Zadania dla Klasy VII na 8 grudnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
- 8:00 – 8:30 HISTORIA(zdalnie)
TEMAT: Wynalazki z przełomu XIX i XX w.
Przebieg lekcji: https://www.youtube.com/watch?v=ksoNWmHP6XM , https://epodreczniki.pl/a/wynalazcy-finansisci-i-uczeni-narodziny-rewolucji-przemyslowej/Dbco3D7IX
-
- 8:50 – 9:20 JĘZYK POLSKI (0n-line)
Karta pracy 7.32.
Temat: Uczymy się redagować rozprawkę.
Praca z podręcznikiem s. 135
- Przeczytaj po cichu tekst Patrz s.137, ćw. 2.
- Na podstawie tekstu wykonaj Patrz P s. 137. ćw. 3
- Napisz dwa różne wstępy do rozprawki na temat: Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. W pierwszym sformułuj tezę potwierdzającą to stanowisko, a w drugim mu zaprzeczającą.
-
- 9:40- 10:10 Matematyka (on-line)
Temat: sprawdzian wiadomości – figury geometryczne
Link do sprawdzianu zostanie przesłany podczas lekcji.
- 10:35 – 11:05 W-F (ON-LINE)
Zapraszam na wf
- 11:35 – 12:05 FIZYKA (zdalnie)
TEMAT: Siła nacisku na podłoże. Parcie i ciśnienie.
Uczeń:
- posługuje się pojęciem parcia (nacisku) oraz pojęciem ciśnienia w cieczach i gazach wraz z jego jednostką;
- stosuje do obliczeń związek między parciem a ciśnieniem.
Zapoznaj się z tematem lekcji z podręcznika strona 90 – 92.
Obejrzyj filmik pod podanym linkiem https://www.youtube.com/watch?v=UROJ3b1YL6o
Wykonaj w zeszycie zadanie 1 strona 93 podręcznik.
Następnie zadanie 2 w zeszycie – link do zadania https://www.youtube.com/watch?v=UrW0KCVF1nI
oraz zadanie 3 w zeszycie – link do zadania https://www.youtube.com/watch?v=IHtjoOA2Vl0
- 12:30 – 13:00 INFORMATYKA (on line)
Temat: Tworzenie plakatu
Uczeń: - wykonuje operacje dodawania, usuwania, ukrywania i łączenia warstw,
- tworzy obrazy z wykorzystaniem warstw,
- umieszcza napis na obrazie.
Zapoznaj się z tematem na str. 101 – 102 w podręczniku
Przeanalizuj zadania na str. 101 – 102 w podręczniku. Na lekcji będziemy je omawiali.
-
- 13:20 – 13:50 JEZYK KASZUBSKI (on-line)
Temat: Motyw przemijania.
Zapoznaj się z tematem (link).
http://skarbnicakaszubska.pl/wp-content/uploads/2012/10/Uczba%2002.pdf
https://wordwall.net/play/7399/471/465 wykonaj zadanie
-
- 14:10 – 14: 30 JĘZYK KASZUBSKI (on-line)
Temat: Dom w kaszubskich przysłowiach i powiedzeniach.
Zapoznaj się z tematem (link).
http://skarbnicakaszubska.pl/wp-content/uploads/2012/10/Uczba%2004.pdf
https://wordwall.net/play/5046/260/928 wykonaj zadania
https://wordwall.net/play/7401/742/907
-
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE
I GEOGRAFIA (ON LINE 2 GODZINA LEKCYJNA)
TEMAT: Ochrona środowiska przyrodniczego.
Przebieg lekcji: https://www.youtube.com/watch?v=loNCqOFrPTw
Podręcznik, str. 79 – 81, wykonamy ćw. 6 i 7 str. 54 (zeszyt ćwiczeń)
II JĘZYK POLSKI (ON LINE, 3 GODZINA LEKCYJNA)
- Przeczytaj po cichu tekst Patrz s.137, ćw. 2.
- W pierwszym akapicie tekstu podkreśl tezę.
- W kolejnych akapitach wskaż argumenty. Podkreśl je w wybrany przez siebie sposób.
- Bardzo uważnie przeczytaj ostatni akapit. Podkreśl słowa, które są potwierdzeniem tezy.
-
MATEMATYKA (ON LINE, 5 GODZINA LEKCYJNA)
Temat: Jednomiany.
Uczeń: - porządkuje jednomiany i dodaje jednomiany podobne.
Zapoznaj się z tematem na str. 162 – 164 w podręczniku
Przygotuj zad. 1 a,b,c str. 162 w podręczniku.
-