Zadania dla Klasy VII na 1 luty 2022 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język polski
Temat: Słowotwórstwo. Typy formantów.
- Zapoznaj się z wiadomościami o typach formantów. P.s. 142 tabelka.
- Wykonaj ćw. 1,2,4,5 ze strony 143.
-
MATEMATYKA
TEMAT: Jednomiany.
Przypomnij temat lekcji z podręcznika na stronie 162.
Obejrzyj filmiki pod podanymi linkami:
https://www.youtube.com/watch?v=A-dtkUXUTxs
https://www.youtube.com/watch?v=UWH_LynQL9o
Wykonaj zadania 4, 5, 8 strona 164 podręcznik.
Zadanie domowe: 13, 14 strona 181 podręcznik.
-
CHEMIA
TEMAT: Wiązania jonowe.
Cele lekcji: Poznaję pojęcia: jon, kation, anion, wiązanie jonowe. Poznaję mechanizm powstawania wiązania jonowego. Określam, w jakich związkach chemicznych występują wiązania jonowe.
Zapoznaj się z tematem lekcji z podręcznika strona 121 - 126 lub materiałem na stronie internetowej https://epodreczniki.pl/a/wiazanie-jonowe/DwtGprrwy
Obejrzyj filmik pod podanym linkiem https://pistacja.tv/film/chm00019-wiazania-jonowe
Wykonaj zadanie 1, 2, 3, 4 str. 64 w zeszycie ćwiczeń.
-
HISTORIA
TEMAT: Jakie były początki czołgów?
Przebieg lekcji: podr., str. 148 – 149,
https://wynalazki.andrej.edu.pl/index.php/wynalazki/12-c/86-czolg
-
Doradztwo zawodowe
Temat: Zdolności i uzdolnienia.
Podczas zajęć będziemy definiować pojęcia: zdolności, uzdolnienia, talent.
Proszę o wypisanie zaobserwowanych u siebie uzdolnień oraz zdolności kolegi lub koleżanki.
Na zakończenie odpowiemy na pytania:
Dlaczego w życiu ważne są zdolności?
Co można zrobić, aby rozwijać swoje zdolności?
-
Logopedia
- Wierszyki na jednym wydechu:
Nabieramy powietrze nosem i na jednym oddechu mówimy tekst licząc do tylu, do ilu potrafimy najwięcej.
"Kura"
Siedzi kura w koszyku, liczy jaja do szyku: jedno jajo, drugie jajo, trzecie jajo…
„Rosół”
Siedzi chłop przy stole liczy oka w rosole: jedno oko, drugie oko, trzecie oko…
„Wrony”
Pierwsza wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzecia wrona bez ogona…. a trzynasta ogoniasta
- Rozgrzewka artykulatorów: https://www.youtube.com/watch?v=eT_47xZaVDU
- Po wykonanej rozgrzewce odczytaj każde zdanie po trzy razy, pamiętaj o starannej artykulacji wszystkich głosek.
- W wysuszonych sczerniałych trzcinowych szuwarach…
- Sześcionogi szczwany trzmiel bezczelnie szeleścił w szczawiu, trzymając w szczękach strzęp szczypiorku i często trzepocząc skrzydłami.
- Trzej przemądrzali czescy strzelcy drzemali w dżungli pod strzelistym drzewem i odżywiali się dżemem.
- 4.Chrząszcz brzmi w trzcinie w Szczebrzeszynie, że przepiórki pstre trzy podpatrzyły, jak raz w Pszczynie cietrzew wieprze wietrzył.
- Szedł chłop kole kop w kołpakowej czapce.
- W szale skrzypki trzy strzaskał mistrz.
- Dwoje wstało, wypiło kakao, karty rozdało i zagrało w makao.
- Wciąż ta sama samba przy szambie.
- Siedziała na ławce, bułkę z masłem jadła i płakała.
- Jola lojalna, Jola nielojalna.
- To cóż, że ze Szwecji.
- Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego.
- W czasie suszy szosą suchą Sasza sobie szedł
-