Zadania dla Klasy VII na 22 stycznia 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
GEOGRAFIA (ON LINE)
TEMAT: Migracje a zaludnienie i struktura wieku na obszarach wiejskich.
Przebieg lekcji: Zapoznaj się z tematem lekcji, podręcznik str. 106 – 108. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń str. 70, ćw. 1, 2 i 3.
-
JĘZYK POLSKI (ON LINE)
Karta pracy 7.45.
Temat: W jaki sposób Stefan Żeromski przedstawia uczucia matki i syna?
Praca z podręcznikiem s. 166.
- Przeczytaj samodzielnie tekst Stefana Żeromskiego Patrz p. s. 166.
- Znajdź w utworze fragmenty, w których jest mowa o uczuciach bohaterów, a następnie uzupełnij w zeszycie tabelkę. Patrz p. s. 168. ćw. 1 a)
- Na podstawie tekstu oraz własnych doświadczeń przygotuj się do rozmowy o tym, kto tworzy atmosferę domu.
-
MATEMATYKA (ON LINE)
Temat: Wyrażenia algebraiczne – lekcja powtórzeniowa.
Zapoznaj się z zadaniami na str. 178 - 184 w podręczniku.
-
W -F (ON LINE)
Dzisiaj ćwiczenia siłowe:
https://ewf.h1.pl/student/?token=NYTZ5wuBH7s4AmHEIkBBi7jxc7g7orZKCQK5bkOBbIFdUYI5gI
-
HISTORIA (ON LINE)
TEMAT: Po powstaniu styczniowym.
Przebieg lekcji: podr., str. 106 – 111, https://www.youtube.com/watch?v=EA0veES6ODM
-
PLASTYKA (ON LINE)
TEMAT: Fotografia.
Przebieg lekcji: podręcznik, https://wordwall.net/pl-pl/community/plastyka-fotografia
Zorganizuj sesję zdjęciową. Ustal, jaki będzie jej temat lub motyw przewodni - odtwórz scenę z
wybranego obrazu (podobnie jak na fotografii na str. 26 w podręczniku). Zgromadź stroje, rekwizyty,
ułóż fryzury, wykonaj makijaż. Wybierz odpowiednio oświetlone miejsce - w razie potrzeby zadbaj o
jednolite tło.
Modelem może zostać ktoś z Twoich współdomowników, możesz też odtworzyć martwą naturę lub
zainspirować się malarstwem pejzażowym.
Prześlij wykonaną fotografię do nauczyciela.
-
CHEMIA (ON LINE)
TEMAT: Układ okresowy pierwiastków chemicznych.
Cele lekcji: Poznaję budowę układu okresowego i prawo okresowości. Wykazuję podobieństwa we właściwościach pierwiastków chemicznych położonych w tej samej grupie oraz zmiany we właściwościach pierwiastków położonych w tym samym okresie.
Zapoznaj się z tematem lekcji z podręcznika strona 95 - 99 lub materiałem na stronie internetowej https://epodreczniki.pl/a/uklad-okresowy-pierwiastkow/DRTasMCl1
Obejrzyj filmik pod podanym linkiem https://pistacja.tv/film/chm00009-uklad-okresowy-pierwiastkow?playlist=1013
Wykonaj zadanie 1, 2 str. 55 oraz 3, 4 str. 56 w zeszycie ćwiczeń.
-