Zadania dla Klasy VII na 1 luty 2022 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski

Temat: Słowotwórstwo. Typy formantów.

  • Zapoznaj się z wiadomościami o typach formantów. P.s. 142 tabelka.
  • Wykonaj ćw. 1,2,4,5 ze strony 143.

 -

MATEMATYKA 

TEMAT: Jednomiany.

Przypomnij temat lekcji z podręcznika na stronie 162.

Obejrzyj filmiki pod podanymi linkami:

https://www.youtube.com/watch?v=A-dtkUXUTxs

https://www.youtube.com/watch?v=UWH_LynQL9o

Wykonaj zadania 4, 5, 8 strona 164 podręcznik.

Zadanie domowe: 13, 14 strona 181 podręcznik.

 -

CHEMIA

TEMAT: Wiązania jonowe.

Cele lekcji: Poznaję pojęcia: jon, kation, anion, wiązanie jonowe. Poznaję mechanizm powstawania wiązania jonowego. Określam, w jakich związkach chemicznych występują wiązania jonowe.

Zapoznaj się z tematem lekcji z podręcznika strona 121 - 126 lub materiałem na stronie internetowej  https://epodreczniki.pl/a/wiazanie-jonowe/DwtGprrwy

Obejrzyj filmik pod podanym linkiem https://pistacja.tv/film/chm00019-wiazania-jonowe

Wykonaj zadanie 1, 2, 3, 4 str. 64 w zeszycie ćwiczeń.

 -

HISTORIA

TEMAT: Jakie były początki czołgów?

Przebieg lekcji:  podr., str. 148 – 149,

https://wynalazki.andrej.edu.pl/index.php/wynalazki/12-c/86-czolg

 -

Doradztwo zawodowe

Temat:  Zdolności i uzdolnienia.

Podczas zajęć będziemy definiować pojęcia:  zdolności, uzdolnienia, talent.

Proszę o wypisanie zaobserwowanych u siebie uzdolnień oraz zdolności kolegi lub koleżanki.

Na zakończenie odpowiemy na pytania:

 Dlaczego w życiu ważne są zdolności?

Co można zrobić, aby rozwijać swoje zdolności?

 -

Logopedia

  • Wierszyki na jednym wydechu:

Nabieramy powietrze nosem i na jednym oddechu mówimy tekst licząc do tylu, do ilu potrafimy najwięcej.

"Kura"

Siedzi kura w koszyku, liczy jaja do szyku: jedno jajo, drugie jajo, trzecie jajo…

„Rosół”

Siedzi chłop przy stole liczy oka w rosole: jedno oko, drugie oko, trzecie oko…

Wrony”

Pierwsza wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzecia wrona bez ogona…. a trzynasta ogoniasta

 

  1. W wysuszonych sczerniałych trzcinowych szuwarach…
  2. Sześcionogi szczwany trzmiel bezczelnie szeleścił w szczawiu, trzymając w szczękach strzęp szczypiorku i często trzepocząc skrzydłami.
  3. Trzej przemądrzali czescy strzelcy drzemali w dżungli pod strzelistym drzewem i odżywiali się dżemem.
  4. 4.Chrząszcz brzmi w trzcinie w Szczebrzeszynie, że przepiórki pstre trzy podpatrzyły, jak raz w Pszczynie cietrzew wieprze wietrzył.
  5. Szedł chłop kole kop w kołpakowej czapce.
  6. W szale skrzypki trzy strzaskał mistrz.
  7. Dwoje wstało, wypiło kakao, karty rozdało i zagrało w makao.
  8. Wciąż ta sama samba przy szambie.
  9. Siedziała na ławce, bułkę z masłem jadła i płakała.
  10. Jola lojalna, Jola nielojalna.
  11. To cóż, że ze Szwecji.
  12. Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego.
  13. W czasie suszy szosą suchą Sasza sobie szedł

-