Zadania dla Klasy VI na 9 czerwca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język kaszubski

Òrkestra pò kaszëbskù
Wykonaj zadanie: https://learningapps.org/12109756
Poznaj kaszubskie instrumenty ludowe: https://www.youtube.com/watch?v=ycGQjHnrN-c

-

Język polski

Temat: O tym, jak Czerwony Kapturek niósł babci kilogram śledzi matjasów. (temat na dwie godz. lekcyjne)

Co uczeń powinien umieć:

-  rozpoznaje czytany utwór jako baśń,

- charakteryzuje bohaterów w czytanych utworach,

- nazywa wrażenia jakie wzbudza w nim czytany tekst,

- zna i rozpoznaje w teście literackim: epitet, zdrobnienie, powtórzenie oraz określa ich funkcje.

Polecenie:

  1. Przeczytaj tekst Czerwony Kapturek Bohdana Butenki ze str. 356 – 361.
  2. Wykonaj zad. 3 i 4 ze str. 362.

Nauczanie indywidualne (język polski)

Karta pracy 6.29. in.

Temat: Polscy poeci wyróżnieni Nagrodą Nobla – Czesław Miłosz.

Podręcznik s. 344.

  1. Przeczytaj po cichu informacje o Czesławie Miłoszu.
  2. Odpowiedz na pytania .
  • Kiedy i gdzie urodził się poeta?
  • Czym zajmował się w czasie wojny?
  • W jakim mieście mieszkał po wojnie?
  • W którym roku otrzymał Nagrodę Nobla za całokształt twórczości?
  1. Zapoznaj się z utworem Czesława Miłosza „Furtka” Patrz p. s. 345.
  2. Odpowiedz na pytania
  • Kim może być osoba mówiąca w wierszu?
  • O czym mówi?
  • Co jest tematem wiersza?
  • Jakie są sztachety, o których pisze?
  • Jakim środkiem poetyckim posłużył się poeta?
  1. Zadanie domowe. Przygotuj inny wiersz Czesława Miłosza  do pięknego czytania. s. 346.

Mam nadzieję, że umieszczone w karcie pracy  ćwiczenia, nie sprawią Ci trudności! Powodzenia!

-

Technika
Temat: Sztuczna inteligencja

Uczeń:
- dowie się, czym jest sztuczna inteligencja;

- dowie się, jak jest ona wykorzystywana.

Polecenie:

Na podstawie filmiku odpowiedz na pytanie: Dokąd zmierza sztuczna inteligencja?

https://www.youtube.com/watch?v=QGJ9iurZF3g

-

J. ANGIELSKI

TEMAT: Test yourself 8 – podsumowanie rozdz. 8.

  1. Proszę o wykonanie ćw. 1, 4, str. 78 i ćw. 7, str. 79 w zeszycie ćwiczeń.
  2. Zachęcam do zagrania w grę: https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-interactive-board-game/

-

Nauczanie indywidualne historia

Temat: Epoka Napoleona Bonapartego.

Uczeń powinien umieć:

- zna okoliczności, w jakich Napoleon Bonaparte przejął władzę we Francji,

- wymienia reformy wprowadzone w państwie przez Napoleona,

- wie, dlaczego cesarz zarządził blokadę kontynentalną.

Polecenie:

  1. Przeczytaj temat ze str. 194 – 197.
  2. Wykonaj pisemnie w zeszycie zad. 1 i 2 ze str. 198.

-

Wych. fizyczne
Ćwiczymy ? Przygotujcie 2 butelki wody jako ciężarki!

-