Zadania dla Klasy VIII 1 marca 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
J. Niemiecki.
Wie siehet das Zimmer eines Teenagers aus?
Podręcznik str. 54-55.
-
FIZYKA
TEMAT: Powtórzenie wiadomości o drganiach i falach.
Uczeń:
- opisuje ruch okresowy wahadła;
- posługuje się pojęciami amplitudy, okresu i częstotliwości do opisu ruchu okresowego wraz z ich jednostkami;
- opisuje ruch drgający (drgania) ciała pod wpływem siły sprężystości oraz analizuje jakościowo przemiany energii kinetycznej i energii potencjalnej sprężystości w tym ruchu; wskazuje położenie równowagi;
- wyznacza amplitudę i okres drgań na podstawie przedstawionego wykresu zależności położenia od czasu;
- opisuje rozchodzenie się fali mechanicznej jako proces przekazywania energii bez przenoszenia materii;
- posługuje się pojęciem prędkości rozchodzenia się fali;
- posługuje się pojęciami amplitudy, okresu, częstotliwości i długości fali do opisu fal oraz stosuje do obliczeń związki między tymi wielkościami wraz z ich jednostkami;
- opisuje mechanizm powstawania i rozchodzenia się fal dźwiękowych w powietrzu; podaje przykłady źródeł dźwięku;
- rozróżnia dźwięki słyszalne, ultradźwięki i infradźwięki; wymienia przykłady ich źródeł i zastosowań;
- wymienia rodzaje fal elektromagnetycznych: radiowe, mikrofale, promieniowanie podczerwone, światło widzialne, promieniowanie nadfioletowe, rentgenowskie i gamma; wskazuje przykłady ich zastosowania;
- wymienia cechy wspólne i różnice w rozchodzeniu się fal mechanicznych i elektromagnetycznych.
Zapoznaj się z powtórzeniem wiadomości z podręcznika stronie 202 – 203.
Wykonaj zadania na stronie internetowej
https://wordwall.net/pl/resource/1956671/fizyka/fale-i-drgania
https://wordwall.net/pl/resource/11552843/fizyka/ruch-drgaj%c4%85cy-fala
Następnie wykonaj zadania 1, 2, 3, 4 strona 88 zeszyt ćwiczeń.
-
WF.
https://www.youtube.com/watch?v=sQMwrVVDz6c
-
Język polski
Karta pracy 8.63.
Temat: Dlaczego nie mówimy o tym, co nas boli, otwarcie? Tolerancja Stanisława Sojki.
Praca z podręcznikiem s. 194
- Kliknij w poniższy link i wysłuchaj piosenki Stanisława https://www.youtube.com/watch?v=FWZNF4F1r7Y
- Przeczytaj utwór pt. Tolerancja s. 194.
- Wykonaj ćw. 1 s.195.
- Wyjaśnij, jak rozumiesz refren piosenki.
- Wykonaj ćw. 5 s.195 (praca domowa).
-
WOS
TEMAT: Organizacje obywatelskie.
Przebieg lekcji: https://www.youtube.com/watch?v=MnQOaYPdcDc , https://epodreczniki.pl/a/obywatele-w-dzialaniu/DE44MxAJH
-
J. ANGIELSKI.
TEMAT: Collocations and expressions - ćwiczenia.
Przebieg lekcji: ćw. A, B, C, podr., str. 80, https://www.mmmenglish.com/2020/01/24/collocations-with-keep/
-
Muzyka
-