Zadania dla Klasy VI na 30 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Plastyka:
Temat: Sztuka użytkowa
Wykonaj dekorację ,, Kaktus w doniczce” według własnego pomysłu.( 2 godziny lekcyjne)
Skorzystaj z instrukcji
https://coolcreativity.com/garden/diy-stone-cactus-yard-art/
https://www.balconydecoration.com/diy-painting-cactus-rock-art-ideas/
-
Matematyka
Temat: Rozwiązywanie równań – ćwiczenia.
Uczeń: - rozwiązuje proste równanie przez dopełnienie lub wykonanie działania odwrotnego,
- sprawdzić poprawność rozwiązania równania,
- doprowadzić równanie do prostszej postaci,
- rozwiązuje równanie pierwszego stopnia a jedną niewiadomą występującą po
jednej stronie równania.
Wykonaj zadanie 1,2,3 str. 99 ćwiczenie
Dla uczniów z dostosowaniami: zadanie 1,2 str. 99 ćwiczenie
Nauczanie indywidualne
Matematyka kl.6 (30.04.)
Temat: Liczba spełniająca równanie.
Uczeń: - zna pojęcie równania,
- zapisuje zadanie w postaci równania,
Zapoznaj się z tematem na str. 197 – 198 w podręczniku.
Wykonaj zad. 2 i 3 str. 198 podręcznik
-
Geografia
-
HISTORIA
TEMAT: Legiony Polskie we Włoszech.
- Przypomnienie słów „Mazurka Dąbrowskiego”. Uczniowie wymieniają postacie historyczne, które pojawiają się w hymnie.
- Praca z ikonografiką – porównanie oryginalnych słów „Pieśni Legionów Polskich we Włoszech” z obecnie obowiązującą wersją „Mazurka Dąbrowskiego”.
- Film dokumentalny https://www.youtube.com/watch?v=oJ87ogIl4ss
-
Język polski
Temat: Kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat.
Co uczeń powinien umieć:
- opowiada o wydarzeniach fabuły oraz ustala kolejność zdarzeń i rozumie ich wzajemną zależność,
- określa tematykę, oraz problematykę utworu,
- opowiada o przeczytanym tekście.
Polecenie:
- Przeczytaj tekst Ucieczka ze str. 287 - 291.
- Wykonaj zad. 2, 3 i 4 ze str. 291.
Zadanie na ocenę do przesłania w czwartek
Dokonaj analizy pojedynczej zdania pojedynczego:
- Rudy kot sąsiadki przeciągał się leniwie w oknie.
- Małe, zniecierpliwione dzieci długo czekały na dworcu na przyjazd autokaru.
- Mój najlepszy przyjaciel wyjechał do Gdyni na wycieczkę.
- Uczniowie są bardzo zasmuceni długim pobytem w domu.
- Kuba szybko stał się moim przyjacielem.
Proszę, żeby wykresy zdań były wykonane czytelnie, pamiętajcie, żeby podpisać części zdania.
-
Religia
Temat: Jezu ufam Tobie - w obliczu miłosierdzia.
Przeczytaj w podręczniku temat 37 (str. 120 — 122) następnie wykonaj zadanie 1 w zeszycie ćwiczeń.
-
WF
Dzisiaj rozciąganie
https://www.youtube.com/watch?v=vq_4SghsXUg
-









