Zadania dla Klasy VI na 22 czerwca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

J. ANGIELSKI

TEMAT: Amazing nature – niesamowita natura.

  1. Proszę o zapoznanie się z tekstem na stronie 116 (ćw. 2) i zapisanie polskich nazw zwierząt wymienionych w tekście.
  2. Proszę rozwiązać quiz ze strony 117.

-

J. Angielski

Lesson

Topic: Powtórzenie z działu , część 2.

  1. Przesłuchaj piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=lK6C-XjD_dQ&t=51s
  2. Zagrajmy w gry z poprzednich lekcji, teraz powinno Ci to wyjść bardzo dobrze:

- https://wordwall.net/pl/resource/1946453/angielski/tiger-1-unit-6-materials-flashcards

- https://wordwall.net/pl/resource/2767040/materials-je-6

- https://wordwall.net/pl/resource/2813329/angielski/junior-explorer-6-unit-7

- https://wordwall.net/pl/resource/1542900/angielski/junior-explorer-6-u7a-everyday-gadgets

+ wejdź w ten link i zagraj w dowolną grę: https://wordwall.net/pl/community?localeId=1045&query=junior%20explorer

https://wordwall.net/pl/community?localeId=1045&query=tiger

W DOMU JESZCZE RAZ PRZEĆWICZ GRY Z DZISIEJSZEJ LEKCJI .

-

Matematyka

Temat:  Obliczanie liczby, gdy dany jest jej procent.

Uczeń:  - interpretuje 100% danej wielkości jako całość, 50% – jako połowę, 25% – jako jedną   czwartą, 10% – jako jedną dziesiątą, 1% – jako jedną setną części danej wielkości  liczbowej,

-  w przypadkach osadzonych w kontekście praktycznym oblicza procent danej wielkości              w stopniu trudności typu 50%, 20%, 10%,

oblicza liczbę, której część jest podana (wyznacza całość, z której określono część za pomocą ułamka).

Zapoznaj się z tematem na str. 159  w  podręczniku.

Wykonaj zadanie 2 str. 160 w podręczniku

Dla uczniów z dostosowaniami zadanie 1 str. 160 w podręczniku

 

Nauczanie indywidualne

Temat:  Ostrosłupy

Uczeń:  -  rozpoznaje  ostrosłupy  i wskazuje te bryły wśród innych modeli brył; -  rozpoznaje siatki graniastosłupów prostych i ostrosłupów,

-  oblicza pole powierzchni całkowitej ostrosłupa.

Wykonaj zadanie:   1,2  str. 110  w ćwiczeniu.

-

HISTORIA

TEMAT: Polska spichlerzem Europy – powtórzenie.

Cele:

  1. Uczniowie rozumieją znaczenie dla Polski odzyskania Pomorza Gdańskiego.
  2. Uczniowie wskazują na mapie Prusy Królewskie i Prusy Zakonne.
  3. Uczniowie wymieniają cechy gospodarki folwarczno – pańczyźnianej.

Przebieg lekcji: https://epodreczniki.pl/a/polska-spichlerzem-europy/De7l2EQJb

-

Język polski

Temat: W krainie epiki – powtórzenie wiadomości.

Co uczeń powinien umieć:

-  rozpoznaje czytany utwór jako baśń, legendę, bajkę, przypowieść, mit, opowiadanie,nowelę, powieść,

- wskazuje ich cechy gatunkowe.

Polecenie:

  1. Wykonaj zadania ze str. 365.
  2. Wyszukaj informacji zamieszczonych na planszach ze str. 266 – 269 i podaj cechy: bajki, baśni, opowiadania, legendy, powieści i noweli.

-

J. Kaszubski

 Części mowy Wykonaj zadanie:

Części mowy Wykonaj zadanie: https://learningapps.org/12430060 Zapamiętaj nowe słowa.

-

WF

Dzisiaj rozciąganie

https://www.youtube.com/watch?v=vq_4SghsXUg

-