Zadania dla Klasy VII na 3 czerwca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język polski:
Wykonaj prezentację na temat słynnej Polki. Możesz przedstawić sylwetkę osoby żyjącej w czasach historycznych lub współcześnie.
Zapoznaj się z pojęciem sugestii i aluzji podr. str.329 a następnie wykonaj ćwiczenie zamieszczone w załączniku.
-
Muzyka:
Sprawdź swoją wiedzę o muzyce.
https://wordwall.net/pl/resource/1214855/muzyka/znajd%c5%ba-15-instrument%c3%b3w-muzycznych
https://wordwall.net/pl/resource/1446864/muzyka/krzy%c5%bc%c3%b3wka-muzyczna
-
Religia:
Temat: Powtórzenie rozdziału II.
Pomału dobiega końca rok szkolny. Chcemy podsumować naszą wiedzę. Dzisiaj rozdział II naszego podręcznika. Sprawdź swoją wiedzę (możesz posłużyć się pomocą podręcznika i zeszytu). W zeszycie rozwiąż poniższe zadania (za zrobienie wszystkich poprawnie można uzyskać ocenę 6).
- Bóg kocha nas miłością bezwarunkową. Z podanych cech wybierz i zaznacz te, które opisują Bożą miłość.
a) chce się dzielić miłością,
b) mówi: „potrzebuję cię, więc cię kocham”,
c) nie pyta o zasługi,
d) stawia warunki,
e) nie żąda niczego w zamian.
- Co to jest przyjaźń?
Przyjaźń to…………………
- Spośród podanych wyrażeń wybierz i zaznacz te, które są skutkami uzależnień.
- niekorzystny wpływ na zdrowie,
- poprawa zdrowia,
c) niska samoocena,
d) wysoka samoocena,
e) obniżenie samokontroli,
f) poprawa relacji z rodziną,
g) brak zaufania do siebie samego,
h) agresja i przemoc,
i) zakłócenie relacji z rówieśnikami i rodziną.
- Zaznacz prawidłową odpowiedź.
Każdy człowiek jest odpowiedzialny za swoje życie przed:
a) władzą państwową,
b) Bogiem,
c) rodzicami.
-
Język kaszubski:
Marsz Śmierci KL Stutthof. Tata z mamą nakarmili…. Przeczytaj informacje dotyczące ewakuacji obozu w Stutthofie http://magazynkaszuby.pl/2018/01/marsz-smierci-kl-stutthof-tata-z-mama-nakarmili/
Obejrzyj film mówiący o Marszu Śmierci https://www.youtube.com/watch?v=f8u4pmQ7UnU
-
Chemia
Temat: Zmiana stężenia procentowego roztworu.
Utrwalimy pojęcia stężenie procentowe roztworu. Będziemy obliczać stężenie procentowe
z wykorzystaniem wzoru oraz proporcji.
Potrzebne informacje znajdziecie w podręczniku szkolnym (str.178-185) lub na stronie internetowej: https://opracowania.pl/opracowania/chemia/stezenie-procentowe,oid,2185
Rozwiążemy w zeszycie następujące przykłady:
Przykład 1
Obliczymy stężenie procentowe roztworu otrzymanego w wyniku zmieszania 100 g octu o stężeniu 10% z 300 g wody.
Przykład 2
Obliczymy stężenie procentowe roztworu otrzymanego przez dodanie 20 g saletry potasowej do 300 g roztworu tej substancji o stężeniu 10%.
Przykład 3
Obliczymy, ile gramów wody należy odparować z 500 g solanki o stężeniu 3%, aby otrzymać roztwór o stężeniu 10%.
-
J. ANGIELSKI
TEMAT: Modals – czasowniki.
- Proszę o zapoznanie się z listą czasowników modalnych i zasadami ich użycia (Grammar Guide unit 8, podr., str. 158).
- Zachęcam do obejrzenia filmu, który wyjaśnia jaką funkcję w zdaniu pełnią czasowniki modalne: https://www.youtube.com/watch?v=2oumWdjA9hM oraz wykonania ćwiczeń: https://agendaweb.org/verbs/modals-exercises.html
-
HISTORIA
TEMAT: Osiągnięcia II Rzeczpospolitej.
Cele:
- Uczniowie znaja osiągnięcia polskich naukowców okresu międzywojennego.
- Uczniowie wyjaśniają jakie zmiany zaszły w technice i transporcie w II Rzeczpospolitej.
- Uczniowie znają znaczenie pojęć: katastrofizm, art deco, modernizm.
Przebieg lekcji: https://gwo.pl/osiagniecia-ii-rp-p4606, podręcznik, str. 255 – 259.
-
Matematyka
-