Zadania dla Klasy VIII na 31 marca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język polski
Temat: Treść i zakres znaczeniowy wyrazu.
Uczeń powinien umieć:
- rozróżnia treść i zakres znaczeniowy wyrazu,
- poprawnie wykonuje zadania.
Treść wyrazu obejmuje najważniejsze cechy przedmiotów zwierząt lub osób nazywanych przez ten wyraz, które pozwalają odróżnić je od innych rzeczy lub istot żywych. Przykładowo: treść wyrazu matka zawiera w sobie dwie cechy, czyli bycie kobietą oraz urodzenie dziecka.
Zakres wyrazu to zbiór wszystkich przedmiotów, osób lub zjawisk nazywanych tym wyrazem. Przykładowo zakres wyrazu pies obejmuje wiele ras, m. in.: pudle, owczarki, natomiast zakres wyrazu labrador – tylko jedną rasę.
Im szerszy zakres znaczeniowy wyrazu, tym jego treść jest uboższa, natomiast im węższy zakres – tym uboższa treść.
Polecenia:
Zapoznaj się z wiadomościami ze str. 189 z podręcznika i wykonaj zadania:
- Utwórz wyrazy, które od podanych odróżnia mniejszy zakres, jednak bogatsza treść.
zwierzę –
pies –
kobieta –
budynek –
ukochana –
pojazd –
- W podanych parach wyrazów podkreśl te, które mają większy zakres, jednak uboższą treść.
miłość – uczucie
polonista – nauczyciel
puszka – pojemnik
sport – lekkoatletyka
roślina – bluszcz
- Uzupełnij podane szeregi wyrazami o najuboższej treści, ale najszerszym znaczeniu.
mysz, gryzoń, __________
monocykl, rower, __________
mieszkanie, blok, __________
marchew, warzywo, ___________
- Wykonaj ćw. 1, 2 i 3 ze str. 189 i 190 (podręcznik) oraz w ćwiczeniach ze str. 80 (wszystkie).
-
Matematyka
Temat: Symetralna odcinka.
Uczeń: - zna pojęcie symetralnej odcinka,
- rozumie pojęcie symetralnej odcinka i jej własności,
- umie konstruować symetralną odcinka,
- umie konstrukcyjnie znajdować środek odcinka.
Przeczytaj temat na str. 216-217 w podręczniku.
Wyjaśnij pojęcie: symetralna odcinka.
Wykonaj zadanie 4 i 6 str. 217 podręcznik
Uczniowie z dostosowaniami:
Zadanie 1i 3 str. 217 podręcznik
-
J. Angielski
TEMAT: Food, food, food – wprowadzenie słownictwa.
1. Przypomnienie nazw podstawowych produktów żywieniowych https://www.youtube.com/watch?v=rkoKjUayyS8
2. Rozumienie ze słuchu – uzupełnianie luk, podręcznik, ćw. B, str. 90.
3. Praca z tekstem, wybór prawidłowej opcji, ćw. E, str. 90.
-
Fizyka
Temat: Światło i jego właściwości
To powinieneś umieć:
- wiesz czym zajmuje się optyka
- znasz przybliżoną wartość prędkości światła w próżni
- wymieniasz źródła światła
- opisujesz właściwości światła
- posługujesz się pojęciami: promień optyczny, ośrodek optyczny, ośrodek optyczny jednorodny
Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 212-217) lub na stronie internetowej
https://epodreczniki.pl/a/zrodla-swiatla-i-jego-predkosc-zjawisko-powstawania-cienia-i- polcienia/DPLlutABx
Wykonaj następujące zadania z podręcznika szkolnego: zad.1, 2 str. 2
-
WOS, KL. VIII
TEMAT: Instytucje europejskie.
Proszę o obejrzenie krótkiego filmiku o Unii Europejskiej do którego link podaję niżej:
https://www.dlanauczyciela.pl/27329,unia-europejska-mp4
i na jego podstawie w dwóch zadaniach zapisanie czym zajmują się:
Rada Europejska,
Rada Unii Europejskiej, Komisja Europejska.
Gdyby był problem z odtworzeniem filmiku, potrzebne informacje znajdziecie w podręczniku na str. 177. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie.
-
Wychowanie fizyczne
Witajcie dzisiaj gra on-line.
Zagrajcie z całą rodziną czy rodzeństwem :-D
I poproszę o krótki filmik jak wykonujecie jedno z tych ćwiczeń i prześlijcie do mnie albo na grupę
klasy :-P
https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia