Zadania dla Klasy VII na 10 lutego 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski

Karta pracy 8.51.

Temat: Piszemy relację z pożaru. Ćwiczenia w tworzeniu  wypowiedzi o charakterze publicystycznym.

Praca z podręcznikiem.

  • Przeczytaj tekst. Patrz p. s. 154
  • Wykonaj ćw. 1s. 156
  • Co sądzisz na temat postaw bohaterów przedstawionych w utworze Na wakacjach?Wykorzystaj materiały zebrane w ćw. 2 s. 156.
  • Napisz charakterystykę osoby, która jest według ciebie bohaterem codzienności.

-

Religia

Temat: Jak ubiera się święty?

Przeczytaj w podręczniku temat 29 (str. 95— 97). Następnie wykonaj zadanie 1, str. 97. 

-

J. ANGIELSKI

TEMAT: Mega Green Museum – lekcja z filmem.

Przebieg lekcji:  ćw. A, B, C, z. ćw., str. 47, https://wordwall.net/pl/resource/9642466/angielski/nature-teen-explorer-8-unit-4

-

Matematyka

-

CHEMIA

TEMAT: Sprawdzian wiadomości - sole.

Uczeń:

- tworzy i zapisuje wzory sumaryczne soli: chlorków, siarczków, azotanów(V), siarczanów(IV), siarczanów(VI), węglanów, fosforanów(V);

- tworzy nazwy soli na podstawie wzorów;

- tworzy i zapisuje wzory sumaryczne soli na podstawie nazw;

- pisze równania reakcji otrzymywania soli (kwas + wodorotlenek (np. Ca(OH)₂), kwas + tlenek metalu, kwas + metal (1. i 2. grupy układu okresowego), wodorotlenek (NaOH, KOH, Ca(OH)₂) + tlenek niemetalu, tlenek metalu + tlenek niemetalu, metal + niemetal) w formie cząsteczkowej;

- pisze równania dysocjacji elektrolitycznej soli rozpuszczalnych w wodzie;

- wyjaśnia przebieg reakcji strąceniowej;

- pisze odpowiednie równania reakcji w formie cząsteczkowej i jonowej;

- na podstawie tablicy rozpuszczalności soli i wodorotlenków przewiduje wynik reakcji strąceniowej;

- wymienia zastosowania najważniejszych soli: chlorków, węglanów, azotanów(V), siarczanów(VI) i fosforanów(V).

-

J. Kaszubski

Temat: Utrwalenie zasad pisowni.

http://skarbnicakaszubska.pl/wp-content/uploads/2011/09/6_najo%20uczba_2007.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=sCrTzPhklvg kurs języka kaszubskiego cz.2

https://wordwall.net/play/7402/802/185 głoska nosowa

https://wordwall.net/play/7588/267/341  . „dż”

https://wordwall.net/play/5415/422/907  ub

-

EDB

-

WF

Doskonalenie kozłowania

https://ewf.h1.pl/student/?token=WzlGHET6yRHGutNcrxfgJfbJHlTQUJDWbakPencZN7tEiQHADi

-