Zadania dla Klasy VIII na 26 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski

Temat: Jak napisać wypracowanie? - opowiadanie, list.

Uczeń powinien umieć:

- zna formy wypowiedzi: opowiadanie, list,

- redaguje list, opowiadanie,

- zna elementy opowiadania, listu.

Polecenie:

1. Przypomnij sobie schemat opowiadania:

a) wstęp: zawiązanie akcji,

b) rozwinięcie: rozwinięcie akcji,

c) zakończenie: rozwiązanie akcji.

2. Przypomnij sobie elementy listu i wypisz je do zeszytu.

Schemat listu prywatnego:

1. Wstęp …………………………………………………………………………….

2. Rozwinięcie……………………………………………………………………….

3. Zakończenie……………………………………………………………………….

Pamiętaj o wpisaniu miejscowości i daty w prawym górnym rogu i nagłówku – zwrocie do adresata.

Na końcu listu pamiętaj o formule pożegnalnej i podpisie.

Napisz opowiadanie

Temat: Wyobraź sobie, że losy Wacława i Klary potoczyły się inaczej. Napisz opowiadanie, w którym zmienisz historię ich życia. W wypracowaniu wykaż, że dobrze znasz Zemstę Aleksandra Fredry. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 słów.

-

Matematyka

Temat:  Odcinki w ostrosłupach.

Uczeń:   -  zna i stosuje w sytuacjach praktycznych twierdzenie Pitagorasa,

-   stosuje wzory na pole trójkąta, prostokąta, kwadratu, równoległoboku, rombu, trapezu, a także do wyznaczania długości odcinków,

-   rozpoznaje graniastosłupy i ostrosłupy – w tym proste i prawidłowe;

-   oblicza objętości i pola powierzchni ostrosłupów prawidłowych i takich, które nie są prawidłowe.

Zapoznaj się z tematem na str. 191-194 w podręczniku

Wykonaj zadanie:  1 str. 194 w podręczniku

Dla uczniów z dostosowaniami zadanie:  4 str. 195 w podręczniku

-

J. ANGIELSKI

TEMAT: Review 7 – utrwalenie wiadomości.

Cele:

  1. Uczniowie potrafią tworzyę kolokacje związane z ochroną środowiska naturalnego i uzupełniac nimi zdania.
  2. Na podstawie nagrania uczniowie uzupełniają informacje dot. zmian klimatycznych.
  3. Uczniowie stosuja czasy Present Perfect i Past Perfect do uzupełniania zdań.
  4. Uczniowie stosują zasady użycia przyimków.

Przebieg lekcji: Review 7, ćw. B, C, D, E, podr., str 118.

-

WOS

TEMAT: Konflikty zbrojne na świecie.

Cele:

  1. Uczniowie potrafią wymienić organizacje międzynarodowe stojące na straży międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa.
  2. Uczniowie wyjaśniają, jaką rolę we współczesnym świecie odgrywa Organizacja Paktu Północnoatlantyckiego.
  3. Uczniowie znają rodzaje i źródła współczesnych konfliktów zbrojnych.
  4. Uczniowie rozumieją jakie są skutki współczesnych konfliktów zbrojnych.

Przebieg lekcji: https://epodreczniki.pl/a/konflikty-zbrojne-we-wspolczesnym-swiecie/DBmFUby7p

-

Wychowanie fizyczne

Witajcie. Dzisiaj brzuszki.

Mięśnie brzucha otaczają naszą jamę brzuszną, chroniąc znajdujące się w niej narządy wewnętrzne. Jest to ich podstawowa funkcja. W jamie brzusznej znajdziemy żołądek, wątrobę, trzustkę czy dwunastnicę. Mają również za zadanie stabilizacji kręgosłupa i całej sylwetki.

Z punktu widzenia sportowego silne mięśnie brzucha zapewniają mocniejsze uderzenie, kopnięcie oraz możliwości szybszego biegu

Zapraszam do ćwiczeń

https://www.youtube.com/watch?v=y42Y8RMlABo&feature=youtu.be

-