Zadania dla Klasy VII na 2 grudnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
JĘZYK ANGIELSKI (ON-LINE)
TEMAT: Celebrations – rozumienie ze słuchu.
Przebieg lekcji: ćw. 1, 2, 4, 5, podr., str. 48, https://www.youtube.com/watch?v=qzomIsP99wA
-
JĘZYK POLSKI (ON-LINE)
Karta pracy 7.29
Temat: Jak jest zbudowana akcja w Zemście Aleksandra Fredry?
Praca z lekturą
- Sprawdź czy Zemsta ma cechy dramatu. W tym celu odpowiedz na pytania.
- Czy w utworze występuje narrator, który opowiada o świecie przedstawionym?
- Z czego dowiadujemy się o wydarzeniach?
- Czy tekst dzieli się na tekst główny i tekst poboczny? Odszukaj przykłady.
- Czy utwór podzielony jest na akty i sceny?
- Zapoznaj się z definicją akcji. Następie zapisz ją w zeszycie lektur.
Akcja to ciąg zdarzeń rozwijających się od konfliktowego punktu wyjścia do momentu jego rozwiązania. Akcja dramatu składa się z następujących punktów: ekspozycji, rozwinięcia akcji, punktu kulminacyjnego i rozwiązania akcji.
- Przyporządkuj definicje do pojęć: ekspozycja, rozwinięcie akcji, punkt kulminacyjny, rozwiązanie akcji.
- Sytuacja zarysowana w punkcie wyjścia, przedstawiająca główny konflikt i zapoznająca wstępnie czytelnika z najważniejszymi postaciami i problemami utworu. Tworzy wyjściowy układ zdarzeń, z którego wynikają dalsze.
- Najbardziej rozbudowana część przebiegu akcji, w której narastają zarysowane wcześniej konflikty i problemy.
- Moment, w którym konflikt osiąga najwyższy stopień wyrazistości, wydaje się nierozwiązalny, a napięcie osiąga swoje maksimum.
- Końcowy etap przebiegu akcji, będący rozstrzygnięciem konfliktu.
-
CHEMIA (ON-LINE)
Temat: Sprawdzian wiadomości z działu: Składniki powietrza i rodzaje przemian, jakim ulegają.
Link do sprawdzianu zostanie przesłany podczas lekcji.
-
GEOGRAFIA (ON-LINE)
TEMAT: Lekcja powtórzeniowa z rozdziału: Środowisko przyrodnicze Polski cz.2.
Przebieg lekcji: dokonamy podsumowania działu na bazie podręcznika str. 84 – 86 oraz zeszyt ćwiczeń str. 55 – 56.
-
W -F (ZDALNIE)
Ćwiczenia rozciągające.
https://www.youtube.com/watch?v=KrZYgo6Dl4Y&ab_channel=PiotrWiaderek
-
MATEMATYKA (ON-LINE)
Temat: Figury geometryczne – lekcja powtórzeniowa.
Uczeń: - utrwala wiadomości z działu ,, Figury geometryczne’’
Zapoznaj się z zadaniami na str. 146 - 150 w podręczniku.
-
RELIGIA (ON LINE)
-
KOŁO GEOGRAFICZNE – INNOWACJA (ON-LINE)
TEMAT: Ludność i gospodarka Litwy.
Przebieg lekcji: file:///C:/Users/Emilia/AppData/Local/Temp/Srodowisko_przyrodnicze_i_gospod.pdf
Przygotujcie kartki i flamastry/długopisy do pisania.
-
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE:
I MATEMATYKA ( on line 1 godzina lekcyjna)
Temat: Do czego służą wyrażenia algebraiczne?
Zapoznaj się z tematem na str.154 – 158 w podręczniku
Przygotuj zadanie: 1 str. 156 w podręczniku
-
II HISTORIA (on line 2 godzina lekcyjna)
TEMAT: Kolonializm.
Przebieg lekcji: https://epodreczniki.pl/a/brzemie-bialego-czlowieka-mity-epoki-kolonialnej/D7MCPrFjU , https://www.youtube.com/watch?v=4dDDEQStU60
-
III JĘZYK POLSKI (on line 3 godzina lekcyjna)
- Odszukaj w książce AKT III , scenę 4. Przeczytaj tekst. Opowiedz, o czym przeczytałeś.
- Odpowiedz na pytania związane z lekturą.
- Czy w utworze można odnaleźć narratora, który opowiada o świecie przedstawionym?
- Z ilu aktów składa się utwór?
- Na co podzielone są akty?
- Odszukaj w lekturze przykłady tekstu głównego i pobocznego.
-