Zadania dla Klasy VII na 21 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język polski:
Temat: Ballada Lilije jako wyraz romantycznego zainteresowania grozą.
Proszę wykonać ćw.6 str.262 (przepisać do zeszytu).
-
HISTORIA
TEMAT: Świat po I wojnie światowej.
- Sprawdzenie wykonania zadań z lekcji poprzedniej (zeszyt ćwiczeń 3, str. 82 i 4, 5, str. 83).
- Wprowadzenie do nowego tematu. Korzystając z podręcznika (str. 188 – 189) nauczyciel charakteryzuje sytuację w Europie po zakończeniu I wojny światowej (ład wersalski).
- Na podstawie filmu https://www.youtube.com/watch?v=l6MjVjqL1po uczniowie przedstawiają skutki Wielkiego Kryzysu Gospodarczego 1929 – 33. Wypowiadają swoje opinie, czy w obecnej sytuacji grozi nam podobny kryzys.
-
Biologia
TEMAT: ZMYSŁ POWONIENIA, SMAKU I DOTYKU
To powinieneś umieć:
- potrafisz podać miejsce występowania zmysłów
- opisujesz funkcję zmysłów
- wskazujesz na planszy poszczególne elementy budowy języka
- opisujesz sposoby odbierania wrażeń smakowych, węchowych i dotykowych
Potrzebne informacje zdobędziesz w: podręcznik szkolny (strona 208-210) lub na stronie internetowej https://epodreczniki.pl/a/wech-smak-dotyk/DHTWGaxHD
Zadanie do wykonania:
Wraz z rodzicami ( Koniecznie z rodzicami!!!) poszukajcie w domowej apteczce pudełka po lekach na którym znajduje się nadruk wykonany za pomocą alfabetu Braillea. Weź to pudełko, zamknij oczy i postaraj się wodzić palcami po napisie. Czy jesteś w stanie ( bez znajomości alfabetu Braillea) odczytać nazwę leku?
-
J. ANGIELSKI
TEMAT: Useful expressions – wyliczanie i wskazywanie.
- Proszę o zapisanie w zeszycie zwrotów z tabeli Useful expressions (podr., str 99) oraz podanie ich polskich znaczeń.
- Utrwalenie użycia zaimków. Proszę o wykonanie ćw. D, str.72 w zeszycie ćwiczeń.
-
Geografia
Temat: Ochrona przeciwpowodziowa, a występowanie i skutki powodzi.
Cele lekcji:
- poznasz przyczyny i skutki powodzi w Polsce
- wymienisz obszary najbardziej narażone na niebezpieczeństwo powodzi
- działania podejmowane w naszym kraju w celu zapobiegania powodziom
Pytania do ostatniej lekcji:
- Źródła zanieczyszczeń środowiska w Polsce?
- Skutki zanieczyszczenia środowiska?
- Działania na rzecz ochrony środowiska?
https://wordwall.net/pl/resource/1006467/ochorna-%C5%9Brodowiska
lub Wordwall: Ochrona środowiska
https://wordwall.net/pl/resource/1372966/dzie%C5%84-ziemi-22-kwietnia
lub Wordwall: Dzień Ziemi 22 kwietnia – zadanie na dodatkową ocenę
Przeczytaj temat w podręczniku (170-174)
Wykonaj ćw. 1,2,3,4 str. 104/105
https://wordwall.net/pl/resource/1352472/technika/zagro%c5%bcenia-powodziowe
Zagrożenia powodziowe
Film you toube (ochrona przeciwpowodziowa i powodzie)
https://www.youtube.com/watch?v=ocqohy6UtN4
-