Zadania dla Klasy VII na 2 grudnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

JĘZYK ANGIELSKI (ON-LINE)

TEMAT: Celebrations – rozumienie ze słuchu.

             Przebieg lekcji: ćw. 1, 2, 4, 5, podr., str. 48,     https://www.youtube.com/watch?v=qzomIsP99wA

 -

JĘZYK POLSKI (ON-LINE)

      Karta pracy 7.29

Temat: Jak jest zbudowana akcja w Zemście Aleksandra Fredry?

Praca z lekturą

  1. Sprawdź czy Zemsta ma cechy dramatu. W tym celu odpowiedz na pytania.
  • Czy w utworze występuje narrator, który opowiada o świecie przedstawionym?
  • Z czego dowiadujemy się o wydarzeniach?
  • Czy tekst dzieli się na tekst główny i tekst poboczny? Odszukaj przykłady.
  • Czy utwór podzielony jest na akty i sceny?
  1. Zapoznaj się z definicją akcji. Następie zapisz ją w zeszycie lektur.

Akcja to ciąg zdarzeń rozwijających się od konfliktowego punktu wyjścia do momentu jego rozwiązania. Akcja dramatu składa się z następujących  punktów: ekspozycji, rozwinięcia akcji, punktu kulminacyjnego i rozwiązania  akcji.

  1. Przyporządkuj definicje do pojęć: ekspozycja, rozwinięcie akcji, punkt kulminacyjny, rozwiązanie akcji.
  • Sytuacja zarysowana w punkcie wyjścia, przedstawiająca główny konflikt i zapoznająca wstępnie czytelnika z najważniejszymi postaciami i problemami utworu. Tworzy wyjściowy układ zdarzeń, z którego wynikają dalsze.
  • Najbardziej rozbudowana część przebiegu akcji, w której narastają zarysowane wcześniej konflikty i problemy.
  • Moment, w którym konflikt osiąga najwyższy stopień wyrazistości, wydaje się nierozwiązalny, a napięcie osiąga swoje maksimum.
  • Końcowy etap przebiegu akcji, będący rozstrzygnięciem konfliktu.

 -

CHEMIA (ON-LINE)

Temat: Sprawdzian wiadomości z działu: Składniki powietrza i rodzaje przemian, jakim ulegają.

Link do sprawdzianu zostanie przesłany podczas lekcji.

 -

GEOGRAFIA (ON-LINE)

TEMAT: Lekcja powtórzeniowa z rozdziału: Środowisko przyrodnicze Polski cz.2.

 Przebieg lekcji: dokonamy podsumowania działu na bazie podręcznika str. 84 – 86 oraz zeszyt  ćwiczeń str. 55 – 56.

 -

W -F (ZDALNIE)

Ćwiczenia rozciągające. 

https://www.youtube.com/watch?v=KrZYgo6Dl4Y&ab_channel=PiotrWiaderek

 -

MATEMATYKA (ON-LINE)

Temat:  Figury geometryczne – lekcja powtórzeniowa.

Uczeń:   -  utrwala wiadomości z działu ,, Figury geometryczne’’

                  Zapoznaj się z zadaniami na str. 146 - 150 w podręczniku.

 -

RELIGIA (ON LINE)

Temat: Wyjdź ze swojej ziemi — Abraham.
Przeczytaj w podręczniku temat 18 (str. 60 —61). Następnie wyjaśnij w zeszycie na czym polegała wiara Abrahama?

 -

KOŁO GEOGRAFICZNE – INNOWACJA (ON-LINE)

TEMAT: Ludność i gospodarka Litwy.

Przebieg lekcji: file:///C:/Users/Emilia/AppData/Local/Temp/Srodowisko_przyrodnicze_i_gospod.pdf

Przygotujcie kartki i flamastry/długopisy do pisania.

 -

ZAJĘCIA INDYWIDUALNE:

 

I MATEMATYKA ( on line 1 godzina lekcyjna)

Temat:  Do czego służą wyrażenia algebraiczne?

Zapoznaj się z tematem na str.154 – 158 w podręczniku

Przygotuj zadanie:  1 str. 156 w podręczniku

 -

II HISTORIA (on line 2 godzina lekcyjna)

TEMAT: Kolonializm.

Przebieg lekcji:  https://epodreczniki.pl/a/brzemie-bialego-czlowieka-mity-epoki-kolonialnej/D7MCPrFjU , https://www.youtube.com/watch?v=4dDDEQStU60

 -

III JĘZYK POLSKI (on line 3 godzina lekcyjna)

  1. Odszukaj w książce AKT III , scenę 4. Przeczytaj tekst. Opowiedz, o czym przeczytałeś. 
  2. Odpowiedz na pytania związane z lekturą.
  • Czy w utworze można odnaleźć narratora, który opowiada o świecie przedstawionym?
  • Z ilu aktów składa się utwór?
  • Na co podzielone są akty?
  • Odszukaj w lekturze przykłady tekstu głównego i pobocznego.

-