Zadania dla Klasy VII na 19 listopada 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
JĘZYK POLSKI (ON-LINE)
Karta pracy 7.20.
TEMAT: Felieton jako pretekst do rozmowy o zabawkach i lekturach dzieciństwa.
Praca z podręcznikiem s. 126.
- Przeczytaj po cichu tekst Patrz s.126-127.
- Na podstawie tekstu wykonaj ćw. 1 a i b s. 127
- Zapoznaj się ze znaczeniem słowa publicystyka i zapisz je w zeszycie przedmiotowym. Patrz tab. s. 128.
- Wykonaj ćw. 3 a) s. 128.
-
JĘZYK NIEMIECKI (ON – LINE
TEMAT : "Das ist ein Fenster und keine Tuer!"
Podręcznik str.28 i 29.
-
BIOLOGIA (ON – LINE)
TEMAT: Podsumowanie wiadomości z działu: Pokarm – budulec i źródło energii.
Przebieg lekcji: Podsumowanie – dokonaj podsumowania, podręcznik str. 79 – 80 oraz zeszyt ćwiczeń str. 41 – 43.
-
JĘZYK ANGIELSKI (ON – LINE)
TEMAT: Let’s Get Together – wprowadzenie słownictwa.
Przebieg lekcji: słownictwo, podr., str. 43, https://www.livebinders.com/b/2665915
-
FIZYKA (ON -LINE)
TEMAT Sprawdzenie wiadomości z I działu.
Link do testu zostanie wysłany podczas lekcji on line.
-
MATEMATYKA (ON – LINE)
TEMAT: Pole prostokąta. Jednostki pola.
Uczeń:
- stosuje wzory na pole trójkąta, prostokąta, kwadratu, równoległoboku, rombu, trapezu, a także do wyznaczania długości odcinków.
Zapoznaj się z tematem na str. 128 – 133 w podręczniku
Przygotuj zadania: zad. 2, 3 str. 130 w podręczniku
Uczniowie z dostosowaniami: zad. 1 str. 130 w podręczniku
-
FIZYKA (ON-LINE)
TEMAT: Badanie napięcia powierzchniowego.
Fizyka od podstaw: (skopiuj link i obejrzyj filmik)
https://youtu.be/CemC7odVohw
Wykonaj ćw. 1,2,3,4,5 str. 25-26
-
DORADZTWO ZAWODOWE (ON -LINE)
TEMAT: Szkoły zawodowe - szkołami pozytywnego wyboru.
Uczeń:
- wymienia zalety kształcenia zawodowego,
- porównuje i ocenia możliwości edukacji na poziomie ponadpodstawowym,
- prezentuje możliwe korzyści wynikające z kontynuowania nauki w różnych typach szkół
ponadpodstawowych.
Podaj jakie są różnice, a jakie zalety między szkołami zawodowymi a liceum ogólnokształcącym.
Zapoznaj się z propozycjami edukacyjnymi szkół w twoim najbliższym otoczeniu. Odpowiedz sobie na pytanie: ,, Czy jest w tych szkołach kierunek nauki, który chciałbyś w przyszłości kontynuować?’’
-
JĘZYK ANGIELSKI INDYWIDUALNY (on-line)
TOPIC: Opis postaci – ćwiczenia kształcące umiejętność rozumienia ze słuchu.
Uzupełnij kserówkę online, na temat wyglądu: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Appearance/Appearance_pa192842ls
- Rozwiąż kolejną kserówkę: https://www.liveworksheets.com/jb392972me
- Zapisz w zeszycie wyrazy związane z wyglądem i przetłumacz je:
- Long hair
- Short hair
- Slim
- Fat
- Old
- Young
- Curry hair
- Straight hair
-
JĘZYK POLSKI INDYWIDUALNY ( ON – LINE)
- Wysłuchaj głośnego czytania tekstu s.126-127.
- Odpowiedz w zeszycie na pytania związane z tekstem.
- Co wiemy o pierwszej zabawce chłopca?
- Jak rozumiesz sformułowanie, że niedźwiadek Angelo panował nad wszystkimi zabawkami?
- Co stało się z zabawką, kiedy była już zniszczona?
- Podziel wyrazy na sylaby i podkreśl sylaby akcentowane.
zabawka, niedźwiadek, tydzień, korytarz
-