Zadania dla Klasy VI na 3 listopada 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski

Karta pracy 6.9.

Temat: Wprowadzenie do lektury Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi.

Praca z lekturą

  1. Korzystając z informacji zgromadzonych w czasie czytania lektury uzupełnij test.
  2. Wybierz dowolną przygodę bohaterów oraz przygotuj się do jej opowiadania.

 

Matematya

Temat:   Zaokrąglanie liczb.

Uczeń:  -  zaokrągla liczby naturalne,

             -   zaokrągla ułamki dziesiętne.

 

Zapoznaj się z tematem na str. 82 – 86  w podręczniku.

Przygotuj zadania:  zad. 5, 6, 7  str. 85

Uczniowie z dostosowaniami:  zad: 2 str. 84

 -

Informatyka

Temat:  Rozmowy w sieci. O szybkiej komunikacji w Internecie.

Uczeń:   -  wymienia przykładowe komunikatory,

- omawia działanie komunikatorów internetowych,

- wyjaśnia zasady bezpiecznej komunikacji internetowej.

Zapoznaj się z tematem na str.47 -51 w podręczniku

Przygotuj  zad. 2 i 3 ze str. 51 w podręczniku

 -

WDŹ

Temat: Zarządzanie sobą.

Kim jestem? Dokąd zmierzam? Jaki jest cel mojego życia? Tego rodzaju pytania towarzyszą nam już od wczesnej młodości. Odkrywanie tożsamości nie jest łatwe, nieraz trwa przez wiele lat. Jednak docieranie do prawdy o sobie samym jest konieczne, aby moc rozwijać się i dążyć do wyznaczonych celów. Dojrzewający człowiek zaczyna pytać o sens życia, o relacje z innymi ludźmi i cel swojej życiowej drogi. Takie refleksje będą istotne szczególnie wtedy, gdy trzeba dokonywać codziennych wyborów, np. na jaką szkołę się zdecydować? Jakie zainteresowania rozwijać? Z kim spędzać czas wolny? Jakich wybierać kolegów i przyjaciół?

Człowiek jest istotą niepowtarzalną („nie ma drugiego takiego jak ty”). Jest też wolny, może mówić „tak” lub „nie” np. w sytuacji, gdy ktoś nakłania do spróbowania alkoholu, zapalenia papierosów lub sięgania po narkotyki. Możesz się uzależnić, albo być sobą i zachować swoją godność; być odpowiedzialnym. Możesz już planować, co chcesz w przyszłości osiągnąć. Ważne jest także planowanie „tu” i „teraz”.

Żeby zrealizować życiowe plany, trzeba mieć energię do działania, chęć i motywację do osiągnięcia celu. Źle spożytkowana energia często doprowadza do klęski, do porażki. A jeśli będziesz ciągle narzekającym malkontentem („Nic mi się nie chce...”, „Po co mi to?”, „To bez sensu”), wówczas nigdy nie dowiesz się, jakie masz predyspozycje i talent, i co możesz dzięki niemu osiągnąć.

-

JEZYK ANGIELSKI

PODCZAS TYCH ZAJĘĆ ODBĘDZIE SIĘ TEST ONLINE, osoby nieobecne proszę o zgłoszenie się do Pani od angielskiego w wiadomości prywatnej na Messenger.

 -

WF:

Zapraszam do ćwiczeń.

https://ewf.h1.pl/student/?token=gu0XZ4gEjJMagkjouhDuWJ9ayapPZATJSIo6CuAArNoxwx6XI6

-