Zadania dla Klasy VII na 21 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski:

Temat: Ballada Lilije jako wyraz romantycznego zainteresowania grozą.

Proszę wykonać ćw.6 str.262 (przepisać do zeszytu).

-

HISTORIA

TEMAT: Świat po I wojnie światowej.

  1. Sprawdzenie wykonania zadań z lekcji poprzedniej (zeszyt ćwiczeń 3, str. 82 i 4, 5, str. 83).
  2. Wprowadzenie do nowego tematu. Korzystając z podręcznika (str. 188 – 189) nauczyciel charakteryzuje sytuację w Europie po zakończeniu I wojny światowej (ład wersalski).
  3. Na podstawie filmu https://www.youtube.com/watch?v=l6MjVjqL1po uczniowie przedstawiają skutki Wielkiego Kryzysu Gospodarczego 1929 – 33. Wypowiadają swoje opinie, czy w obecnej sytuacji grozi nam podobny kryzys.

-

Biologia

TEMAT: ZMYSŁ POWONIENIA, SMAKU I DOTYKU

To powinieneś umieć:

- potrafisz podać miejsce występowania zmysłów

- opisujesz funkcję zmysłów

- wskazujesz na planszy poszczególne elementy budowy języka

- opisujesz sposoby odbierania wrażeń smakowych, węchowych i dotykowych

 

Potrzebne informacje zdobędziesz w: podręcznik szkolny (strona 208-210) lub na stronie internetowej https://epodreczniki.pl/a/wech-smak-dotyk/DHTWGaxHD

Zadanie do wykonania:

Wraz z rodzicami ( Koniecznie z rodzicami!!!) poszukajcie w domowej apteczce pudełka po lekach na którym znajduje się nadruk wykonany za pomocą alfabetu Braillea. Weź to pudełko, zamknij oczy i postaraj się wodzić palcami po napisie. Czy jesteś w stanie ( bez znajomości alfabetu Braillea) odczytać nazwę leku?

-

J. ANGIELSKI

TEMAT: Useful expressions – wyliczanie i wskazywanie.

  1. Proszę o zapisanie w zeszycie zwrotów z tabeli Useful expressions (podr., str 99) oraz podanie ich polskich znaczeń.
  2. Utrwalenie użycia zaimków. Proszę o wykonanie ćw. D, str.72 w zeszycie ćwiczeń.

-

Geografia

Temat: Ochrona przeciwpowodziowa, a występowanie i skutki powodzi.

Cele lekcji:

- poznasz przyczyny i skutki powodzi w Polsce

- wymienisz obszary najbardziej narażone na niebezpieczeństwo powodzi

- działania podejmowane w naszym kraju w celu zapobiegania powodziom

Pytania do ostatniej lekcji:

  1. Źródła zanieczyszczeń środowiska w Polsce?
  2. Skutki zanieczyszczenia środowiska?
  3. Działania na rzecz ochrony środowiska?

https://wordwall.net/pl/resource/1006467/ochorna-%C5%9Brodowiska 

 lub Wordwall: Ochrona środowiska

https://wordwall.net/pl/resource/1372966/dzie%C5%84-ziemi-22-kwietnia

lub Wordwall: Dzień Ziemi 22 kwietnia – zadanie na dodatkową ocenę

 

Przeczytaj temat w podręczniku (170-174)

Wykonaj ćw. 1,2,3,4 str. 104/105

https://wordwall.net/pl/resource/1352472/technika/zagro%c5%bcenia-powodziowe

Zagrożenia powodziowe

Film you toube (ochrona przeciwpowodziowa i powodzie)

https://www.youtube.com/watch?v=ocqohy6UtN4

-

WF
-