Zadania dla Klasy VIII na 19 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

 Język. polski

Temat: Fragment powieści Katarzyny Ryrych  punktem wyjścia do rozmowy na temat wolności artysty.

Uczeń powinien umieć:

- wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i bezpośrednio, 

- zgadza się z cudzymi poglądami lub polemizuje z nimi, rzeczowo uzasadniając własne zdanie.

Polecenie:

  1. Przeczytaj tekst Katarzyny Ryrych ze str. 288 - 290.
  2. Wykonaj zad. 2 i 3 ze str. 291.
  3. Napisz kilka zdań o bohaterce utworu.
  4. Odpowiedz, jakie są oczekiwania współczesnych młodych widzów wobec kina.

-

Matematyka

Temat:  Obliczanie prawdopodobieństw.

Uczeń:

oblicza prawdopodobieństwa zdarzeń w doświadczeniach, 

               polegających na rzucie dwiema kostkami lub losowaniu dwóch 

               elementów ze zwracaniem,

-   oblicza prawdopodobieństwa zdarzeń w doświadczeniach, polegających na   losowaniu dwóch elementów bez zwracania.

 Zapoznaj się z tematem na str. 265 – 266 w podręczniku

Wykonaj zadanie  12, 13  str. 271 w podręczniku

 Uczniowie  z  dostosowaniami zadanie  1, 2  str.268 w podręczniku

-

J. ANGIELSKI,

TEMAT: Writing: a message – tworzenie własnego tekstu.

Cele:

  1. Uczniowie w krótkich wiadomościach tekstowych stosują popularne wyrażenia.
  2. Uczniowie na podstawie nagrania potrafia określić jego kontekst i myśl przewodnią.
  3. Uczniowie znają skróty stosowane w krótkich wiadomościach tekstowych.

Przebieg lekcji: ćw A, B, str. 114, ćw. C, str. 115 w podręczniku,

https://www.youtube.com/watch?v=fEMN8yuIbKw

-

WOS

TEMAT: Czy świat z ONZ jest lepszy?

Cele:

  1. Uczniowie znają historię powstania ONZ.
  2. Uczniowie wymieniają główne organy ONZ i ich kompetencje.
  3. Uczniowie charakteryzują instytucje działające w ramach ONZ i ci zadania.
  4. Uczniowie przedstawiają najważniejsze dokonania ONZ.

Przebieg lekcji: https://epodreczniki.pl/b/czy-z-onz-swiat-jest- lepszy/P61YW1FJJ

-

Wychowanie fizyczne

Zapraszam na trening https://www.youtube.com/watch?v=WmuwUfgD8pI

-