Zadania dla Klasy VI na 8 czerwca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Matematyka

Temat:  Ostrosłupy

Uczeń:  -  rozpoznaje  ostrosłupy  i wskazuje te bryły wśród innych modeli brył; -  rozpoznaje siatki graniastosłupów prostych i ostrosłupów,

-  oblicza pole powierzchni całkowitej ostrosłupa.

Zapoznaj się z tematem na str.231 – 233 w podręczniku

Wykonaj zadanie:   3, 4, 5  str. 111  w ćwiczeniu.

Dla uczniów z dostosowaniami zadanie:   1, 2  str. 110  w ćwiczeniu.

 

Nauczanie indywidualne

Temat:  Objętość graniastosłupa.

Uczeń:  - podaje objętość bryły na podstawie liczby sześcianów jednostkowych,

-  podaje zasadę zamiany jednostek objętości,

-  podaje różnicę między polem a objętością graniastosłupa,

-   oblicza  objętość sześcianu i prostopadłościanu o danych krawędziach.

Zapoznaj się z tematem na str.226 – 228 w podręczniku

Wykonaj zadanie 2 a,b,d str. 228 w podręczniku.

-

HISTORIA

TEMAT: Wiek XVI – powtórzenie.

Cele:

  1. Uczniowie znają przyczyny wielkich odkryć geograficznych i potrafią wskazać na mapie trasy podróży najważniejszych odkrywców.
  2. Uczniowie wyjaśniają pojęcia renesans, humanizm i reformacja.
  3. Uczniowie znają założenia najważniejszych wyznań reformowanych.
  4. Uczniowie rozpoznają dzieła wybitnych artystów renesansu.

Przebieg lekcji: https://epodreczniki.pl/a/wiek-xvi---powtorzenie/DvOqBTDHv , https://www.quizme.pl/q/wikibury12/renesans?gclid=CjwKCAjwztL2BRATEiwAvnALct1nM8L1TBLoWUhlYOCeI-jTaowjbva71rSNWnb64uZ2-1L4lQXiNRoCubUQAvD_BwE 

-

Historia

-

J. ANGIELSKI

TEMAT: Writing time – blog.

  1. Proszę o zapoznanie się z zasadmi umieszczania wpisów na blogu (Forms Explorer, podr., str 109) orez wykonanie ćw. 7 i 8 na tej samej stronie.
  2. Zachęcam do zagrania w prostą grę: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/weather-2

-

Język polski

Temat: O tym, jak Czerwony Kapturek niósł babci kilogram śledzi matjasów. (temat na dwie godz. lekcyjne)

Co uczeń powinien umieć:

-  rozpoznaje czytany utwór jako baśń,

- charakteryzuje bohaterów w czytanych utworach,

- nazywa wrażenia jakie wzbudza w nim czytany tekst,

- zna i rozpoznaje w teście literackim: epitet, zdrobnienie, powtórzenie oraz określa ich funkcje.

Polecenie:

  1. Przeczytaj tekst Czerwony Kapturek Bohdana Butenki ze str. 356 – 361.

Moi kochani!

W poniedziałek proszę przeczytać tylko tekst, pozostałe zadania wyślę na wtorek, ponieważ temat jest przeznaczony na dwie godziny lekcyjne.

-

Język kaszubski

Zadania na poniedziałek Frikasé- czyli kura w białym sosie z ryżem
To tradycyjna kaszubska  potrawa. Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=46CzWbXvHJI
z którego dowiesz się, jak ją przygotować. Smakuje wyśmienicie.
Zadanie dla chętnych: przygotuj to danie samodzielnie lub z pomocą osoby dorosłej.

-

J. Angielski

Lesson

Topic: Materials .

Dziś poznamy materiały, z których wykonane są różne przedmioty.

Przepisz słówka i dopisz tłumaczenie do zeszytu. W razie problemów z odnalezieniem tłumaczenia otwórz podręcznik na stronie 98.

MATERIALS

  1. Cardboard-
  2. Fabric-
  3. Glass-
  4. Leather-
  5. Metal-
  6. Paper-
  7. Plastic-
  8. Rubber-
  9. Stone-
  10. Wood -
  11. Wooden-

Zagrajmy w gry, w domu zagraj jeszcze raz: https://wordwall.net/pl/resource/2767040/materials-je-6

https://wordwall.net/pl/resource/2114429/angielski/materials

 -

Wychowanie fizyczne
Dzisiaj Tabata!
Tabata, czyli intensywny trening interwałowy to sposób na szybkie pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej oraz poprawę wydolności organizmu. Doskonale sprawdzi się on w przypadku osób, które nie mają dużo czasu na ćwiczenia i chcą je wykonywać w warunkach domowych o pasującej im porze.
Podobne rzeczy robiliśmy na WF z tym ,że każdy z Was miał wymyślać ćwiczenie. A więc do dzieła!   

-