Zadania dla Klasy VIII na 25 marca 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

BIOLOGIA

Temat:Pasożytnictwo.

Przebieg lekcji: podręcznik str. 107 – 110. Zapoznamy się z materiałem: https://www.youtube.com/watch?v=bQvDVEG_NN8

Wykonamy zadania: https://learningapps.org/display?v=pnjjkpu3t20 ,

https://learningapps.org/display?v=pnjjkpu3t20

Zadanie domowe dla chętnych:.Opisz znaczenie pasożytów w przyrodzie i gospodarce człowieka

 -

Informatyka

Temat: Projektowanie tabeli i stosowanie funkcji arkusza kalkulacyjnego.

Zapoznaj się z tematem na str. 118 – 129 w podręczniku.

Podczas lekcji obejrzymy filmiki z objaśnieniami dot. podanego tematu.

Wykonaj zadanie 3 str. 130 w podręczniku.

-

J. niemiecki

https://goethe-aufgaben.waw.pl/interaktiv/zimmer/index.html

https://goethe-aufgaben.waw.pl/interaktiv/smartphone/index.html

-

Język polski

Karta pracy 8.76.

Temat: Jacek Soplica- bohater dynamiczny.

Praca z lekturą.

  • Korzystając z materiałów do lektury, uporządkuj plan wydarzeń według kolejności chronologicznej.
  • Wykorzystując drzewo genealogiczne ustal, kim był Jacek Soplica. Zapisz te informacje w dowolnej formie
  • Zastanów się na ile Robak/Jacek Soplica jest bohaterem pozytywnym, a na ile negatywnym. Porównaj wyrazy o największej mocy,np. morderca-patriota.
  • Napisz rozprawkę na temat: czy każdy błąd można naprawić? Odwołaj się do „Pana Tadeusza” i innej wybranej przez siebie lektury. Twoja praca powinna liczyć  200 słów. Termin przesłania pracy do nauczyciela 31.03.2021.

-

Religia

Temat: Rozłam w Kościele. Schizma wschodnia.

Przeczytaj w podręczniku temat 39 (str. 128 — 130). Następnie chętni mogą wykonać zadanie 3, str. 130.  

-

Godzina wychowawcza (zastępstwo)

-

J. ANGIELSKI  (zastępstwo)

TEMAT: Skills Expolorer – test wielokrotnego wyboru.

Przebieg lekcji:  ćw. D, E podr., str. 89, https://www.youtube.com/watch?v=FzzUVvGBTO8

-