Zadania dla Klasy VII na 15 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język polski:
Przeczytać tekst z podr. str.300
-
J. ANGIELSKI
TEMAT: Agreeing and disagreeing – rozumienie ze słuchu.
Cele:
- Na podstawie obrazka uczniowie rozpoznają zainteresowania i posługują się związanym z nimi słownictwem
- Uczniowie potrafią określić korzystając z nagrania, czy wypowiedź na charakter formalny, czy nieformalny.
- Uczniowie uzupełniają dialogi używając zwrotów wyrazających aprobatę i dezaprobatę.
Przebieg lekcji: ćw. A, C, E, G, str. 112 w podręczniku.
-
Informatyka
Temat: Praca z dokumentem wielostronicowym.
Uczeń:
- wstawia nagłówek do dokumentu tekstowego,
- wstawia stopkę do dokumentu tekstowego,
- wstawia numer strony w stopce dokumentu tekstowego.
Zapoznaj się z tematem na str. 217 – 224 w podręczniku.
Wykonaj zadanie 4 str. 224 w podręczniku
-
Matematyka
-
Chemia
Temat: Rozpuszczalność - ćwiczenia.
Cel lekcji:
Utrwalicie pojęcia rozpuszczalność i wykonywanie obliczeń związanych z rozpuszczalnością. Korzystanie z wykresów i tabel rozpuszczalności substancji w wodzie.
Potrzebne informacje znajdziecie w podręczniku szkolnym (str.171-177) lub na stronie internetowej: https://www.youtube.com/watch?v=zvQ4VuRc2fo&t=43s
Rozwiążcie w zeszycie ćwiczeń – ćw.25, 26 str.94 oraz 27 str.95
-
Geografia
Temat: Wpływ zmian politycznych i gospodarczych po 1989 roku na strukturę zatrudnienia.
Cele lekcji:
- poznasz różnice między gospodarką centralnie sterowaną, a gospodarką rynkową
- dowiesz się, jak zmieniała się struktura przemysłu po 1989 roku w aglomeracji łódzkiej i konurbacji katowickiej.
- poznasz zmiany w strukturze zatrudnienia w obu tych aglomeracjach
Pytania do ostatniej lekcji:
- Dlaczego wielu mieszkańców dużych miast przeprowadza się do stref podmiejskich?
- Skutki migracji mieszkańców z miast do strefy podmiejskiej?
- Kierunki migracji wewnętrznych i struktura wieku na obszarach wiejskich?
Przeczytaj temat w podręczniku (184-186)
Wykonaj ćwiczenia ze str. 112/114
https://wordwall.net/pl/resource/800016/geografia/migracje
Migracje- sortowanie grup
https://wordwall.net/pl/resource/1372922/polski/miasta-polski-geografia
Wordwall: Miasta Polski
-
Wychowanie fizyczne
-