Zadania dla Klasy VI na 8 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Zadania na kaszubski

Przeczytaj legendę z cyklu "Legendy rozewskie"o tym,  kto pierwszy rozpalił ogień i wybudował latarnię w Rozewiu. Tekst znajdziesz tu: http://lachs.gda.pl/legendy-rozewskie/. Zapoznaj się z informacjami o latarni morskiej w Rozewiu.

-

Informatyka

Temat:  Czar szkolnych lat - cd.

Uczeń:  - tworzy obrazy w wybranym programie,

-  tworzy warstwy podczas pracy (fotomontaż, kolaż),

-  wykorzystuje pocztę elektroniczną,

-  dodaje teksty i obrazy do slajdów,

- zmienia wygląd prezentacji, ustalając jej końcowy wygląd,

 

Zapoznajcie się z tematem w podręczniku.

Ciąg dalszy przygotowywania prezentacji.

Przygotujcie pamiątkową prezentację, która będzie miłą pamiątką wspólnie spędzonych chwil z koleżankami i kolegami. Dobierzcie się w 2-3 osobowe zespoły, przemyślcie co będzie miało się znajdować w tej prezentacji.  Do przygotowanych slajdów wstawcie również śmieszne podpisy, ale pamiętajcie żeby nie były obraźliwe.

-

Język polski

Temat: O tym, jak w Bajkach robotów maszyna cyfrowa walczyła ze smokiem. 

Co uczeń powinien umieć:

- omawia elementy świata przedstawionego,

- rozpoznaje fikcję literacką: rozróżnia i wyjaśnia elementy realistyczne i fantastyczne,

- rozpoznaje czytany utwór jako opowiadanie oraz wskazuje jego cechy gatunkowe.

Polecenie:

  1. Przeczytaj tekst Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła ze str. 302 - 307.
  2. Zapoznaj się z pojęciem „literatura fantastycznonaukowa” i zapisz definicję w zeszycie.
  3. Określ czas i miejsce akcji.
  4. Zapisz w punktach, jak wygląda świat przyszłości przedstawiony w tekście.
  5. Wypisz elementy fantastyczne, które występują w opowiadaniu.
  6. Zapisz wyrazy nawiązujące do języka naukowego.

Nauczanie indywidualne (język polski)

Karta pracy 6.16. in.

Temat: Do boju z pieśnią na ustach.

Podręcznik s. 282.

  1. Korzystając z informacji umieszczonej w podręczniku s. 282 wyjaśnij znaczenie słowa
  2. Przeczytaj wiersz P. s. 282. Zwróć uwagę na tytuł utworu.
  3. Sprawdź, w jakim stopniu zrozumiałeś wiersz. W tym celu odpowiedz na pytania.
  • Kto płakał, gdy młodzieńcy szli na wojnę?
  • Na jakie niebezpieczeństwa narażeni byli bohaterowie wiersza?( śmierć kosi niby łan)
  • Jacy byli partyzanci- bohaterowie wiersza? ( Patrz 3. zwrotka)
  1. Narysuj w zeszycie schemat według instrukcji ćw. 2b s. 284
  2. Zadanie domowe.

Wykonaj wykres zdania: Żołnierze walczyli o wolną Ojczyznę.                       

Mam nadzieję, że umieszczone w karcie zadań ćwiczenia, nie sprawią Ci trudności!

Powodzenia!

-

Matematyka

Temat:  Zadania tekstowe – c.d.

Uczeń:  - wyraża treść zadania za pomocą równania,

-  sprawdza poprawność rozwiązania zadania,

-  rozwiązać zadanie tekstowe za pomocą równania.

 

Wykonaj zadanie  2  str. 101 w ćwiczeniu

Uczniowie z dostosowaniem zdanie  1 str. 101 w ćwiczeniu

-

 HISTORIA

TEMAT: Legiony Polskie i Księstwo Warszawskie.

  1. Proszę o zapoznanie się z lekcją na https://epodreczniki.pl/a/szabla-odbierane-legiony-i-ksiestwo-warszawskie/D2AxO4BLP i wykonanie znajdujących się tam ćwiczeń.
  2. Proszę o wykonanie quizu i przesłanie wyników https://www.memorizer.pl/test/4171/legiony-i-ksiestwo-warszawskie/

-

Whik

-