Zadania dla Klasy VI na 2 czerwca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język kaszubski
Południca- letni demon
Przeczytaj informacje https://historiamniejznanaizapomniana.wordpress.com/2015/08/07/poludnica-letni-demon/
opisz istotę.
Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=aLkqvK7fdWc
-
Język polski
Temat: O pomyśle, który przyszedł do głowy.
Co uczeń powinien umieć:
- zna i rozpoznaje w tekście literackim: epitet, porównanie, przenośnię, uosobienie, ożywienie, powtórzenie oraz określa ich funkcje,
- przedstawia własne rozumienie utworu i je uzasadnia,
- charakteryzuje podmiot liryczny i bohaterów w utworze,
- określa temat i główną myśl tekstu.
Polecenie:
- Przeczytaj wiersz Wisławy Szymborskiej Pomysł (str. 348 – 349).
- Opisz bohatera lirycznego, sytuację ukazaną w tekście oraz określ temat utworu.
- Wykonaj zad. 4 i 5 ze str. 349.
Nauczanie indywidualne (język polski)
Karta pracy 6.26. in.
Temat: Dobra książka-inspiruje.
Podręcznik s. 326.
- Przeczytaj komiks – najlepiej z podziałem na role. Patrz p. s. 326. Następnie sprawdź w jakim stopniu zrozumiałeś tekst. W tym celu odpowiedz ustnie na pytania.
- Kto pojawił się w domu Bilba?
- W jakim dniu tygodnia rozgrywają się wydarzenia?
- Dlaczego Bilbo otrzymał od krasnoludów propozycję współpracy?
- Kto opowiada historię o górze?
- Przeczytaj urywek powieści J.R. R. Tolkiena, a następnie odszukaj odpowiadający mu fragment komiksu.
- Jak nazywamy przeróbkę utworu literackiego, tak by mógł być odbierany w innej formie? Rozsypanka sylabowa.
DAP |
A |
TA |
CJA |
- Zadanie domowe. Wykonaj wykres zdania
Krasnoludy zorganizowały długą i niebezpieczną wyprawę.
Mam nadzieję, że umieszczone w karcie zadań ćwiczenia, nie sprawią Ci trudności!
Powodzenia!
-
Technika
Temat: Zdrowy styl życia
Uczeń:
- przypomina sobie zasady zdrowego stylu życia;
- wie, jak przygotować zdrowy posiłek;
- potrafi ułożyć zdrowe menu.
Polecenie:
Zapoznaj się z poniższymi filmikami:
https://parenting.pl/kuchnia-nastolatka
Uzupełnij kartę pracy
-
J. ANGIELSKI
TEMAT: First conditional – I tryb warunkowy.
- Proszę o zapoznanie się z zasadami użycia i tworzenia I trybu warunkowego (podr., str. 107) oraz wykonanie ćw. 7 na tej stronie.
- Polecam również stronę https://www.dlaucznia.pl/lekcja/jezyk-angielski,zdania-tryby-warunkowe,pierwsze-zdanie-warunkowe-first-conditional-a2-b1 i film https://www.youtube.com/watch?v=-3y6G8Pujcw
-
historia
Temat: Republika francuska.
Co uczeń powinien umieć:
- wie, w jakich okolicznościach doszło do ustanowienia Republiki Francuskiej,
- wie, na czym polegały rządy terroru sprawowane prze jakobinów,
- rozumie, czym charakteryzowały się rządy dyrektoriatu.
Polecenie:
- Zapoznaj się z tematem lekcji na str. 190 – 192.
- Odpowiedz na pytania:
- wyjaśnij, dlaczego Ludwik XVI został odsunięty od władzy,
- podaj, jaka forma rządów została ustanowiona we Francji po obaleniu monarchii.
-
WF
Ćwiczymy!?
https://www.youtube.com/watch?v=ZPRhgGiY34E
-