Zadania dla Klasy VII na 25 listopada 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
JĘZYK ANGIELSKI (ON-LINE)
TEMAT: Skills Explorer – aktywność językowa.
Przebieg lekcji: ćw. 4, 5, 6, podr., str. 45, https://quizlet.com/511411979/test
-
JĘZYK POLSKI (ON-LINE)
Karta pracy 7.24.
Temat: Analiza słowotwórcza wyrazu. cz. 2
Praca z podręcznikiem s. 124.
- Zapoznaj się z definicją parafrazy słowotwórczej wyrazu pochodnego Patrz s.124.
- Na podstawie wiadomości wykonaj ćw. 5 s. 124.
- Dokonaj analizy słowotwórczej wyrazów według wzoru. ćw. 6 s.125
Nauczanie indywidualne
- Zapisz w zeszycie czasowniki, od których utworzono podane rzeczowniki s.123, ćw. 2
- Od rzeczowników utwórz przymiotniki.s.123, ćw. 3
- Z podanych sylab utwórz wyraz
pa |
-ra |
-za |
-fra |
- Zapoznaj się z jego znaczeniem s. 124
- Do podanych wyrazów dopisz ich parafrazy słowotwórcze.
domek, główka, myśliciel, wystawa
-
CHEMIA (ON-LINE)
Temat: Azot i gazy szlachetne.
Cel lekcji:
- poznanie właściwości azotu – głównego składnika powietrza oraz jego zastosowania,
- poznanie nazw, właściwości oraz zastosowania pierwiastków chemicznych zaliczanych do gazów szlachetnych.
Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 49-50) lub na stronie internetowej: https://epodreczniki.pl/a/azot-i-gazy-szlachetne/D11e5ZM4Q
Wykonaj w zeszycie ćwiczeń - ćw.6 i 8 str.28
Zadanie dla chętnych
Wykonaj plakat lub prezentacje multimedialną – zastosowanie azotu lub gazów szlachetnych
-
GEOGRAFIA (ON-LINE)
TEMAT: Sprawdzian wiadomości z działu Środowisko przyrodnicze Polski cz. I.
Link do sprawdzianu zostanie przesłany podczas lekcji.
-
W -F (ON LINE)
Tak jak mówiłem. Dzisiaj trochę przepisów z koszykówki
https://www.youtube.com/watch?v=_GdMFzQ22gE&ab_channel=wfonline
https://www.youtube.com/watch?v=CC2R2rrdVns&ab_channel=AsiaGrabna
Ale ćwiczyć też poćwiczymy:
https://www.youtube.com/watch?v=-DhQ23yVDrE&ab_channel=ProelioSport
-
MATEMATYKA (ON-LINE)
Temat: Pola wielokątów
Uczeń: - stosuje wzory na pole trójkąta, prostokąta, kwadratu, równoległoboku, rombu, trapezu, a także do wyznaczania długości odcinków
Zapoznaj się z tematem na str. 134 – 140 w podręczniku
Przygotuj zadania: zad. 6,7 str. 136 i 10 str. 137 w podręczniku
Uczniowie z dostosowaniami: zad.13 str.137 w podręczniku
-
Nauczanie indywidualne
Temat: Pola wielokątów
Uczeń: - stosuje wzory na pola wielokątów.
Zapoznaj się z tematem na str. 134 – 140 w podręczniku
Przygotuj zadania: zad. 18, str. 138 w podręczniku
-
RELIGIA (ZDALNIE)
Temat: Pismo Święte Księgą modlitwy.
Przeczytaj w podręczniku temat 16 (str. 54 —56). Następnie wykonaj zadanie 2 str. 56.
-
KOŁO GEOGRAFICZNE – INNOWACJA (ON-LINE)
TEMAT: Litwa – środowisko przyrodnicze gospodarka.
Przebieg lekcji: https://eszkola.pl/geografia/litwa-7603.html
https://www.travelplanet.pl/przewodnik/litwa/gospodarka.html
Przygotuj kartkę i coś do pisania.
I HISTORIA INDYWIDUALNA (ON LINE 2 GODZINA LEKCYJNA)
TEMAT: Zjednoczenie Włoch i Niemiec.
Przebieg lekcji: https://epodreczniki.pl/a/tesknota-za-sila-zjednoczenie-niemiec/DNCluGrBj , https://www.youtube.com/watch?v=ivopKZBo5-I&t=5s
-