Zadania dla Klasy VII na 26 października 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
J. ANGIELSKI
TEMAT: Description of a person – opis osoby.
Przebieg lekcji: ćw. 1, 2, 4, podr., str. 31, https://www.youtube.com/watch?v=uEyJh688EUs
-
MUZYKA
Rodzaje i style muzyki – podręcznik str.39-45
- Wymień kategorie podziału muzyki – str.40
- Wyjaśnij sformułowanie – styl muzyczny.
- Podaj najpopularniejsze style muzyczne XX i XXI w. – wymień przedstawicieli każdego stylu
- pop – Madonna….
- Wymień minimum 3 wykonawców których lubisz słuchać . Każdemu podaj po 3 utwory i określ styl ich twórczości.
-
WF
Pamiętajcie ruch nam pomaga w walce z chorobami i uodparnia nasz organizm! Ćwiczymy codziennie. Pół godziny wystarczy.
Link: https://ewf.h1.pl/student/?token=61AaIzQQjr024dB8yfXogobeOKnqkNbkisAlKetyEOBR8Boh0M
BIOLOGIA
TEMAT: Budowa i rola układu pokarmowego
Uczeń:
- wymienia elementy układu pokarmowego,
- wylicza elementy budowy zęba,
- podaje nazwy rodzajów zębów,
- omawia rolę śliny, kwasu solnego i żółci,
- opisuje rolę poszczególnych narządów układu pokarmowego,
- opisuje rolę enzymów trawiennych powstających w śliniankach, żołądku, trzustce i jelicie cienkim,
- wyjaśnia rolę kosmków jelitowych w procesie wchłaniania pokarmu,
- konstruuje model budowy układu pokarmowego.
Zapoznaj się z tematem lekcji: podręcznik str. 67-71
Obejrzyj filmiki: https://www.youtube.com/watch?v=S8-07uMfbEA
https://www.youtube.com/watch?v=_hIjhg2dsqkd
Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń: ćw.1,2,3,4 i 5 str.35-36, dla chętnych ćw. 6,7,8 str. 37 (doświadczenie).
-
Język polski
Karta pracy 7.6.
Temat: Fonetyka. Rozbieżności między pisownią a wymową.
Praca z podręcznikiem s. 76-77.
- Czym różni się zapisana para wyrazów? Jaką funkcję pełnią podkreślone litery w tych wyrazach? Co powiesz o znaczeniu tych wyrazów?
Lud - Lód
- Podaj przynajmniej pięć spółgłosek dźwięcznych. ( g, z, d, b, dz)
- Zapisz dowolne wyrazy, które kończą się na taką literę.
śnieg , obraz, grad, bób, ksiądz
- Wymów głośno wyrazy, które zapisałeś. Co zauważyłeś? Jak nazywamy to zjawisko fonetyczne? Patrz tabelka s. 77. Zapisz w zeszycie definicję utraty dźwięczności na końcu wyrazu.
- Otocz pętlami litery oznaczające te spółgłoski, które podczas wymowy nie tracą dźwięczności na końcu wyrazu.
m, w, n, ż, ń, r, b, d, l, ł, g
- Ustal, w jaki sposób wypowiesz zapisane wyrazy. Jak nazywamy to zjawisko fonetyczne? Patrz tabelka s. 77. Zapisz w zeszycie definicję uproszczenia grupy spółgłoskowej?
sześćdziesiąt, pierwszy, wychowawstwo
- Wykonaj samodzielnie ćw. 2.s.76.
Mam nadzieję, że umieszczone w karcie zadań ćwiczenia, nie sprawią Ci trudności!
Powodzenia!
-
GODZINA WYCHOWAWCZA
TEMAT: Choroby cywilizacyjne: otyłość, anoreksja, bulimia.
Zapoznaj się z filmikami, następnie na ich podstawie wykonaj plakat (format i technika dowolna).
https://www.youtube.com/watch?v=JFqzCzH8t4E
https://www.youtube.com/watch?v=4HtlONXDXTo
https://www.youtube.com/watch?v=n68xf0CejJM
https://www.youtube.com/watch?v=yU_UkqyIu84
-
INDYWIDUALNE J. ANGIELSKI
- Lesson
Topic: Daily routine – Present Simple .
- Przypomnij sobie informacje o czasie Present Simple.
- Już wiesz, że tego czasu używamy do opisywania swojej codziennej rutyny, czyli tego co robisz każdego dnia, np. myjesz zęby, jesz śniadanie itd.
- Zagraj w gry, aby utrwalić te informacje:
- - https://wordwall.net/resource/933964/daily-routine
- - https://wordwall.net/resource/1079465/angielski/klasa-3-daily-routine
- - https://wordwall.net/resource/1505230/angielski/my-daily-routine
- - https://wordwall.net/resource/1461371/angielski/daily-routine
- Przesłuchaj filmik przedstawiający codzienną rutynę chłopca: https://www.youtube.com/watch?v=qD1pnquN_DM&t=16s
-
Nauczanie indywidualne - Matematyka
Temat: Obliczenia procentowe.
Zapoznaj się z tematem na str. 87 w podręczniku
Przygotuj zad. 1 str.88 w podręczniku
-
J. Niemiecki
-