Zadania dla Klasy VI na 29 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Informatyka
Temat: O tworzeniu grafik z wykorzystaniem warstw.
Uczeń: - tworzy proste rysunki wykorzystując podstawowe narzędzia z przybornika programu,
- pracuje na warstwach.
Przygotuj plakat na temat obchodów Dnia Dziecka.
-
Język polski
Temat: Polscy poeci wyróżnieni Nagrodą Nobla.
Co uczeń powinien umieć:
- zna i rozpoznaje w tekście literackim: epitet, porównanie, przenośnię, uosobienie, ożywienie, powtórzenie oraz określa ich funkcje,
- rozpoznaje elementy rytmizujące wypowiedź, w tym wers, rym, strofę, refren, liczbę sylab w wersie,
- charakteryzuje podmiot liryczny i bohaterów w czytanych utworach,
- zna polskich noblistów.
Polecenie:
- Zapoznaj się z informacjami o polskich noblistach (str. 343, 344) i napisz notatkę do zeszytu.
- Przeczytaj wiersze Wisławy Szymborskiej i Czesława Miłosza (str. 345 – 346).
- Wykonaj zad. 3 ze str. 347.
Nauczanie indywidualne (język polski)
Karta pracy 6.25. in.
Temat: Codzienność tematem sztuki.
Podręcznik s. 324.
1.Wyszukaj informacje o Vincencie van Goghu. Obejrzyj jego dzieła. Powiedz, co artysta na nich namalował.
2. Obejrzyj obraz i odpowiedz na pytania.
- Kiedy powstał obraz?
- Jakie są jego rzeczywiste wymiary?
- Gdzie można go obejrzeć?
- Co malarz przedstawił na obrazie?
- W jaki sposób zostały ułożone?
- Co możesz powiedzieć o życiu właściciela butów?
3. Przeczytaj wiersz pt. Buty artysty. Następnie powiedz, dlaczego –według podmiotu lirycznego - warto obejrzeć obraz Vincenta van Gogha przedstawiający buty.
4.Wypisz z wiersza rymujące się wyrazy. Podręcznik s. 325
a) wszyscy - ….
b) kapusta - ….
c) sztuka - ….
5. Zadanie domowe. Poćwicz czytanie p. 331
Mam nadzieję, że umieszczone w karcie zadań ćwiczenia, nie sprawią Ci trudności!
Powodzenia!
-
Matematyka
Temat: Objętość graniastosłupa.
Uczeń: - podaje objętość bryły na podstawie liczby sześcianów jednostkowych,
- podaje zasadę zamiany jednostek objętości,
- podaje różnicę między polem a objętością graniastosłupa,
- oblicza objętość sześcianu i prostopadłościanu o danych krawędziach.
Zapoznaj się z tematem na str.226 – 228 w podręczniku
Wykonaj zadanie 9 str. 228 w podręczniku.
Dla uczniów z dostosowaniami zadanie 6 str. 228 w podręczniku
-
J. ANGIELSKI
TEMAT: That’s rubbish! – praca z tekstem.
Cele:
- Uczniowie rozumieją tekst, poprawnie go czytają i odpowiadają na pytania do niego.
- Uczniowie rozpoznają brakujące litery w wyrazach, które wystąpiły w tekście.
- Uczniowie znają rzeczowniki i czasowniki związane z ochroną środowiska i potrafią je łączyć w kolokacje.
Przebig lekcji: ćw. 2, 3, str. 106, ćw. 4, 5, str. 107 w podręczniku, https://www.youtube.com/watch?v=PbBR1sNc6C4
-
Whik
-
J. Kaszubski
Zadania na piątek Krzyżówka
Wykonaj zadanie https://learningapps.org/5276843
Zapamiętaj nowe słowa i ich znaczenie.
-