Zadania dla Klasy VIII na 15 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język polski
Temat: Jak przedstawić zdarzenia z powstania warszawskiego? Analiza utworu Mirona Białoszewskiego. (temat przeznaczony na dwie godz. lekcyjne)
Uczeń powinien umieć:
- zna i rozpoznaje w tekście wyrazy dźwiękonaśladowcze, powtórzenia oraz określa ich funkcje,
- rozróżnia gatunki epiki, liryki, dramatu, w tym: pamiętnik,
- określa temat i główną myśl tematu.
Zadania:
- Przeczytaj tekst ze str. 222 - 225 Pamiętnik z powstania warszawskiego.
- Odpowiedz na pytania do tekstu: zad. 1, 2, 3 ze str. 226.
Na pytanie 2 odpowiadacie pojedynczo (nie w grupach), proszę skupić się na budowie zdań, typach wypowiedzeń.
-
Chemia
Temat: Kwas metanowy i etanowy - ćwiczenia.
Utrwalicie:
- występowania, właściwości i zastosowań kwasu metanowego;
- występowania, właściwości i zastosowań kwasu etanowego.
Przeczytaj temat w podręczniku (strony 161-168).
Obejrzyj film – właściwości kwasu etanowego(octowego): https://www.youtube.com/watch?v=yIii1R6FPVE
Wykonaj ćw. 42, 43, 44 str.92 – zeszyt ćwiczeń
Obejrzyj film – spalanie kwasu octowego: https://www.youtube.com/watch?v=z_KixHSfw60
Wykonaj ćw. 45 str.92 – zeszyt ćwiczeń
-
Język kaszubski
Zadania na kaszubski środa kl. VIII
Sprawdź się -wykonaj quiz o Jastrach https://learningapps.org/10396272
-
HISTORIA
TEMAT: Polski Październik.
- Nawiązanie do tematu poprzedniej lekcji. Wyjaśnienie pojęć: socrealizm, plan 6-cio letni, kolektywizacja.
- Na podstawie tekstu z podręcznika (str. 182 – 183) uczniowie przedstawiają zmiany jakie zaszły w PRL po śmierci Stalina.
- Film dokumentalny: https://www.polskieradio.pl/39/1240/Artykul/466570,Wszyscy-kochaja- towarzysza-Wieslawa Uczniowie oceniają program z jakim Władysław Gomułka przejmował władzę w 1956 r.
- Ćwiczenia utrwalające. Uczniowie wykonują ćwiczenia 2, str.78 i 4, st79 w zeszycie ćwiczeń.
-
Fizyka
Temat: Odbicie i rozproszenie światła
To powinieneś umieć:
– wiesz czym jest zjawisko odbicia światła i zjawisko rozproszenia światła
– posługujesz się pojęciami kąt padania, kąt odbicia
– opisujesz na wskazanym schemacie zjawisko odbicia światła
– przeprowadzasz doświadczenie obrazujące odbicie światła
Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 224-228) lub na stronie internetowej https://epodreczniki.pl/a/prawo-odbicia-swiatla-powstawanie-obrazu-pozornego-w-zwierciadle- plaskim-rozproszenie-swiatla/D1DVhc9NF
Wykonaj następujące zadania z podręcznika szkolnego:
- przeprowadź doświadczenie nr 48 strona 224. Podczas wykonywania tego doświadczenia, zrób dwa zdjęcia i prześlij do nauczyciela.
-
Biologia
Temat: Różnorodność biologiczna
To powinieneś umieć:
- wymieniasz poziomy różnorodności biologicznej
- charakteryzujesz różnorodność biologiczną
- opisujesz czynniki kształtujące różnorodność biologiczną
Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 137-142) lub na stronie internetowej
https://epodreczniki.pl/a/roznorodnosc-ekosystemowa/Dg2ZAPHxK
https://epodreczniki.pl/a/roznorodnosc-gatunkowa/DbJiT3Tz4
https://epodreczniki.pl/a/roznorodnosc-genetyczna/DvyTpMWm5
Zadanie do wykonania:
Udziel odpowiedzi na pytanie 1 i 3 strona 142 – podręcznik szkolny
-
Religia
Temat: Jak powstawały uniwersytety?
Przeczytaj w podręczniku temat 41 (str. 134 - 137) następnie spróbuj odpowiedzieć na pytanie kim byli: Mikołaj Trąba i Stanisław Hozjusz?
-
WDŻ
-