Zadania dla Klasy VI na 8 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Zadania na kaszubski
Przeczytaj legendę z cyklu "Legendy rozewskie"o tym, kto pierwszy rozpalił ogień i wybudował latarnię w Rozewiu. Tekst znajdziesz tu: http://lachs.gda.pl/legendy-rozewskie/. Zapoznaj się z informacjami o latarni morskiej w Rozewiu.
-
Informatyka
Temat: Czar szkolnych lat - cd.
Uczeń: - tworzy obrazy w wybranym programie,
- tworzy warstwy podczas pracy (fotomontaż, kolaż),
- wykorzystuje pocztę elektroniczną,
- dodaje teksty i obrazy do slajdów,
- zmienia wygląd prezentacji, ustalając jej końcowy wygląd,
Zapoznajcie się z tematem w podręczniku.
Ciąg dalszy przygotowywania prezentacji.
Przygotujcie pamiątkową prezentację, która będzie miłą pamiątką wspólnie spędzonych chwil z koleżankami i kolegami. Dobierzcie się w 2-3 osobowe zespoły, przemyślcie co będzie miało się znajdować w tej prezentacji. Do przygotowanych slajdów wstawcie również śmieszne podpisy, ale pamiętajcie żeby nie były obraźliwe.
-
Język polski
Temat: O tym, jak w Bajkach robotów maszyna cyfrowa walczyła ze smokiem.
Co uczeń powinien umieć:
- omawia elementy świata przedstawionego,
- rozpoznaje fikcję literacką: rozróżnia i wyjaśnia elementy realistyczne i fantastyczne,
- rozpoznaje czytany utwór jako opowiadanie oraz wskazuje jego cechy gatunkowe.
Polecenie:
- Przeczytaj tekst Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła ze str. 302 - 307.
- Zapoznaj się z pojęciem „literatura fantastycznonaukowa” i zapisz definicję w zeszycie.
- Określ czas i miejsce akcji.
- Zapisz w punktach, jak wygląda świat przyszłości przedstawiony w tekście.
- Wypisz elementy fantastyczne, które występują w opowiadaniu.
- Zapisz wyrazy nawiązujące do języka naukowego.
Nauczanie indywidualne (język polski)
Karta pracy 6.16. in.
Temat: Do boju z pieśnią na ustach.
Podręcznik s. 282.
- Korzystając z informacji umieszczonej w podręczniku s. 282 wyjaśnij znaczenie słowa
- Przeczytaj wiersz P. s. 282. Zwróć uwagę na tytuł utworu.
- Sprawdź, w jakim stopniu zrozumiałeś wiersz. W tym celu odpowiedz na pytania.
- Kto płakał, gdy młodzieńcy szli na wojnę?
- Na jakie niebezpieczeństwa narażeni byli bohaterowie wiersza?( śmierć kosi niby łan)
- Jacy byli partyzanci- bohaterowie wiersza? ( Patrz 3. zwrotka)
- Narysuj w zeszycie schemat według instrukcji ćw. 2b s. 284
- Zadanie domowe.
Wykonaj wykres zdania: Żołnierze walczyli o wolną Ojczyznę.
Mam nadzieję, że umieszczone w karcie zadań ćwiczenia, nie sprawią Ci trudności!
Powodzenia!
-
Matematyka
Temat: Zadania tekstowe – c.d.
Uczeń: - wyraża treść zadania za pomocą równania,
- sprawdza poprawność rozwiązania zadania,
- rozwiązać zadanie tekstowe za pomocą równania.
Wykonaj zadanie 2 str. 101 w ćwiczeniu
Uczniowie z dostosowaniem zdanie 1 str. 101 w ćwiczeniu
-
HISTORIA
TEMAT: Legiony Polskie i Księstwo Warszawskie.
- Proszę o zapoznanie się z lekcją na https://epodreczniki.pl/a/szabla-odbierane-legiony-i-ksiestwo-warszawskie/D2AxO4BLP i wykonanie znajdujących się tam ćwiczeń.
- Proszę o wykonanie quizu i przesłanie wyników https://www.memorizer.pl/test/4171/legiony-i-ksiestwo-warszawskie/
-
Whik
-