Zadania dla Klasy VIII na 15 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski

Temat: Jak przedstawić zdarzenia z powstania warszawskiego? Analiza utworu Mirona Białoszewskiego. (temat przeznaczony na dwie godz. lekcyjne)

Uczeń powinien umieć:

- zna i rozpoznaje w tekście wyrazy dźwiękonaśladowcze, powtórzenia oraz określa ich funkcje, 

- rozróżnia gatunki epiki, liryki, dramatu, w tym: pamiętnik, 

- określa temat i główną myśl tematu.

Zadania:

  1. Przeczytaj tekst ze str. 222 - 225 Pamiętnik z powstania warszawskiego. 
  2. Odpowiedz na pytania do tekstu: zad. 1, 2, 3 ze str. 226. 

Na pytanie 2 odpowiadacie pojedynczo (nie w grupach), proszę skupić się na budowie zdań, typach wypowiedzeń. 

-

Chemia

Temat: Kwas metanowy i etanowy - ćwiczenia.

Utrwalicie:

  • występowania, właściwości i zastosowań kwasu metanowego;
  • występowania, właściwości i zastosowań kwasu etanowego.

 

Przeczytaj temat w podręczniku (strony 161-168).

Obejrzyj film – właściwości kwasu etanowego(octowego): https://www.youtube.com/watch?v=yIii1R6FPVE

Wykonaj ćw. 42, 43, 44 str.92 – zeszyt ćwiczeń

Obejrzyj film – spalanie kwasu octowego: https://www.youtube.com/watch?v=z_KixHSfw60

Wykonaj ćw. 45 str.92 – zeszyt ćwiczeń

-

Język kaszubski

Zadania na kaszubski środa kl. VIII

Sprawdź się -wykonaj  quiz o Jastrach https://learningapps.org/10396272

-

HISTORIA

TEMAT: Polski Październik.

  1. Nawiązanie do tematu poprzedniej lekcji. Wyjaśnienie pojęć: socrealizm, plan 6-cio letni, kolektywizacja.
  2. Na podstawie tekstu z podręcznika (str. 182 – 183) uczniowie przedstawiają zmiany jakie zaszły w PRL po śmierci Stalina.
  3. Film dokumentalny: https://www.polskieradio.pl/39/1240/Artykul/466570,Wszyscy-kochaja- towarzysza-Wieslawa Uczniowie oceniają program z jakim Władysław Gomułka przejmował władzę w 1956 r.
  4. Ćwiczenia utrwalające. Uczniowie wykonują ćwiczenia 2, str.78 i 4, st79 w zeszycie ćwiczeń.

-

Fizyka

Temat: Odbicie i rozproszenie światła

To powinieneś umieć:

–         wiesz czym jest zjawisko odbicia światła i zjawisko rozproszenia światła

–         posługujesz się pojęciami kąt padania, kąt odbicia

–         opisujesz na wskazanym schemacie zjawisko odbicia światła

–         przeprowadzasz doświadczenie obrazujące odbicie światła

Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 224-228) lub na stronie internetowej https://epodreczniki.pl/a/prawo-odbicia-swiatla-powstawanie-obrazu-pozornego-w-zwierciadle- plaskim-rozproszenie-swiatla/D1DVhc9NF

Wykonaj następujące zadania z podręcznika szkolnego:

- przeprowadź doświadczenie nr 48 strona 224. Podczas wykonywania tego doświadczenia, zrób dwa zdjęcia i prześlij do nauczyciela.

-

Biologia

 Temat: Różnorodność biologiczna

To powinieneś umieć:

  • wymieniasz poziomy różnorodności biologicznej
  • charakteryzujesz różnorodność biologiczną
  • opisujesz czynniki kształtujące różnorodność biologiczną

Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 137-142) lub na stronie internetowej

 https://epodreczniki.pl/a/roznorodnosc-ekosystemowa/Dg2ZAPHxK

https://epodreczniki.pl/a/roznorodnosc-gatunkowa/DbJiT3Tz4

https://epodreczniki.pl/a/roznorodnosc-genetyczna/DvyTpMWm5 

Zadanie do wykonania:

             Udziel odpowiedzi na pytanie 1 i 3 strona 142 – podręcznik szkolny

-

Religia

Temat: Jak powstawały uniwersytety?

Przeczytaj w podręczniku temat 41 (str. 134 - 137) następnie spróbuj odpowiedzieć na pytanie kim byli: Mikołaj Trąba i Stanisław Hozjusz?

-

WDŻ

-