Zadania dla Klasy VI na 11 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język Angielski

Lesson

Topic: Klub odkrywców: Wynalazki przyszłości.

Podręcznik 86
Ćwiczenia 1,2 / 62

 

EXIST

ISTNIEĆ

IN THE FUTURE

W PRZYSZŁOŚCI

TOOL

NARZĘDZIE

EXPLORE

BADAĆ

TOO FAR

ZA DALEKO

TEMAT: Materials game – gra planszowa.

  1. Proszę o zagranie w grę planszową powtarzającą słownictwo związane z przedmiotami codziennego użytku i materiałami: https://www.eslgamesplus.com/school-supplies-esl-interactive-vocabulary-crocodile-board-game/
  2. Zadanie na 6-stkę! Dołączam także kartę parcy. Screen można przesłać na Messengera.

-

Matematyka

Temat:  Zadania tekstowe – c.d.

Uczeń:  - wyraża treść zadania za pomocą równania,

-  sprawdza poprawność rozwiązania zadania,

-  rozwiązać zadanie tekstowe za pomocą równania,

-  dzieli rozwiązanie zadania na etapy, stosując własne, poprawne, wygodne dla niego strategie rozwiązania.

Wykonaj zadania:  9, 10  i 11  str. 206 podręcznik

Uczniowie z dostosowaniem zdania:   1 str. 205 podręcznik

 

Nauczanie indywidualne

Temat: Rozwiązywanie równań  - ćwiczenia

Uczeń:   - rozwiązuje proste równanie przez dopełnienie lub wykonanie działania odwrotnego,

-   sprawdza poprawność rozwiązania równania,

-  doprowadza  równanie do prostszej postaci.

 

Zapoznaj się z tematem na str. 200 – 202 w podręczniku.

Wykonaj zadania:  1 i 2  str. 99 ćwiczenia

-

Geografia

-

J. Kaszubski

Zadania na kaszubski na poniedziałek Mùzea na Kaszëbach Wykonaj zadanie: https://learningapps.org/5385138 Zapamiętaj podane informacje.

-

Język polski

Temat: O tym, jak w Bajkach robotów maszyna cyfrowa walczyła ze smokiem. 

Co uczeń powinien umieć:

- omawia elementy świata przedstawionego,

- rozpoznaje fikcję literacką: rozróżnia i wyjaśnia elementy realistyczne i fantastyczne,

- rozpoznaje czytany utwór jako opowiadanie oraz wskazuje jego cechy gatunkowe.

Polecenie:

  1. Przeczytaj tekst Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła ze str. 302 - 307.
  2. Zapoznaj się z pojęciem „literatura fantastycznonaukowa” i zapisz definicję w zeszycie.
  3. Określ czas i miejsce akcji.
  4. Zapisz w punktach, jak wygląda świat przyszłości przedstawiony w tekście.
  5. Wypisz elementy fantastyczne, które występują w opowiadaniu.
  6. Zapisz wyrazy nawiązujące do języka naukowego.

-

HISTORIA,

TEMAT: Zagadka śmierci Napoleona.

  1. Proszę o zapoznanie się z tekstem z cyklu Tajemnice sprzed wieków (str. 212 – 213 w podręczniku), a następnie wykonanie związanych z nim ćwiczeń 1, 2, 3 w zeszycie ćwiczeń (str. 108 – 109).
  2. Zainteresowanym polecam też świetnie zrobiony film dokumentalny https://www.dailymotion.com/video/x3mm301

-

WF

Zapraszam do ćwiczeń

https://www.youtube.com/watch?v=MeqibyWuoZ8

-

Witajcie,

Dzisiaj chciałbym a byście obejrzeli film  sportowy "110". 

https://vod.tvp.pl/video/110,110,43823823

Oraz wykonali zestaw ćwiczeń:

2 serie po 15 powtórzeń każdego ćwiczenia.