Zadania dla Klasy VI na 29 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Informatyka

Temat:  O tworzeniu grafik  z wykorzystaniem warstw.

Uczeń:  - tworzy proste rysunki wykorzystując podstawowe narzędzia z przybornika programu,

-  pracuje na warstwach.

Przygotuj plakat na temat obchodów Dnia Dziecka.

-

Język polski

Temat: Polscy poeci wyróżnieni Nagrodą Nobla. 

Co uczeń powinien umieć:

-  zna i rozpoznaje w tekście literackim: epitet, porównanie, przenośnię, uosobienie, ożywienie, powtórzenie oraz określa ich funkcje,

- rozpoznaje elementy rytmizujące wypowiedź, w tym wers, rym, strofę, refren, liczbę sylab w wersie,

- charakteryzuje podmiot liryczny i bohaterów w czytanych utworach,

- zna polskich noblistów.

Polecenie:

  1. Zapoznaj się z informacjami o polskich noblistach (str. 343, 344) i napisz notatkę do zeszytu.
  2. Przeczytaj wiersze Wisławy Szymborskiej i Czesława Miłosza (str. 345 – 346).
  3. Wykonaj zad. 3 ze str. 347.

Nauczanie indywidualne (język polski)

Karta pracy 6.25. in.

Temat: Codzienność tematem sztuki.

Podręcznik s. 324.

1.Wyszukaj informacje o Vincencie van Goghu. Obejrzyj jego dzieła. Powiedz, co artysta     na nich namalował.

2. Obejrzyj obraz i odpowiedz na pytania.

  • Kiedy powstał obraz?
  • Jakie są jego rzeczywiste wymiary?
  • Gdzie można go obejrzeć?
  • Co malarz przedstawił na obrazie?
  • W jaki sposób zostały ułożone?
  • Co możesz powiedzieć o życiu właściciela butów?

3. Przeczytaj wiersz pt. Buty artysty. Następnie powiedz, dlaczego –według podmiotu lirycznego - warto obejrzeć obraz Vincenta van Gogha przedstawiający buty.

4.Wypisz z wiersza rymujące się wyrazy.  Podręcznik s.  325

a) wszyscy - ….

b) kapusta - ….

c) sztuka - ….

5. Zadanie domowe. Poćwicz czytanie p. 331

Mam nadzieję, że umieszczone w karcie zadań ćwiczenia, nie sprawią Ci trudności!

Powodzenia!

-

Matematyka

Temat:  Objętość graniastosłupa.

Uczeń:  - podaje objętość bryły na podstawie liczby sześcianów jednostkowych,

-  podaje zasadę zamiany jednostek objętości,

-  podaje różnicę między polem a objętością graniastosłupa,

-   oblicza  objętość sześcianu i prostopadłościanu o danych krawędziach.

Zapoznaj się z tematem na str.226 – 228 w podręczniku

Wykonaj zadanie 9 str. 228 w podręczniku.

Dla uczniów z dostosowaniami zadanie  6 str. 228 w podręczniku

-

J. ANGIELSKI

TEMAT: That’s rubbish! – praca z tekstem.

Cele:

  1. Uczniowie rozumieją tekst, poprawnie go czytają i odpowiadają na pytania do niego.
  2. Uczniowie rozpoznają brakujące litery w wyrazach, które wystąpiły w tekście.
  3. Uczniowie znają rzeczowniki i czasowniki związane z ochroną środowiska i potrafią je łączyć w kolokacje.

Przebig lekcji: ćw. 2, 3, str. 106, ćw. 4, 5, str. 107 w podręczniku, https://www.youtube.com/watch?v=PbBR1sNc6C4

-

Whik

-

J. Kaszubski

Zadania na piątek Krzyżówka
Wykonaj zadanie https://learningapps.org/5276843
Zapamiętaj nowe słowa i ich znaczenie.

-