Zadania dla Klasy VI na 9 czerwca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język kaszubski
Òrkestra pò kaszëbskù
Wykonaj zadanie: https://learningapps.org/12109756
Poznaj kaszubskie instrumenty ludowe: https://www.youtube.com/watch?v=ycGQjHnrN-c
-
Język polski
Temat: O tym, jak Czerwony Kapturek niósł babci kilogram śledzi matjasów. (temat na dwie godz. lekcyjne)
Co uczeń powinien umieć:
- rozpoznaje czytany utwór jako baśń,
- charakteryzuje bohaterów w czytanych utworach,
- nazywa wrażenia jakie wzbudza w nim czytany tekst,
- zna i rozpoznaje w teście literackim: epitet, zdrobnienie, powtórzenie oraz określa ich funkcje.
Polecenie:
- Przeczytaj tekst Czerwony Kapturek Bohdana Butenki ze str. 356 – 361.
- Wykonaj zad. 3 i 4 ze str. 362.
Nauczanie indywidualne (język polski)
Karta pracy 6.29. in.
Temat: Polscy poeci wyróżnieni Nagrodą Nobla – Czesław Miłosz.
Podręcznik s. 344.
- Przeczytaj po cichu informacje o Czesławie Miłoszu.
- Odpowiedz na pytania .
- Kiedy i gdzie urodził się poeta?
- Czym zajmował się w czasie wojny?
- W jakim mieście mieszkał po wojnie?
- W którym roku otrzymał Nagrodę Nobla za całokształt twórczości?
- Zapoznaj się z utworem Czesława Miłosza „Furtka” Patrz p. s. 345.
- Odpowiedz na pytania
- Kim może być osoba mówiąca w wierszu?
- O czym mówi?
- Co jest tematem wiersza?
- Jakie są sztachety, o których pisze?
- Jakim środkiem poetyckim posłużył się poeta?
- Zadanie domowe. Przygotuj inny wiersz Czesława Miłosza do pięknego czytania. s. 346.
Mam nadzieję, że umieszczone w karcie pracy ćwiczenia, nie sprawią Ci trudności! Powodzenia!
-
Technika
Temat: Sztuczna inteligencja
Uczeń:
- dowie się, czym jest sztuczna inteligencja;
- dowie się, jak jest ona wykorzystywana.
Polecenie:
Na podstawie filmiku odpowiedz na pytanie: Dokąd zmierza sztuczna inteligencja?
https://www.youtube.com/watch?v=QGJ9iurZF3g
-
J. ANGIELSKI
TEMAT: Test yourself 8 – podsumowanie rozdz. 8.
- Proszę o wykonanie ćw. 1, 4, str. 78 i ćw. 7, str. 79 w zeszycie ćwiczeń.
- Zachęcam do zagrania w grę: https://www.eslgamesplus.com/weather-vocabulary-esl-interactive-board-game/
-
Nauczanie indywidualne historia
Temat: Epoka Napoleona Bonapartego.
Uczeń powinien umieć:
- zna okoliczności, w jakich Napoleon Bonaparte przejął władzę we Francji,
- wymienia reformy wprowadzone w państwie przez Napoleona,
- wie, dlaczego cesarz zarządził blokadę kontynentalną.
Polecenie:
- Przeczytaj temat ze str. 194 – 197.
- Wykonaj pisemnie w zeszycie zad. 1 i 2 ze str. 198.
-
-