Zadania dla Klasy VIII na 26 stycznia 2022 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Biologia
Temat: Cechy populacji.
Zapoznaj się z tematem z podręcznika.
Obejrzyj filmiki pod podanym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=6cFOtzqb52k
Następnie przepisz notatkę do zeszytu.
POPULACJA to organizmy tego samego gatunku zamieszkujące określony obszar w tym samym czasie.
Cechy charakteryzuje populację:
- liczebność (liczba wszystkich osobników danej populacji) - na liczebność populacji wpływają rozrodczość, śmiertelność i migracje.
- zagęszczenie (liczba osobników populacji na jednostkę obszaru np. na m2)
- rozrodczość (liczba potomstwa wydanego na świat w określonym czasie)
- śmiertelność (liczba osobników, która zginęła w określonym czasie)
- struktura przestrzenna (sposób rozmieszczenia osobników na danym obszarze).
Rozmieszczenie osobników może być:
równomierne (jednakowo oddalone od siebie osobniki),
skupiskowe (osobniki żyją w skupiskach)
losowe (pojedynczo lub grupami).
- struktura wiekowa (Udział różnych grup wiekowych w populacji). Jeśli przeważają osobniki młodociane to populacja jest rozwijająca się, jeśli osobniki starzejące się to populacja jest wymierająca, jeśli liczba osobników młodocianych oraz zdolnych do rozmnażania jest podobna, a osobników starzejących się niższa, to populacja jest ustabilizowana
- struktura płciowa (Stosunek liczby osobników męskich do żeńskich).
Zadanie domowe
Wykonaj test na stronie internetowej: https://wordwall.net/pl/resource/11739297/biologia/cechy-populacji
-
CHEMIA dla Wiktora
TEMAT: Szereg homologiczny alkoholi.
Zapoznaj się z tematem z podręcznika na stronie 138 – 141.
Obejrzyj filmik pod podanym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=ycLT42izRdU
Następnie wykonaj zadania 1, 2 str. 77 oraz 4 str. 79 w zeszycie ćwiczeń.
-
CHEMIA
TEMAT: Metanol i etanol – alkohole monohydroksylowe.
Cele lekcji: Poznanie właściwości oraz zastosowań metanolu i etanolu. Omówienie procesu fermentacji alkoholowej. Zapisywanie równań reakcji spalania metanolu i etanolu. Poznanie negatywnych skutków działania tych alkoholi na organizm.
Zapoznaj się z tematem z podręcznika na stronie 142 – 149 lub materiałem na stronie internetowej https://epodreczniki.pl/a/alkohole---wlasciwosci/Dn8wj39qS
Obejrzyj filmik pod podanym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=ycLT42izRdU
Następnie wykonaj zadania 1, 2 str. 80 w zeszycie ćwiczeń.
-
CHEMIA
TEMAT: Metanol i etanol – alkohole monohydroksylowe.
Cele lekcji: Poznanie właściwości oraz zastosowań metanolu i etanolu. Omówienie procesu fermentacji alkoholowej. Zapisywanie równań reakcji spalania metanolu i etanolu. Poznanie negatywnych skutków działania tych alkoholi na organizm.
Zapoznaj się z tematem z podręcznika na stronie 142 – 149 lub materiałem na stronie internetowej https://epodreczniki.pl/a/alkohole---wplyw-na-organizm-czlowieka/D15FOrOqp
Obejrzyj filmiki pod podanymi linkami: https://docwiczenia.pl/kod/C887TG, https://www.youtube.com/watch?v=V_HBeXxsrZA
Następnie wykonaj zadania 3, 4, 5, 6, 7, 8 str. 80 - 83 w zeszycie ćwiczeń.
Zadanie domowe:
Zbuduj modele cząsteczki metanolu i etanolu. Wykonaj je z dowolnych materiałów, np. plasteliny i zapałek, koralików lub nakrętek od butelek typu PET.
-
FIZYKA dla Wiktora
TEMAT: Ruch drgający.
Uczeń:
- - opisuje ruch okresowy wahadła;
- - posługuje się pojęciami amplitudy, okresu i częstotliwości do opisu ruchu okresowego wraz z ich jednostkami.
