Zadania dla Klasy VI na 22 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Informatyka

Temat:  Razem możemy więcej. O społeczności użytkowników Scratcha

Uczeń: - zakłada konto w serwisie https://scratch.mit.edu

Część III. Modyfikowanie projektu dodanego przez innego użytkownika

  1. W górnej części okna przeglądarki wybierz Przeglądaj.
  2. Obejrzyj projekty dostępne w serwisie Scratch, wybierz jeden z nich.
  3. Kliknij Remiks i wprowadź zmiany w remiksowanym projekcie.
  4. Na stronie projektu napisz, co zostało zmienione, podziękuj autorowi projektu.
  5. Udostępnij projekt z twoimi zmianami.

-

Język polski

Temat: Magia teatru w Dębowym Lesie.

Co uczeń powinien umieć:

- wyodrębnia elementy składające się na spektakl teatralny: gra aktorska, reżyseria, dekoracja, charakteryzacja, kostiumy, rekwizyty, muzyka,

- rozumie swoistość tekstów kultury przynależnych do literatury, teatru, filmu, muzyki, sztuk plastycznych i audiowizualnych.

Polecenie:

  • Przeczytaj tekst str. 334 – 337.
  • Wyjaśnij, na czym polega magia teatru.
  • Spisz działania, które powinni podjąć bohaterowie, aby wystawić przedstawienie.

.

Karta pracy 6.22. in.

Temat: Nie bądź ludożercą.

Podręcznik s. 316.

  1. Przeczytaj wiersz s. 316. Zwróć uwagę na tytuł utworu.
  2. Sprawdź, w jakim stopniu zrozumiałeś wiersz. W tym celu odpowiedz na pytania.
  • Kogo osoba mówiąca w wierszu nazywa ludożercą?
  • W jaki sposób zachowują się ludożercy?
  • Jakie uczucia towarzyszą osobie mówiącej w wierszu?
  1. Przeczytaj definicję słowa znieczulica Patrz p. ćw. 4 s. 317.
  2. Zastanów się, czy w swoim życiu spotkałeś się z sytuacjami, które można nazwać znieczulicą? Jak powinniśmy się wówczas zachować?
  3. Zadanie domowe.

Jaka organizacja działa na rzecz innych ludzi. Zapisz  jej nazwę i podaj kilka informacji.                    

Mam nadzieję, że umieszczone w karcie zadań ćwiczenia, nie sprawią Ci trudności!

Powodzenia!

-

Matematyka

Temat:  Graniastosłupy proste.

Uczeń:    -  wskazuje graniastosłup prosty wśród innych brył,

-  określa liczbę ścian, wierzchołków, krawędzi danego graniastosłupa,

-  wskazuje w graniastosłupie ściany i krawędzie prostopadłe lub równoległe,

-  wskazuje w graniastosłupie krawędzie o jednakowej długości,

-  wskazuje rysunki siatek graniastosłupów prostych ,

-  kreśli siatkę graniastosłupa prostego,

-  oblicza pole powierzchni graniastosłupa.

Zapoznaj się z tematem na str. 222 – 223 w podręczniku.

Wykonaj rysunek graniastosłupa prostego na podstawie rysunku w podręczniku ze str. 222.

Wykonaj zadania:  3 i 5 str. 224 w podręczniku

Dla uczniów z dostosowaniami zadania: 1 i 2 str. 224 w podręczniku

-

J. ANGIELSKI

TEMAT: Susie’s Nature Blog – rozumienie tekstu.

Cele:

  1. Uczniowie rozumieją czytany tekst i odpowiadają na pytania do niego.
  2. Uczniowie przyporządkowują właściwy tytuł kolejnym akapitom tekstu.
  3. Uczniowie potrafią powiązać obrazki ze słowami występującymi w tekście.

Przebieg lekcji: ćw. 1, 2, 3, podr., str. 104.

-

Whik

-