Zadania dla Klasy VII na 3 czerwca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski:

Wykonaj prezentację na temat słynnej Polki. Możesz przedstawić sylwetkę osoby żyjącej w czasach historycznych lub współcześnie.

Zapoznaj się z pojęciem sugestii i aluzji podr. str.329 a następnie wykonaj ćwiczenie zamieszczone w załączniku.

jezyk_polski_.jpg

-

Muzyka:

Sprawdź swoją wiedzę o muzyce.

https://wordwall.net/pl/resource/1214855/muzyka/znajd%c5%ba-15-instrument%c3%b3w-muzycznych

https://wordwall.net/pl/resource/1446864/muzyka/krzy%c5%bc%c3%b3wka-muzyczna

https://wordwall.net/pl/resource/2519343/muzyka/po%c5%82%c4%85cz-nuty-i-pauzy-z-w%c5%82a%c5%9bciwo%c5%9bciami-okre%c5%9bleniami

-

Religia:

Temat: Powtórzenie rozdziału II. 

Pomału dobiega końca rok szkolny. Chcemy podsumować naszą wiedzę. Dzisiaj rozdział II naszego podręcznika. Sprawdź swoją wiedzę (możesz posłużyć się pomocą podręcznika i zeszytu). W zeszycie rozwiąż poniższe zadania (za zrobienie wszystkich poprawnie można uzyskać ocenę 6).

  1. Bóg kocha nas miłością bezwarunkową. Z podanych cech wybierz i zaznacz te, które opisują Bożą miłość.

a) chce się dzielić miłością,

b) mówi: „potrzebuję cię, więc cię kocham”,

c) nie pyta o zasługi,

d) stawia warunki,

e) nie żąda niczego w zamian.

  1. Co to jest przyjaźń?

Przyjaźń to…………………

  1. Spośród podanych wyrażeń wybierz i zaznacz te, które są skutkami uzależnień.
  • niekorzystny wpływ na zdrowie, 
  • poprawa zdrowia,

c) niska samoocena,

d) wysoka samoocena,

e) obniżenie samokontroli,

f) poprawa relacji z rodziną,

g) brak zaufania do siebie samego,

h) agresja i przemoc,

i) zakłócenie relacji z rówieśnikami i rodziną.

  1. Zaznacz prawidłową odpowiedź.

Każdy człowiek jest odpowiedzialny za swoje życie przed: 

a) władzą państwową,

b) Bogiem,

c) rodzicami.

-

Język kaszubski:

Marsz Śmierci KL Stutthof. Tata z mamą nakarmili…. Przeczytaj informacje dotyczące ewakuacji obozu w Stutthofie http://magazynkaszuby.pl/2018/01/marsz-smierci-kl-stutthof-tata-z-mama-nakarmili/

Obejrzyj film mówiący o Marszu Śmierci https://www.youtube.com/watch?v=f8u4pmQ7UnU

-

Chemia

Temat: Zmiana stężenia procentowego roztworu.

Utrwalimy pojęcia stężenie procentowe roztworu. Będziemy obliczać stężenie procentowe
z wykorzystaniem wzoru oraz proporcji.

Potrzebne informacje znajdziecie w podręczniku szkolnym (str.178-185) lub na stronie internetowej: https://opracowania.pl/opracowania/chemia/stezenie-procentowe,oid,2185

Rozwiążemy w zeszycie następujące przykłady:

Przykład 1

Obliczymy stężenie procentowe roztworu otrzymanego w wyniku zmieszania 100 g octu o stężeniu 10% z 300 g wody.

Przykład 2

Obliczymy stężenie procentowe roztworu otrzymanego przez dodanie 20 g saletry potasowej do 300 g roztworu tej substancji o stężeniu 10%.

Przykład 3

Obliczymy, ile gramów wody należy odparować z 500 g solanki o stężeniu 3%, aby otrzymać roztwór o stężeniu 10%.

-

J. ANGIELSKI

TEMAT: Modals – czasowniki.

  1. Proszę o zapoznanie się z listą czasowników modalnych i zasadami ich użycia (Grammar Guide unit 8, podr., str. 158).
  2. Zachęcam do obejrzenia filmu, który wyjaśnia jaką funkcję w zdaniu pełnią czasowniki modalne: https://www.youtube.com/watch?v=2oumWdjA9hM oraz wykonania ćwiczeń: https://agendaweb.org/verbs/modals-exercises.html

-

HISTORIA

TEMAT: Osiągnięcia II Rzeczpospolitej.

Cele:

  1. Uczniowie znaja osiągnięcia polskich naukowców okresu międzywojennego.
  2. Uczniowie wyjaśniają jakie zmiany zaszły w technice i transporcie w II Rzeczpospolitej.
  3. Uczniowie znają znaczenie pojęć: katastrofizm, art deco, modernizm.

Przebieg lekcji: https://gwo.pl/osiagniecia-ii-rp-p4606, podręcznik, str. 255 – 259.

-

Matematyka

-