Zadania dla Klasy VI na 22 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Informatyka
Temat: Razem możemy więcej. O społeczności użytkowników Scratcha
Uczeń: - zakłada konto w serwisie https://scratch.mit.edu
Część III. Modyfikowanie projektu dodanego przez innego użytkownika
- W górnej części okna przeglądarki wybierz Przeglądaj.
- Obejrzyj projekty dostępne w serwisie Scratch, wybierz jeden z nich.
- Kliknij Remiks i wprowadź zmiany w remiksowanym projekcie.
- Na stronie projektu napisz, co zostało zmienione, podziękuj autorowi projektu.
- Udostępnij projekt z twoimi zmianami.
-
Język polski
Temat: Magia teatru w Dębowym Lesie.
Co uczeń powinien umieć:
- wyodrębnia elementy składające się na spektakl teatralny: gra aktorska, reżyseria, dekoracja, charakteryzacja, kostiumy, rekwizyty, muzyka,
- rozumie swoistość tekstów kultury przynależnych do literatury, teatru, filmu, muzyki, sztuk plastycznych i audiowizualnych.
Polecenie:
- Przeczytaj tekst str. 334 – 337.
- Wyjaśnij, na czym polega magia teatru.
- Spisz działania, które powinni podjąć bohaterowie, aby wystawić przedstawienie.
.
Karta pracy 6.22. in.
Temat: Nie bądź ludożercą.
Podręcznik s. 316.
- Przeczytaj wiersz s. 316. Zwróć uwagę na tytuł utworu.
- Sprawdź, w jakim stopniu zrozumiałeś wiersz. W tym celu odpowiedz na pytania.
- Kogo osoba mówiąca w wierszu nazywa ludożercą?
- W jaki sposób zachowują się ludożercy?
- Jakie uczucia towarzyszą osobie mówiącej w wierszu?
- Przeczytaj definicję słowa znieczulica Patrz p. ćw. 4 s. 317.
- Zastanów się, czy w swoim życiu spotkałeś się z sytuacjami, które można nazwać znieczulicą? Jak powinniśmy się wówczas zachować?
- Zadanie domowe.
Jaka organizacja działa na rzecz innych ludzi. Zapisz jej nazwę i podaj kilka informacji.
Mam nadzieję, że umieszczone w karcie zadań ćwiczenia, nie sprawią Ci trudności!
Powodzenia!
-
Matematyka
Temat: Graniastosłupy proste.
Uczeń: - wskazuje graniastosłup prosty wśród innych brył,
- określa liczbę ścian, wierzchołków, krawędzi danego graniastosłupa,
- wskazuje w graniastosłupie ściany i krawędzie prostopadłe lub równoległe,
- wskazuje w graniastosłupie krawędzie o jednakowej długości,
- wskazuje rysunki siatek graniastosłupów prostych ,
- kreśli siatkę graniastosłupa prostego,
- oblicza pole powierzchni graniastosłupa.
Zapoznaj się z tematem na str. 222 – 223 w podręczniku.
Wykonaj rysunek graniastosłupa prostego na podstawie rysunku w podręczniku ze str. 222.
Wykonaj zadania: 3 i 5 str. 224 w podręczniku
Dla uczniów z dostosowaniami zadania: 1 i 2 str. 224 w podręczniku
-
J. ANGIELSKI
TEMAT: Susie’s Nature Blog – rozumienie tekstu.
Cele:
- Uczniowie rozumieją czytany tekst i odpowiadają na pytania do niego.
- Uczniowie przyporządkowują właściwy tytuł kolejnym akapitom tekstu.
- Uczniowie potrafią powiązać obrazki ze słowami występującymi w tekście.
Przebieg lekcji: ćw. 1, 2, 3, podr., str. 104.
-
Whik
-