Zadania dla Klasy VII na 25 listopada 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

JĘZYK ANGIELSKI (ON-LINE)

TEMAT: Skills Explorer – aktywność językowa.

Przebieg lekcji: ćw. 4, 5, 6, podr., str. 45, https://quizlet.com/511411979/test

 -

JĘZYK POLSKI (ON-LINE)

Karta pracy 7.24.

Temat: Analiza słowotwórcza wyrazu. cz. 2

       Praca z podręcznikiem s. 124.

  1. Zapoznaj się z definicją parafrazy słowotwórczej wyrazu pochodnego  Patrz  s.124.
  2. Na podstawie wiadomości wykonaj ćw. 5 s. 124.
  3. Dokonaj analizy słowotwórczej wyrazów według wzoru. ćw. 6 s.125

Nauczanie indywidualne

  1. Zapisz w zeszycie czasowniki, od których utworzono podane rzeczowniki s.123, ćw. 2
  2. Od rzeczowników utwórz przymiotniki.s.123, ćw. 3
  3. Z podanych sylab utwórz wyraz

pa

-ra

-za

-fra

  1. Zapoznaj się z jego znaczeniem s. 124
  2. Do podanych wyrazów dopisz ich parafrazy słowotwórcze.

                domek, główka, myśliciel, wystawa

-

CHEMIA (ON-LINE)

 Temat: Azot i gazy szlachetne.

 Cel lekcji:

  • poznanie właściwości azotu – głównego składnika powietrza oraz jego zastosowania,
  • poznanie nazw, właściwości oraz zastosowania pierwiastków chemicznych zaliczanych do gazów szlachetnych.

 Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 49-50) lub na stronie internetowej: https://epodreczniki.pl/a/azot-i-gazy-szlachetne/D11e5ZM4Q

 Wykonaj w zeszycie ćwiczeń  - ćw.6 i 8 str.28

Zadanie dla chętnych

Wykonaj plakat lub prezentacje multimedialną – zastosowanie azotu lub gazów szlachetnych

 -

GEOGRAFIA (ON-LINE)

TEMAT: Sprawdzian wiadomości z działu Środowisko przyrodnicze Polski cz. I.

Link do sprawdzianu zostanie przesłany podczas lekcji.

 -

W -F (ON LINE)

Tak jak mówiłem. Dzisiaj trochę przepisów z koszykówki 

https://www.youtube.com/watch?v=_GdMFzQ22gE&ab_channel=wfonline

https://www.youtube.com/watch?v=CC2R2rrdVns&ab_channel=AsiaGrabna

Ale ćwiczyć też poćwiczymy:

https://www.youtube.com/watch?v=-DhQ23yVDrE&ab_channel=ProelioSport

 -

MATEMATYKA (ON-LINE)

Temat: Pola wielokątów

 Uczeń:  -  stosuje wzory na pole trójkąta, prostokąta, kwadratu, równoległoboku, rombu, trapezu, a także do wyznaczania długości odcinków

 Zapoznaj się z tematem na str. 134 – 140 w podręczniku

Przygotuj zadania:  zad. 6,7 str. 136  i 10  str. 137 w podręczniku

Uczniowie z dostosowaniami: zad.13 str.137 w podręczniku

-

Nauczanie indywidualne

Temat: Pola wielokątów

 Uczeń:  -  stosuje wzory na pola wielokątów.

 Zapoznaj się z tematem na str. 134 – 140 w podręczniku

Przygotuj zadania:  zad. 18, str. 138 w podręczniku

 -

RELIGIA (ZDALNIE)

 Temat: Pismo Święte Księgą modlitwy. 

Przeczytaj w podręczniku temat 16 (str. 54 —56). Następnie wykonaj zadanie 2 str. 56.

 -

KOŁO GEOGRAFICZNE – INNOWACJA (ON-LINE)

TEMAT:  Litwa – środowisko przyrodnicze gospodarka.

Przebieg lekcji: https://eszkola.pl/geografia/litwa-7603.html

https://www.travelplanet.pl/przewodnik/litwa/gospodarka.html          

Przygotuj kartkę i coś do pisania.

 

I HISTORIA INDYWIDUALNA (ON LINE 2 GODZINA LEKCYJNA)

TEMAT: Zjednoczenie Włoch i Niemiec.

Przebieg lekcji:  https://epodreczniki.pl/a/tesknota-za-sila-zjednoczenie-niemiec/DNCluGrBj  , https://www.youtube.com/watch?v=ivopKZBo5-I&t=5s

-