Zadania dla Klasy VIII na 30 marca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Matematyka

Temat: Oś symetrii figury.                                                                        

Uczeń:  - rozpoznaje figury  osiowosymetryczne i wskazuje osie symetrii,          

 -  zna pojęcie osi symetrii figury,

 -  rozumie pojęcie figury osiowosymetrycznej,

 -  umie narysować oś symetrii figury,

- umie podać przykłady figur, które mają oś symetrii ,

 - umie rysować figury posiadające więcej niż jedną oś symetrii,

 

Przeczytaj temat z podręcznika str. 212-215.

Wyjaśnij pojęcia: oś symetrii figury, figura osiowosymetryczna.

Wykonaj zadanie 2 str. 213 podręcznik

Zadania z zielonej ramki na str. 215 podręcznik.

 -

Informatyka

Temat: Historia i rozwój informatyki.

Uczeń:   - tworzy prezentację multimedialną,

 -  wyszukuje w Internecie materiały do prezentacji,

Zapoznajcie się z tematem z podręcznika str. 230-243 a następnie wykonajcie prezentację na powyższy temat. Pamiętając o wszystkich poznanych do tej pory opcjach edytorów i zasad samej prezentacji.

-

Język polski

Podsumowanie wiadomości z "Balladyny". 

Co uczeń powinien umieć:

 - zna treść lektury "Balladyna", 

- Określa czas i miejsce akcji utworu,

- zna cechy dramatu romantycznego, 

- rozumie motywy przedstawione w utworze, 

- charakteryzuje bohaterów utworu. 

Polecenia:

Zbierz informacje (notatki) o lekturze i powtórz je:

- czas i miejsce akcji utworu, 

- bohaterowie realistyczni i fantastyczni, 

- motywy,

- elementy baśniowe (walka dobra ze złem) i legendarne (król Popiel III)

- rola przyrody w utworze, 

- charakterystyka sióstr: Aliny i Balladyny, 

- jaką karę wymierzyła sobie Goplana i dlaczego?

- co Kirkor obiecał Pustelnikowi (Popielowi III)?, 

- dlaczego Goplana zamienia Grabca w wierzbę?

- kim są świadkowie zbrodni Aliny?

- w jakim celu Balladyna udaje się do chaty Pustelnika?

- przedstaw historię korony (symbolu władzy)

Korona ma szczególną moc, ponieważ została podarowana przez jednego z Trzech Królów powracających z Betlejem, gdzie bawiła się nią malutki Jezus. 

- w czyje ręce trafia jeszcze korona?

Pustelnik pozo 

- przedstaw w punktach dzieje Balladyny (od wieśniaczki do królowej). 

-

Zadania na kaszubski

Obejrzyj fragment filmu „Titanic” w wersji kaszubskiej.

Link do filmu:  https://www.youtube.com/watch?v=5cpKO2PDYtg.

Przetłumacz dialogi na język polski.

-

Zadania z języka niemieckiego

Na poniedziałek i czwartek uczniowie niech zapoznają się ze słownictwem dotyczącym zwierząt domowych oraz niech przećwiczą wymowę słówek. Na czwartek z tej samej strony niech zrobią ćwiczenia on-line , jedno do wyboru.

https://www.superkid.pl/zwierzeta-domowe-po-niemiecku-haustiere

-

WF