Zadania dla Klasy VII na 19 listopada 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

JĘZYK POLSKI (ON-LINE)

Karta pracy 7.20.

TEMAT: Felieton jako pretekst do rozmowy  o zabawkach  i lekturach dzieciństwa.

 Praca z podręcznikiem s. 126.

  1. Przeczytaj po cichu tekst Patrz s.126-127.
  2. Na podstawie tekstu wykonaj ćw. 1 a i b s. 127
  3. Zapoznaj się ze znaczeniem słowa publicystyka i zapisz je w zeszycie przedmiotowym. Patrz tab. s. 128.
  4. Wykonaj ćw. 3 a) s. 128.

 -

JĘZYK NIEMIECKI (ON – LINE

TEMAT : "Das ist ein Fenster und keine Tuer!"

Podręcznik str.28 i 29.

 -

BIOLOGIA (ON – LINE)

TEMAT: Podsumowanie wiadomości z działu: Pokarm – budulec i źródło energii.

Przebieg lekcji: Podsumowanie – dokonaj podsumowania, podręcznik str. 79 – 80 oraz zeszyt ćwiczeń str. 41 – 43.

 -

JĘZYK ANGIELSKI (ON – LINE)

TEMAT: Let’s Get Together – wprowadzenie słownictwa.

Przebieg lekcji: słownictwo, podr., str. 43, https://www.livebinders.com/b/2665915

 -

FIZYKA (ON -LINE)

TEMAT Sprawdzenie wiadomości z I działu.

Link do testu zostanie wysłany podczas lekcji on line.

 -

MATEMATYKA (ON – LINE)

TEMAT: Pole prostokąta. Jednostki pola.

Uczeń: 

- stosuje wzory na pole trójkąta, prostokąta, kwadratu, równoległoboku, rombu, trapezu, a także do wyznaczania długości odcinków.

Zapoznaj się z tematem na str. 128 – 133 w podręczniku

Przygotuj zadania:  zad. 2, 3 str. 130 w podręczniku

Uczniowie z dostosowaniami:  zad. 1 str. 130 w podręczniku

 -

FIZYKA (ON-LINE)

TEMAT: Badanie napięcia powierzchniowego.

Fizyka od podstaw: (skopiuj link i obejrzyj filmik)

https://youtu.be/CemC7odVohw

Wykonaj ćw. 1,2,3,4,5 str. 25-26

 -

DORADZTWO ZAWODOWE (ON -LINE)

TEMAT:   Szkoły zawodowe  - szkołami pozytywnego wyboru.

Uczeń: 

              -  wymienia zalety kształcenia zawodowego,

              -  porównuje i ocenia możliwości edukacji na poziomie ponadpodstawowym,

              -  prezentuje możliwe korzyści wynikające z kontynuowania nauki w różnych typach szkół 

                 ponadpodstawowych.

Podaj  jakie są różnice, a jakie zalety między szkołami zawodowymi a liceum ogólnokształcącym.

Zapoznaj się z propozycjami edukacyjnymi szkół w twoim najbliższym otoczeniu. Odpowiedz sobie na pytanie: ,, Czy jest w tych szkołach  kierunek nauki, który chciałbyś  w przyszłości  kontynuować?’’

-

JĘZYK ANGIELSKI INDYWIDUALNY (on-line)

TOPIC: Opis postaci – ćwiczenia kształcące umiejętność rozumienia ze słuchu.

Uzupełnij kserówkę online, na temat wyglądu: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Appearance/Appearance_pa192842ls

  1. Rozwiąż kolejną kserówkę: https://www.liveworksheets.com/jb392972me
  2. Zapisz w zeszycie wyrazy związane z wyglądem i przetłumacz je:
  • Long hair
  • Short hair
  • Slim
  • Fat
  • Old
  • Young
  • Curry hair
  • Straight hair

-

JĘZYK POLSKI INDYWIDUALNY ( ON – LINE)

  1. Wysłuchaj głośnego czytania tekstu s.126-127.
  2. Odpowiedz w zeszycie na pytania związane z tekstem.
  • Co wiemy o pierwszej zabawce chłopca?
  • Jak rozumiesz sformułowanie, że niedźwiadek Angelo panował nad wszystkimi zabawkami?
  • Co stało się z zabawką, kiedy była już zniszczona?
  1. Podziel wyrazy na sylaby i podkreśl sylaby akcentowane.

              zabawka, niedźwiadek, tydzień, korytarz

-