Zadania dla Klasy VII na 26 października 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

J. ANGIELSKI

TEMAT: Description of a person – opis osoby.

Przebieg lekcji: ćw. 1, 2, 4, podr., str. 31, https://www.youtube.com/watch?v=uEyJh688EUs

 -

MUZYKA

Rodzaje i style muzyki – podręcznik str.39-45

  1. Wymień kategorie podziału muzyki – str.40
  2. Wyjaśnij sformułowanie – styl muzyczny.
  3. Podaj najpopularniejsze style muzyczne XX i XXI w. – wymień przedstawicieli każdego stylu
  4. pop – Madonna….
  5. Wymień minimum 3 wykonawców których lubisz słuchać . Każdemu podaj po 3 utwory i określ styl ich twórczości.

 -

WF

Pamiętajcie ruch nam pomaga w walce z chorobami i uodparnia nasz organizm! Ćwiczymy codziennie. Pół godziny wystarczy. 

Link: https://ewf.h1.pl/student/?token=61AaIzQQjr024dB8yfXogobeOKnqkNbkisAlKetyEOBR8Boh0M

 

BIOLOGIA

TEMAT: Budowa i rola układu pokarmowego

Uczeń:

  • wymienia elementy układu pokarmowego,
  • wylicza elementy budowy zęba,
  • podaje nazwy rodzajów zębów,
  • omawia rolę śliny, kwasu solnego i żółci,
  • opisuje rolę poszczególnych narządów układu pokarmowego,
  • opisuje rolę enzymów trawiennych powstających w śliniankach, żołądku, trzustce i jelicie cienkim,
  • wyjaśnia rolę kosmków jelitowych w procesie wchłaniania pokarmu,
  • konstruuje model budowy układu pokarmowego.

 

Zapoznaj się z tematem lekcji: podręcznik str. 67-71

Obejrzyj filmiki: https://www.youtube.com/watch?v=S8-07uMfbEA

https://www.youtube.com/watch?v=_hIjhg2dsqkd

Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń: ćw.1,2,3,4 i 5 str.35-36, dla chętnych ćw. 6,7,8 str. 37 (doświadczenie).

-

Język polski

Karta pracy 7.6.

Temat: Fonetyka. Rozbieżności między pisownią a wymową.

Praca z podręcznikiem s. 76-77.

  1. Czym różni się zapisana para wyrazów? Jaką funkcję pełnią podkreślone litery w tych wyrazach? Co powiesz o znaczeniu tych wyrazów?

Lud     - Lód

  1. Podaj przynajmniej pięć spółgłosek dźwięcznych. ( g, z, d, b, dz)
  2. Zapisz dowolne wyrazy, które kończą się na taką literę.

śnieg , obraz, grad, bób, ksiądz

  1. Wymów głośno wyrazy, które zapisałeś. Co zauważyłeś? Jak nazywamy to zjawisko fonetyczne? Patrz tabelka s. 77. Zapisz w zeszycie definicję utraty dźwięczności na końcu wyrazu.
  2. Otocz pętlami litery oznaczające te spółgłoski, które podczas wymowy nie tracą dźwięczności na końcu wyrazu.

m, w, n, ż, ń, r, b, d, l, ł, g

  1. Ustal, w jaki sposób wypowiesz zapisane wyrazy. Jak nazywamy to zjawisko fonetyczne? Patrz tabelka s. 77. Zapisz w zeszycie definicję  uproszczenia grupy spółgłoskowej?

sześćdziesiąt,   pierwszy, wychowawstwo

  1. Wykonaj samodzielnie ćw. 2.s.76.

 Mam nadzieję, że umieszczone w karcie zadań ćwiczenia, nie sprawią Ci trudności!

Powodzenia!

 -

GODZINA WYCHOWAWCZA

TEMAT: Choroby cywilizacyjne: otyłość, anoreksja, bulimia.

Zapoznaj się z filmikami, następnie na ich podstawie wykonaj plakat (format i technika dowolna).

https://www.youtube.com/watch?v=JFqzCzH8t4E

https://www.youtube.com/watch?v=4HtlONXDXTo

https://www.youtube.com/watch?v=n68xf0CejJM

https://www.youtube.com/watch?v=yU_UkqyIu84

-

INDYWIDUALNE J. ANGIELSKI

  1. Lesson

Topic: Daily routine – Present Simple .

  1. Przypomnij sobie informacje o czasie Present Simple.
  2. Już wiesz, że tego czasu używamy do opisywania swojej codziennej rutyny, czyli tego co robisz każdego dnia, np. myjesz zęby, jesz śniadanie itd.
  3. Zagraj w gry, aby utrwalić te informacje:
  1. Przesłuchaj filmik przedstawiający codzienną rutynę chłopca: https://www.youtube.com/watch?v=qD1pnquN_DM&t=16s

 -

Nauczanie indywidualne - Matematyka

Temat: Obliczenia procentowe.

Zapoznaj się z tematem  na str. 87 w podręczniku

Przygotuj zad. 1 str.88 w podręczniku

-

J. Niemiecki

Powtórzyć liczebniki główne i odmianę czasownika sein ze strony 19 w podręczniku oraz obejrzeć lekcje on-line : https://www.youtube.com/watch?v=-vVDAdozY5k

-