Zadania dla Klasy VII na 4 listopada 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język angielski (on-line)

TEMAT: Writing Guide – list prywatny.

Przebieg lekcji: instrukcja pisania listu prywatnego, podr., str. 35,

https://www.successcds.net/learn-english/writing-skills/informal-letter-format-examples-topics.html

-

Język polski (on-line)

Temat: Artysta komentuje współczesność, podejmując dialog z tradycją.

Praca z podręcznikiem s. 102.

  • Obejrzyj obraz Jerzego Dudy-Gracza pt. Babel 2. Patrz s.102.
  • Ustal, które wyrazy charakteryzują sytuację przedstawioną na obrazie.                   Patrz  s.103 ćw.1.
  • Porównaj obraz Pietera Bruegla Wieża Babel 75  z obrazem Jerzego Dudy-Gracza pt. Babel 2 . Patrz P.s.103 ćw. 2.
  • Zapoznaj się z definicją karykatury. Następnie wskaż karykaturalne elementy na obrazie  Babel 2.

Nauczanie indywidualne (język polski)

  • Obejrzyj obraz Jerzego Dudy-Gracza pt. Babel 2. Patrz s.102.
  • Opisz obraz według planu.

 -

Chemia (on-line)

Temat: Karta pracy – tlenek węgla (IV) i wodór.

Uczeń utrwali:

  • właściwości fizyczne i chemiczne tlenku węgla(IV) oraz funkcję tego gazu w przyrodzie;
  • właściwości chemiczne i fizyczne wodoru

            Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 58 -65) lub na stronach  internetowych:

https://epodreczniki.pl/a/wlasciwosci-tlenku-weglaiv/D14JAEsj7

https://epodreczniki.pl/a/wodor/DFQaVWLSm

Tlenek węgla(IV) i wodór – karta pracy

 

  1. Uzupełnij obserwacje.

Doświadczenie 1. Otrzymywanie i wykrywanie tlenku węgla(IV) − pokaz

                                                      

Obserwacje:

W kolbie 1. ________________________________________

W kolbie 2. ________________________________________

Doświadczenie 2. Badanie właściwości tlenku węgla(IV) − pokaz

Obserwacje:

__________________________________________________

__________________________________________________

  1. Uzupełnij opis dotyczący tlenku węgla(IV) określeniami wybranymi spośród podanych.

chemiczna · charakterystyczna · podtrzymuje · nie podtrzymuje  · bezbarwnym · barwny · bezwonnym

  • lżejszym · większej · mniejszej ·wody wapiennej · tlenku wodoru ·nie rozpuszcza się · dobrze się rozpuszcza

 -

Matematyka (on-line)

Temat:  Trójkąty ( 2 godz.)

Uczeń:

  - zna i stosuje własności trójkątów równoramiennych (równość kątów przy podstawie)

-  wykonuje proste obliczenia geometryczne wykorzystując sumę kątów wewnętrznych         trójkąta i własności trójkątów równoramiennych.

Zapoznaj się z tematem ze str.  110 – 113 w podręczniku

Przygotuj zadania:  zad. 11, 12,13 str. 113; zad. 13 str.149

Uczniowie z dostosowaniami:  zad. 9 str. 112 i zad. 14 str. 149

-

Nauczanie indywidualne (matematyka)

Temat:  Trójkąty.

Uczeń:  - zna i stosuje własności trójkątów równoramiennych (równość kątów przy podstawie),

             -  wykonuje proste obliczenia geometryczne. 

               Zapoznaj się z tematem ze str.  110 – 113 w podręczniku. Przygotuj  zad. 9 str. 112.

 -

Wychowanie fizyczne (zdalne)

Zapraszam do ćwiczeń.

https://ewf.h1.pl/student/?token=gu0XZ4gEjJMagkjouhDuWJ9ayapPZATJSIo6CuAArNoxwx6XI6

 

Religia

Temat: Pismo Święte dziełem literackim i księgą wiary.

Przeczytaj w podręczniku temat 14 (str. 48 —50). Następnie zastanów się jakie gatunki literackie spotykamy w Biblii?.  

 -

Nauczanie indywidualne ( historia on-line)

TEMAT: Ziemie polskie po kongresie wiedeńskim – quiz historyczny.

Przebieg lekcji:

https://wordwall.net/pl/resource/645955/polski/ziemie-polski-po-kongresie-wiedeńskim  

-