Zadania dla Klasy VI na 2 czerwca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język kaszubski

Południca- letni demon

Przeczytaj informacje https://historiamniejznanaizapomniana.wordpress.com/2015/08/07/poludnica-letni-demon/

opisz istotę.

Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=aLkqvK7fdWc

-

Język polski

Temat: O pomyśle, który przyszedł do głowy. 

Co uczeń powinien umieć:

-  zna i rozpoznaje w tekście literackim: epitet, porównanie, przenośnię, uosobienie, ożywienie, powtórzenie oraz określa ich funkcje,

- przedstawia własne rozumienie utworu i je uzasadnia,

- charakteryzuje podmiot liryczny i bohaterów w utworze,

- określa temat i główną myśl tekstu.

Polecenie:

  1. Przeczytaj wiersz Wisławy Szymborskiej Pomysł (str. 348 – 349).
  2. Opisz bohatera lirycznego, sytuację ukazaną w tekście oraz określ temat utworu.
  3. Wykonaj zad. 4 i 5 ze str. 349.

Nauczanie indywidualne (język polski)

Karta pracy 6.26. in.

Temat: Dobra książka-inspiruje.

Podręcznik s. 326.

  1. Przeczytaj komiks – najlepiej z podziałem na role. Patrz p. s. 326. Następnie sprawdź w jakim stopniu zrozumiałeś tekst. W tym celu odpowiedz ustnie na pytania.
  • Kto pojawił się w domu Bilba?
  • W jakim dniu tygodnia rozgrywają się wydarzenia?
  • Dlaczego Bilbo otrzymał od krasnoludów propozycję współpracy?
  • Kto opowiada historię o górze?
  1. Przeczytaj urywek powieści J.R. R. Tolkiena, a następnie odszukaj odpowiadający mu fragment komiksu.
  2. Jak nazywamy przeróbkę utworu literackiego, tak by mógł być odbierany w innej formie? Rozsypanka sylabowa.

DAP

A

TA

CJA

  1. Zadanie domowe. Wykonaj wykres zdania

Krasnoludy zorganizowały długą i niebezpieczną wyprawę.

Mam nadzieję, że umieszczone w karcie zadań ćwiczenia, nie sprawią Ci trudności!

Powodzenia!

-

Technika

Temat: Zdrowy styl życia 

Uczeń:

- przypomina sobie zasady zdrowego stylu życia;

- wie, jak przygotować zdrowy posiłek;

- potrafi ułożyć zdrowe menu.

Polecenie:

Zapoznaj się z poniższymi filmikami:

https://parenting.pl/kuchnia-nastolatka

https://www.poradnikzdrowie.pl/diety-i-zywienie/zdrowe-odzywianie/zdrowe-sniadanie-dla-ucznia-10-przepisow-na-proste-i-pozywne-sniadania-aa-kppn-VAY7-ZUoM.html

Uzupełnij kartę pracy

-

J. ANGIELSKI

TEMAT: First conditional – I tryb warunkowy.

  1. Proszę o zapoznanie się z zasadami użycia i tworzenia I trybu warunkowego (podr., str. 107) oraz wykonanie ćw. 7 na tej stronie.
  2. Polecam również stronę https://www.dlaucznia.pl/lekcja/jezyk-angielski,zdania-tryby-warunkowe,pierwsze-zdanie-warunkowe-first-conditional-a2-b1 i film https://www.youtube.com/watch?v=-3y6G8Pujcw

-

historia

Temat: Republika francuska.

Co uczeń powinien umieć:

- wie, w jakich okolicznościach doszło do ustanowienia Republiki Francuskiej,

- wie, na czym polegały rządy terroru sprawowane prze jakobinów,

- rozumie, czym charakteryzowały się rządy dyrektoriatu.

Polecenie:

  1. Zapoznaj się z tematem lekcji na str. 190 – 192.
  2. Odpowiedz na pytania:
  • wyjaśnij, dlaczego Ludwik XVI został odsunięty od władzy,
  • podaj, jaka forma rządów została ustanowiona we Francji po obaleniu monarchii.

-

WF

Ćwiczymy!?

https://www.youtube.com/watch?v=ZPRhgGiY34E

-