Zadania dla Klasy VII na 1 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski:

Temat: Czy słowa szesnastowiecznego poety są wciąż aktualne?

Proszę przeczytać tekst z podr. str.235 (2 lub więcej razy) i odpowiedzieć pisemnie na pytania:

Kto wg podmiotu lirycznego jest sędzią i ma największą władzę?

Które słowa wyrażają myśl, że na sądzie ostatecznym wszyscy są równi?

Co weźmie pod uwagę Bóg sądząc ludzi?

Na koniec proszę obejrzeć teledysk do piosenki zespołu KULT Hej, czy nie wiecie https://www.youtube.com/watch?v=yia6Y_ST7IY Czy rozpoznajecie którąś z postaci historycznych? Do kogo są skierowane słowa Hej, czy nie wiecie, nie macie władzy na świecie?

-

Religia:

Temat: Unia Brzeska - prześladowanie Unitów. 

Przeczytaj w podręczniku historię powstania Oni Brzeskiej oraz związanego z tym powstania kościoła unickiego. (str. 133 - 134). Następnie odszukaj w internecie informacji na temat świętych związanych z tym okresem historii Kościoła. Wybierz jednego z nich i opisz w zeszycie:  

1/ Męczennicy Podlasia,  

2/ św. Andrzej Bobola,  

3/ św. Jozafat Kuncewicz.  

-

Matematyka

-

Zadania na kaszubski

 Czy Polacy rozumieją kaszubski, czy Ty rozumiesz kaszubski?

 Sprawdź się.

Tu znajdziesz pomoc: https://www.youtube.com/watch?v=-NCqvOa4Fgk

 i tu: https://www.youtube.com/watch?v=4gYU4Hl6x_E.

-

Muzyka

-

J. ANGIELSKI

TEMAT: The Ghost of Niedzica – rozumienie tekstu.

  1. Sprawdzenie znajomości słownictwa związanego z różnymi miejscami w mieście (słowa w podręczniku na str. 90 – 94 podkreślone żółtym kolorem).
  2. Places in town  - film edukacyjny: https://www.youtube.com/watch?v=SxcFXDeH4uU rozwijanie słownictwa.
  3. The Ghost o f Niedzica – praca z tekstem, ćw. F i G, podr., str. 91.

-

HISTORIA

TEMAT: I wojna światowa na ziemaich polskich.

  1. Utrwalenie wiadomości. Wypowiedzi uczniów na temat sojuszy biorących udział w I wojnie światowej i zastosowanych nowych rodzajów broni.
  2. Zapoznaie się z sytuacją Polaków uczestniczących w wojnie w armiach państw zaborczych. Film dokumentaly https://www.youtube.com/watch?v=jBbr_SWC5Lk
  3. Podsumowanie  (ćw. 1, str. 76, ćw. 5, str. 76).

-

Chemia

Temat: Tlen – najważniejszy składnik powietrza.

Uczeń

  • tłumaczy, na czym polega obieg tlenu w przyrodzie;
  • pisze wzory cząsteczek tlenu i ozonu;
  • opisuje doświadczenie otrzymywania tlenu w warunkach laboratoryjnych;
  • otrzymuje tlen przez rozkład wody utlenionej;
  • określa podstawowe właściwości tlenu (stan skupienia, barwę, zapach, rozpuszczalność w wodzie);

Przeczytaj temat w podręczniku (strony 124-129).

 

Obejrzyj film:

https://www.youtube.com/watch?v=sUwzZC9BA2o

 

Obejrzyj również film  - otrzymywanie tlenu w laboratorium:

https://www.youtube.com/watch?v=PrqG6Sl659w

Wykonaj ćwiczenie 15a str.32 – zeszyt ćwiczeń.

 

Obejrzyj również film  - otrzymywanie tlenu sposobem domowym:

https://www.youtube.com/watch?v=RwY6uA8-EBY

Obejrzyj również film  - spalanie węgla, siarki i magnezu w tlenie:

https://www.youtube.com/watch?v=53EgMo3QkEg

 

Wykonaj ćwiczenie 13 str.32 – zeszyt ćwiczeń.

 

Zadanie dla chętnych

Możecie również obejrzeć film:

https://www.youtube.com/watch?v=NsoUwIbFNsM

-