Zapoznaj się z tematem lekcji z podręcznika stronie 158 - 163 lub materiałem na stronie internetowe https://epodreczniki.pl/a/ruch-drgajacy-prosty-i-wielkosci-go-opisujace-przyklady-ruchu-drgajacego/D1DF6cBX9
Obejrzyj filmiki pod podanymi linkami: https://www.youtube.com/watch?v=DbBusp4QE50
Następnie wykonaj zadania na stronie internetowej:
https://wordwall.net/pl/resource/1088053/fizyka/ruch-drgaj%c4%85cy
https://wordwall.net/pl/resource/937897/fizyka/ruch-drgaj%c4%85cy
-
WF
Temat: Poznajemy nowe metody kształtowania zdolności motorycznych
-
Rewalidacja
Na dobry początek: https://drive.google.com/file/d/1-GmGAqF_yi6kPuNT23CMgaRWZO2l6YhJ/view?usp=sharing
W naszej pracy wykorzystamy :
https://app.wizer.me/learn/UK197D#
https://drive.google.com/file/d/1CY9xsjfkslnG1iQTGCVfSRJZ_z6vljh-/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1xZW4oIINg7pq_r6ZmQkBu0V9Gge8bDLL/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1K5IyZ_PcI6lhQ6k9lTzRyDE2ILAFy0_8/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1WvmAc69XuITtyzQrP-8xDqjolO5wM6Cw/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/15P2rz4rfcMtaEXa6pI1ZKPre7NSg5z0s/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1dC-z5sffKDcOi2fji0tAVIVjoZNWbtL-/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1MQRCDfRlWxYxGi4QiIAQqtr--kos5k9v/view?usp=sharing
Na zakończenie: https://drive.google.com/file/d/1tg8b4W-tf2jlhQnYOKr1fwxghXHoSJb5/view?usp=sharing
-
Język polski KP
Temat: Kultura języka. Łamanie norm w wypowiedziach publicznych.
- Podaj definicję wypowiedzi publicznej.
- Wykonaj ćw. 1 s. 137.
- Zapoznaj się z najczęstszymi przykładami łamania norm grzecznościowych w wypowiedziach publicznych. P. s. 137 (tabelka).
- Wykonaj ćw. 2a s. 138.
-
Język polski ( nauczanie indywidualne)
Temat: Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem na podstawie fragmentów książki „Kamienie na szaniec”.
- Przeczytaj po cichu trzy pierwsze akapity III rozdziału książki.
- Odpowiedz na pytania związane z tekstem.
- Dlaczego stłuczenie szyby wystawowej wiosną 1941 roku nie było rzeczą łatwą?
- Kto był najlepszy w akcji fotograficznej?
- Do czego przydał się Alkowi chrzęst i zgrzyt przejeżdżających tramwajów?
- Czy w dzisiejszych czasach działanie Alka spotkałoby się z akceptacją społeczną? Odpowiedź z uzasadnieniem zapisz w zeszycie przedmiotowym.
-
Język polski KP
Temat: Samodzielna praca z tekstem lektury „Kamienie na szaniec”.
- Przeczytaj samodzielnie II rozdział lektury pt. „W burzy i we mgle”
- Na podstawie tekstu zredaguj odpowiedzi na pytania. Zapisz je w zeszycie lektur.
- 1. Czym zajmowali się się Rudy, Alek i Zośka w czasie zimy 1939 /1940 roku?
- Co to jest riksza?
- Który z młodzieńców był najlepszym korepetytorem?
- Czy prawdziwe jest zdanie, że „Zośka zasłynął z wyrobu marmolady?”
- Co oznacza skrót PLAN? Na czym polegała działalność tej organizacji? W jaki sposób się zakończyła?
- Na czym polegała praca w komórce więziennej?
- Od kiedy Rudy, Alek i Zośka zaczęli działać na rzecz Małego Sabotażu?
-
Język polski KP
Temat: Cechy i funkcje reportażu.
- Przeczytaj samodzielnie reportaż p. s. 139.
- Wykonaj ćw.1. s. 142.
- Zapoznaj się z wiadomościami na temat reportażu p. s. 142 (tabelka)
- Uzasadnij, że tekst „Korepetycje przy herbacie” jest reportażem. Odpowiedź zapisz w zeszycie przedmiotowym.
-
Język polski KP (godzina z dyspozycji dyrektora)
Temat: Samodzielna praca z zestawem egzaminacyjnym.
- Kliknij w poniższy link i rozwiąż zestaw zadań powtórkowych. Odpowiedzi zapisz w zeszycie lektur https://www.cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/Powtorka/20200319%20SP_Dzien%204.pdf
-
Matematyka
Temat: Obliczanie prawdopodobieństw.
Zapoznaj się z tematem na str. 142 -143 w podręczniku.
Obejrzyj filmiki, aby zrozumieć lepiej zagadnienia dot. tematu:
https://pistacja.tv/film/mat00434-prawdopodobienstwo-wprowadzenie?playlist=385
Zapisz pod tematem wzór na prawdopodobieństwo łącznie z objaśnieniami poszczególnych liter.
Następnie zapisz przykłady z filmików: prawdopodobieństwo – wprowadzenie oraz losowanie na loterii.
Wykonaj zadanie 1 str. 143 w podręczniku.
-
Matematyka
Temat: Obliczanie prawdopodobieństw.
Obejrzyj filmiki:
https://pistacja.tv/film/mat00431-ile-jest-kulek-w-pojemniku?playlist=385
https://pistacja.tv/film/mat00428-rzut-moneta?playlist=385
https://pistacja.tv/film/mat00429-rzut-kostka?playlist=385
Wykonaj zdania: 2 i 3 str. 143 i 9 str. 145 w podręczniku.
-
J. ANGIELSKI
TEMAT: Snow Magic – lekcja z filmem.
Przebieg lekcji: ćw. 1,2,3, z. ćw, str. 38, https://public.wmo.int/en/media/press-release/state-of-climate-2021-extreme-events-and-major-impacts
-