Zadania dla Klasy VII na 8 grudnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

  1. 8:00 – 8:30 HISTORIA(zdalnie)

TEMAT: Wynalazki z przełomu XIX i XX w.

Przebieg lekcji:  https://www.youtube.com/watch?v=ksoNWmHP6XMhttps://epodreczniki.pl/a/wynalazcy-finansisci-i-uczeni-narodziny-rewolucji-przemyslowej/Dbco3D7IX

 -

  1. 8:50 – 9:20 JĘZYK POLSKI (0n-line)

Karta pracy 7.32.

Temat: Uczymy się redagować rozprawkę.

Praca z podręcznikiem s. 135

  1. Przeczytaj po cichu tekst Patrz  s.137,  ćw. 2.
  2. Na podstawie tekstu wykonaj Patrz P s. 137. ćw. 3
  3. Napisz dwa różne wstępy do rozprawki na temat: Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. W pierwszym sformułuj tezę potwierdzającą to stanowisko, a w drugim mu zaprzeczającą.

 -

  1. 9:40- 10:10 Matematyka (on-line)

Temat: sprawdzian wiadomości – figury geometryczne

Link do sprawdzianu zostanie przesłany podczas lekcji.

 

  1. 10:35 – 11:05 W-F (ON-LINE)

Zapraszam na wf

https://youtu.be/X8WBC4tzVsk

 

  1. 11:35 – 12:05 FIZYKA (zdalnie)

TEMAT: Siła nacisku na podłoże. Parcie i ciśnienie.

Uczeń:

- posługuje się pojęciem parcia (nacisku) oraz pojęciem ciśnienia w cieczach i gazach wraz z jego jednostką;

- stosuje do obliczeń związek między parciem a ciśnieniem.

Zapoznaj się z tematem lekcji z podręcznika strona 90 – 92.

Obejrzyj filmik pod podanym linkiem https://www.youtube.com/watch?v=UROJ3b1YL6o

Wykonaj w zeszycie zadanie 1 strona 93 podręcznik.

Następnie zadanie 2 w zeszycie – link do zadania https://www.youtube.com/watch?v=UrW0KCVF1nI

oraz zadanie 3 w zeszycie – link do zadania https://www.youtube.com/watch?v=IHtjoOA2Vl0

 

  1. 12:30 – 13:00 INFORMATYKA (on line)

Temat:  Tworzenie plakatu

Uczeń:  -  wykonuje operacje dodawania, usuwania, ukrywania i łączenia warstw,

             -  tworzy obrazy z wykorzystaniem warstw,

            -  umieszcza napis na obrazie.

 Zapoznaj się z tematem na str. 101 – 102 w podręczniku

Przeanalizuj zadania na str. 101 – 102 w podręczniku.  Na lekcji będziemy je omawiali.

-

  1. 13:20 – 13:50 JEZYK KASZUBSKI (on-line)

Temat: Motyw przemijania.

Zapoznaj się z tematem (link).

http://skarbnicakaszubska.pl/wp-content/uploads/2012/10/Uczba%2002.pdf

https://wordwall.net/play/7399/471/465 wykonaj zadanie

 -

  1. 14:10 – 14: 30 JĘZYK KASZUBSKI (on-line)

Temat: Dom w kaszubskich przysłowiach i powiedzeniach.

 Zapoznaj się z tematem (link).

http://skarbnicakaszubska.pl/wp-content/uploads/2012/10/Uczba%2004.pdf

https://wordwall.net/play/5046/260/928  wykonaj zadania

https://wordwall.net/play/7401/742/907

 -

ZAJĘCIA INDYWIDUALNE

I GEOGRAFIA (ON LINE 2 GODZINA LEKCYJNA)

TEMAT: Ochrona środowiska przyrodniczego.

Przebieg lekcji: https://www.youtube.com/watch?v=loNCqOFrPTw

https://padlet.com/geografia20/qx9vbait074gnmsq?fbclid=IwAR3ewtlHg6FELr0ScboLWIMOJBDwJebYcBIEFHl1RdAqX2DuAqtvRE7yTx0

Podręcznik, str. 79 – 81, wykonamy ćw. 6 i 7 str. 54 (zeszyt ćwiczeń)

 

II JĘZYK POLSKI (ON LINE, 3 GODZINA LEKCYJNA)

  1. Przeczytaj po cichu tekst Patrz  s.137,  ćw. 2.
  2. W pierwszym akapicie tekstu podkreśl tezę.
  3. W kolejnych akapitach wskaż argumenty. Podkreśl je w wybrany przez siebie sposób.
  4. Bardzo uważnie przeczytaj ostatni akapit. Podkreśl słowa, które są potwierdzeniem tezy.

-

MATEMATYKA (ON LINE, 5 GODZINA LEKCYJNA)

Temat:    Jednomiany.

Uczeń:   -  porządkuje jednomiany i dodaje jednomiany podobne.

Zapoznaj się z tematem na str. 162 – 164 w podręczniku

Przygotuj zad. 1 a,b,c str. 162 w podręczniku.

-