Zadania dla Klasy VII na 15 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski:

Przeczytać tekst z podr. str.300

-

J. ANGIELSKI

TEMAT: Agreeing and disagreeing – rozumienie ze słuchu.

Cele:

  1. Na podstawie obrazka uczniowie rozpoznają zainteresowania i posługują się związanym z nimi słownictwem
  2. Uczniowie potrafią określić korzystając z nagrania, czy wypowiedź na charakter formalny, czy nieformalny.
  3. Uczniowie uzupełniają dialogi używając zwrotów wyrazających aprobatę i dezaprobatę.

Przebieg lekcji: ćw. A, C, E, G, str. 112 w podręczniku.

-

Informatyka

Temat:  Praca z dokumentem wielostronicowym.

Uczeń:  

-  wstawia nagłówek do dokumentu tekstowego,

-  wstawia stopkę do dokumentu tekstowego,

-  wstawia numer strony w stopce dokumentu tekstowego.

 

Zapoznaj się z tematem na str. 217 – 224 w podręczniku.

Wykonaj zadanie 4 str. 224 w podręczniku

-

Matematyka

-

Chemia

Temat: Rozpuszczalność  - ćwiczenia.

Cel lekcji:

Utrwalicie pojęcia rozpuszczalność i wykonywanie obliczeń związanych z rozpuszczalnością. Korzystanie z wykresów i tabel rozpuszczalności substancji w wodzie.

Potrzebne informacje znajdziecie w podręczniku szkolnym (str.171-177) lub na stronie internetowej: https://www.youtube.com/watch?v=zvQ4VuRc2fo&t=43s

Rozwiążcie w zeszycie ćwiczeń – ćw.25, 26 str.94 oraz 27 str.95

-

Geografia

Temat: Wpływ zmian politycznych i gospodarczych po 1989 roku na strukturę       zatrudnienia.

Cele lekcji:

- poznasz różnice między gospodarką centralnie sterowaną, a gospodarką rynkową

- dowiesz się, jak zmieniała się struktura przemysłu po 1989 roku w aglomeracji łódzkiej i konurbacji katowickiej.

- poznasz zmiany w strukturze zatrudnienia w obu tych aglomeracjach

Pytania do ostatniej lekcji:

  1. Dlaczego wielu mieszkańców dużych miast przeprowadza się do stref podmiejskich?
  2. Skutki migracji mieszkańców z miast do strefy podmiejskiej?
  3. Kierunki migracji wewnętrznych i struktura wieku na obszarach wiejskich?

Przeczytaj temat w podręczniku (184-186)

Wykonaj ćwiczenia ze str. 112/114

https://wordwall.net/pl/resource/800016/geografia/migracje

Migracje- sortowanie grup

https://wordwall.net/pl/resource/1372922/polski/miasta-polski-geografia

Wordwall: Miasta Polski

-

Wychowanie fizyczne

-