Zadania dla Klasy VII na 4 listopada 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język angielski (on-line)
TEMAT: Writing Guide – list prywatny.
Przebieg lekcji: instrukcja pisania listu prywatnego, podr., str. 35,
https://www.successcds.net/learn-english/writing-skills/informal-letter-format-examples-topics.html
-
Język polski (on-line)
Temat: Artysta komentuje współczesność, podejmując dialog z tradycją.
Praca z podręcznikiem s. 102.
- Obejrzyj obraz Jerzego Dudy-Gracza pt. Babel 2. Patrz s.102.
- Ustal, które wyrazy charakteryzują sytuację przedstawioną na obrazie. Patrz s.103 ćw.1.
- Porównaj obraz Pietera Bruegla Wieża Babel 75 z obrazem Jerzego Dudy-Gracza pt. Babel 2 . Patrz P.s.103 ćw. 2.
- Zapoznaj się z definicją karykatury. Następnie wskaż karykaturalne elementy na obrazie Babel 2.
Nauczanie indywidualne (język polski)
- Obejrzyj obraz Jerzego Dudy-Gracza pt. Babel 2. Patrz s.102.
- Opisz obraz według planu.
-
Chemia (on-line)
Temat: Karta pracy – tlenek węgla (IV) i wodór.
Uczeń utrwali:
- właściwości fizyczne i chemiczne tlenku węgla(IV) oraz funkcję tego gazu w przyrodzie;
- właściwości chemiczne i fizyczne wodoru
Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 58 -65) lub na stronach internetowych:
https://epodreczniki.pl/a/wlasciwosci-tlenku-weglaiv/D14JAEsj7
https://epodreczniki.pl/a/wodor/DFQaVWLSm
Tlenek węgla(IV) i wodór – karta pracy
- Uzupełnij obserwacje.
Doświadczenie 1. Otrzymywanie i wykrywanie tlenku węgla(IV) − pokaz |
Obserwacje: W kolbie 1. ________________________________________ W kolbie 2. ________________________________________ |
Doświadczenie 2. Badanie właściwości tlenku węgla(IV) − pokaz |
Obserwacje: __________________________________________________ __________________________________________________ |
- Uzupełnij opis dotyczący tlenku węgla(IV) określeniami wybranymi spośród podanych.
chemiczna · charakterystyczna · podtrzymuje · nie podtrzymuje · bezbarwnym · barwny · bezwonnym
- lżejszym · większej · mniejszej ·wody wapiennej · tlenku wodoru ·nie rozpuszcza się · dobrze się rozpuszcza
-
Matematyka (on-line)
Temat: Trójkąty ( 2 godz.)
Uczeń:
- zna i stosuje własności trójkątów równoramiennych (równość kątów przy podstawie)
- wykonuje proste obliczenia geometryczne wykorzystując sumę kątów wewnętrznych trójkąta i własności trójkątów równoramiennych.
Zapoznaj się z tematem ze str. 110 – 113 w podręczniku
Przygotuj zadania: zad. 11, 12,13 str. 113; zad. 13 str.149
Uczniowie z dostosowaniami: zad. 9 str. 112 i zad. 14 str. 149
-
Nauczanie indywidualne (matematyka)
Temat: Trójkąty.
Uczeń: - zna i stosuje własności trójkątów równoramiennych (równość kątów przy podstawie),
- wykonuje proste obliczenia geometryczne.
Zapoznaj się z tematem ze str. 110 – 113 w podręczniku. Przygotuj zad. 9 str. 112.
-
Wychowanie fizyczne (zdalne)
Zapraszam do ćwiczeń.
https://ewf.h1.pl/student/?token=gu0XZ4gEjJMagkjouhDuWJ9ayapPZATJSIo6CuAArNoxwx6XI6
Religia
Temat: Pismo Święte dziełem literackim i księgą wiary.
Przeczytaj w podręczniku temat 14 (str. 48 —50). Następnie zastanów się jakie gatunki literackie spotykamy w Biblii?.
-
Nauczanie indywidualne ( historia on-line)
TEMAT: Ziemie polskie po kongresie wiedeńskim – quiz historyczny.
Przebieg lekcji:
https://wordwall.net/pl/resource/645955/polski/ziemie-polski-po-kongresie-wiedeńskim
-