Zadania dla Klasy VIII na 26 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język polski
Temat: Jak napisać wypracowanie? - opowiadanie, list.
Uczeń powinien umieć:
- zna formy wypowiedzi: opowiadanie, list,
- redaguje list, opowiadanie,
- zna elementy opowiadania, listu.
Polecenie:
1. Przypomnij sobie schemat opowiadania:
a) wstęp: zawiązanie akcji,
b) rozwinięcie: rozwinięcie akcji,
c) zakończenie: rozwiązanie akcji.
2. Przypomnij sobie elementy listu i wypisz je do zeszytu.
Schemat listu prywatnego:
1. Wstęp …………………………………………………………………………….
2. Rozwinięcie……………………………………………………………………….
3. Zakończenie……………………………………………………………………….
Pamiętaj o wpisaniu miejscowości i daty w prawym górnym rogu i nagłówku – zwrocie do adresata.
Na końcu listu pamiętaj o formule pożegnalnej i podpisie.
Napisz opowiadanie
Temat: Wyobraź sobie, że losy Wacława i Klary potoczyły się inaczej. Napisz opowiadanie, w którym zmienisz historię ich życia. W wypracowaniu wykaż, że dobrze znasz Zemstę Aleksandra Fredry. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 słów.
-
Matematyka
Temat: Odcinki w ostrosłupach.
Uczeń: - zna i stosuje w sytuacjach praktycznych twierdzenie Pitagorasa,
- stosuje wzory na pole trójkąta, prostokąta, kwadratu, równoległoboku, rombu, trapezu, a także do wyznaczania długości odcinków,
- rozpoznaje graniastosłupy i ostrosłupy – w tym proste i prawidłowe;
- oblicza objętości i pola powierzchni ostrosłupów prawidłowych i takich, które nie są prawidłowe.
Zapoznaj się z tematem na str. 191-194 w podręczniku
Wykonaj zadanie: 1 str. 194 w podręczniku
Dla uczniów z dostosowaniami zadanie: 4 str. 195 w podręczniku
-
J. ANGIELSKI
TEMAT: Review 7 – utrwalenie wiadomości.
Cele:
- Uczniowie potrafią tworzyę kolokacje związane z ochroną środowiska naturalnego i uzupełniac nimi zdania.
- Na podstawie nagrania uczniowie uzupełniają informacje dot. zmian klimatycznych.
- Uczniowie stosuja czasy Present Perfect i Past Perfect do uzupełniania zdań.
- Uczniowie stosują zasady użycia przyimków.
Przebieg lekcji: Review 7, ćw. B, C, D, E, podr., str 118.
-
WOS
TEMAT: Konflikty zbrojne na świecie.
Cele:
- Uczniowie potrafią wymienić organizacje międzynarodowe stojące na straży międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa.
- Uczniowie wyjaśniają, jaką rolę we współczesnym świecie odgrywa Organizacja Paktu Północnoatlantyckiego.
- Uczniowie znają rodzaje i źródła współczesnych konfliktów zbrojnych.
- Uczniowie rozumieją jakie są skutki współczesnych konfliktów zbrojnych.
Przebieg lekcji: https://epodreczniki.pl/a/konflikty-zbrojne-we-wspolczesnym-swiecie/DBmFUby7p
-
Wychowanie fizyczne
Witajcie. Dzisiaj brzuszki.
Mięśnie brzucha otaczają naszą jamę brzuszną, chroniąc znajdujące się w niej narządy wewnętrzne. Jest to ich podstawowa funkcja. W jamie brzusznej znajdziemy żołądek, wątrobę, trzustkę czy dwunastnicę. Mają również za zadanie stabilizacji kręgosłupa i całej sylwetki.
Z punktu widzenia sportowego silne mięśnie brzucha zapewniają mocniejsze uderzenie, kopnięcie oraz możliwości szybszego biegu
Zapraszam do ćwiczeń
https://www.youtube.com/watch?v=y42Y8RMlABo&feature=youtu.be
-