Zadania dla Klasy VII na 8 luty 2022 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

J. Angielski

Topic: Unit 4 review.

  1. Wykonujemy zadania z ćwiczeń na stronie 52/53.
  2. ROZWIĄŻ TEST Z ROZDZIAŁÓW 1-4 (CZAS NA WYKONANIE ZADANIA – PIERWSZA LEKCJA PO FERIACH). Strony w ćwiczeniach: 56,57,58,59. Na ocenę

Filmiki do lekcji:

gry:

 -

Fizyka

 -

J.Polski

Temat : „Umiej być przyjacielem – znajdziesz przyjaciela”.

Przeczytaj samodzielnie 21. rozdział lektury.

Odpowiedz pisemnie na pytania, w jaki sposób rodziła się przyjaźń między Małym Księciem a lisem:

W jakich okolicznościach doszło do spotkania Małego Księcia i lisa?

Jak zachował się lis, a jak -Mały Książę?

Znaczenie jakich pojęć wyjaśnił lis Małemu Księciu?

Jak miał przebiegać proces oswajania?

Wróć jeszcze raz do wypowiedzi lisa i dokończ jego wypowiedzi, które można uznać za złote myśli:

Poznaje się tylko to, co ...

Ludzie maja zbyt mało czasu, aby cokolwiek poznać ...

Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest ...

Mowa jest źródłem ...

Stajesz się odpowiedzialny ...

Praca domowa

Wybierz jedną ze złotych myśli i wyjaśnij jej sens.

 -

Matematyka

TEMAT: Dodawanie i odejmowanie sum algebraicznych.

Zapoznaj się z tematem lekcji z podręcznika na stronie 168 - 169.

Obejrzyj filmik pod podanym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=rKGrHH_P5hM

Wykonaj zadania 1 a)c)e)g)i) k) str. 169 oraz 4 str. 170 podręcznik.

Zadanie domowe: 1 b)d)f)h)j)l) str. 169 oraz 23 str.182 podręcznik.

 -

J. Kaszubski

Temat: GWAROWÉ ÒDMIANË KASZËBIZNË

 Przeczytaj tekst " Lëdze"- podr. str. http://skarbnicakaszubska.pl/wp-content/uploads/2011/09/pioch_ojczystamowa.pdf

 Opowiedz o swoich wrażeniach czytelniczych.

Wykonaj ćwiczenie 4, str. 43

Przeczëtôj wiérztã Fr. Sãdzëcczégò „Naszô mòwa”

Òdpòwiedzë na zapëtania zrzeszoné z wiérztą:

  • – Co wëszczércë mëszlą ò naji mòwie? Jakô òna wedle nich je? Za- piszë wniosczi.
  • – Czemù we wiérzce mòże bëc gôdka ò tim, że najô mòwa je cwiardô?

 -

Chemia

TEMAT: Znaczenie wartościowości pierwiastków chemicznych przy ustalaniu wzorów i nazw związków chemicznych.

Cele lekcji: Poznaję pojęcia: wartościowość, indeks stechiometryczny, współczynnik stechiometryczny. Odczytuję z układu okresowego wartościowości pierwiastków chemicznych grup 1.–2. i 13.–18. Ćwiczę umiejętności określania wartościowości i pisania wzorów oraz nazw związków chemicznych.

Zapoznaj się z tematem lekcji z podręcznika na stronie 130 – 136.

Obejrzyj filmik pod podanym linkiem https://www.youtube.com/watch?v=37yjEMZvgLk

Wykonaj zadania 3, 5, 6, 7 strona 66 – 68 w zeszycie ćwiczeń.

-

Historia

TEMAT: Jakie były początki czołgów?

Przebieg lekcji: podr., str. 148 – 149,

https://wynalazki.andrej.edu.pl/index.php/wynalazki/12-c/86-czolg

 -

Doradztwo zawodowe

Temat: Moje umiejętności - moje sukcesy.

Podczas zajęć będziemy definiować pojęcia: sukces, umiejętności, kompetencje.

Proszę o przygotowanie (wypisanie) swoich sukcesów z dowolnej dziedziny.

Podczas zajęć udostępnione będą listy: umiejętności oraz cech charakteru/ osobowości, które zostaną omówione.

Na zakończenie odpowiemy na pytania: Czy potrafię rozpoznać swoje zasoby?

-