Zadania dla Klasy VI na 22 czerwca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
J. ANGIELSKI
TEMAT: Amazing nature – niesamowita natura.
- Proszę o zapoznanie się z tekstem na stronie 116 (ćw. 2) i zapisanie polskich nazw zwierząt wymienionych w tekście.
- Proszę rozwiązać quiz ze strony 117.
-
J. Angielski
Lesson
Topic: Powtórzenie z działu , część 2.
- Przesłuchaj piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=lK6C-XjD_dQ&t=51s
- Zagrajmy w gry z poprzednich lekcji, teraz powinno Ci to wyjść bardzo dobrze:
- https://wordwall.net/pl/resource/1946453/angielski/tiger-1-unit-6-materials-flashcards
- https://wordwall.net/pl/resource/2767040/materials-je-6
- https://wordwall.net/pl/resource/2813329/angielski/junior-explorer-6-unit-7
- https://wordwall.net/pl/resource/1542900/angielski/junior-explorer-6-u7a-everyday-gadgets
+ wejdź w ten link i zagraj w dowolną grę: https://wordwall.net/pl/community?localeId=1045&query=junior%20explorer
https://wordwall.net/pl/community?localeId=1045&query=tiger
W DOMU JESZCZE RAZ PRZEĆWICZ GRY Z DZISIEJSZEJ LEKCJI .
-
Matematyka
Temat: Obliczanie liczby, gdy dany jest jej procent.
Uczeń: - interpretuje 100% danej wielkości jako całość, 50% – jako połowę, 25% – jako jedną czwartą, 10% – jako jedną dziesiątą, 1% – jako jedną setną części danej wielkości liczbowej,
- w przypadkach osadzonych w kontekście praktycznym oblicza procent danej wielkości w stopniu trudności typu 50%, 20%, 10%,
- oblicza liczbę, której część jest podana (wyznacza całość, z której określono część za pomocą ułamka).
Zapoznaj się z tematem na str. 159 w podręczniku.
Wykonaj zadanie 2 str. 160 w podręczniku
Dla uczniów z dostosowaniami zadanie 1 str. 160 w podręczniku
Nauczanie indywidualne
Temat: Ostrosłupy
Uczeń: - rozpoznaje ostrosłupy i wskazuje te bryły wśród innych modeli brył; - rozpoznaje siatki graniastosłupów prostych i ostrosłupów,
- oblicza pole powierzchni całkowitej ostrosłupa.
Wykonaj zadanie: 1,2 str. 110 w ćwiczeniu.
-
HISTORIA
TEMAT: Polska spichlerzem Europy – powtórzenie.
Cele:
- Uczniowie rozumieją znaczenie dla Polski odzyskania Pomorza Gdańskiego.
- Uczniowie wskazują na mapie Prusy Królewskie i Prusy Zakonne.
- Uczniowie wymieniają cechy gospodarki folwarczno – pańczyźnianej.
Przebieg lekcji: https://epodreczniki.pl/a/polska-spichlerzem-europy/De7l2EQJb
-
Język polski
Temat: W krainie epiki – powtórzenie wiadomości.
Co uczeń powinien umieć:
- rozpoznaje czytany utwór jako baśń, legendę, bajkę, przypowieść, mit, opowiadanie,nowelę, powieść,
- wskazuje ich cechy gatunkowe.
Polecenie:
- Wykonaj zadania ze str. 365.
- Wyszukaj informacji zamieszczonych na planszach ze str. 266 – 269 i podaj cechy: bajki, baśni, opowiadania, legendy, powieści i noweli.
-
J. Kaszubski
Części mowy Wykonaj zadanie:
Części mowy Wykonaj zadanie: https://learningapps.org/12430060 Zapamiętaj nowe słowa.
-
WF
Dzisiaj rozciąganie
https://www.youtube.com/watch?v=vq_4SghsXUg
-