Zadania dla Klasy VI na 17 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski

Temat: Jakie reakcje wzbudzają eksperymenty wielkiego naukowca?

Co uczeń powinien umieć:

- omawia elementy świata przedstawionego,

- charakteryzuje narratora i bohaterów,

- rozróżnia narrację pierwszoosobową i trzecioosobową.

Polecenie:

  1. Przeczytaj tekst ze str. 264 – 266 „Relacja staruszka”.
  2. Wykonaj zad. 1,2 ze str. 266.
  3. Napisz, jakie wynalazki lub idee mogą zrewolucjonizować świat w najbliższej i odległej przyszłości.

 

Karta pracy 6.8 in.

Temat: Co zrobić, by obudzić śpiących rycerzy?

Podręcznik s. 250

1.Przeczytaj fragment  legendy O śpiących rycerzach w Tatrach. P. s. 250.

  1. Przyjrzyj się ilustracji do utworu. Kogo na niej widzisz?
  2. Korzystając z przypisów wyjaśnij znaczenie słowa
  3. Sprawdź, czy dobrze zrozumiałeś teks. Odpowiedz ustnie na zapisane niżej pytania.
  • Kto opowiada tę niezwykłą historię?
  • W jakim miejscu rozgrywają się wydarzenia?
  • Jak wyglądał rycerz wykuty w skale?
  • Co zobaczył pastuszek w jaskini?
  1. Zapisz w zeszycie odpowiedź na dwa pierwsze pytania.
  2. W zdaniach, które zapisałeś, zaznacz orzeczenie i podmiot. Zapisz odpowiednie pytania nad tymi wyrazami.
  3. Wybierz właściwe dokończenie zdania i zapisz je w zeszycie przedmiotowym.

Legenda to

a/ mityczna opowieść o bogach i wierzeniach starożytnych Greków.

b/ utwór, który ma morał czyli pouczenie.

c/ opowieść która zawiera elementy historyczne oraz elementy fantastyczne wymyślone dla objaśnienia historii. 

  1. Pamiętaj o czytaniu. Proponuję wybrany akapit ze str. 251.

Mam nadzieję, że umieszczone w karcie pracy zadania, nie sprawią Ci trudności. Powodzenia!

-

Matematyka

Temat:  Upraszczanie wyrażeń algebraicznych.

Uczeń:  -korzysta z nieskomplikowanych wzorów, w których występują oznaczenia literowe, opisuje wzór słowami,

-  stosuje oznaczenia literowe nieznanych wielkości liczbowych i zapisuje proste wyrażenia algebraiczne na podstawie informacji osadzonych w kontekście praktycznym,

-  krócej zapisuje wyrażenia algebraiczne będące sumą, różnicą,  jednomianów , iloczynem lub ilorazem jednomianu i liczby wymiernej,

- obliczyć wartość liczbową wyrażenia po jego przekształceniu.

 

Zapoznaj się z tematem na str. 188 – 190 w podręczniku.

Wykonaj zadania:  3 i 4 str. 190 podręcznik

Dla uczniów z dostosowaniami:  zad. 1 str. 190 podręcznik

 -

Informatyka

Temat:  Czar szkolnych lat.

Uczeń:  - tworzy obrazy w wybranym programie,

-  tworzy warstwy podczas pracy (fotomontaż, kolaż).

Zapoznajcie się z tematem w podręczniku.

Przygotujcie pamiątkową prezentację, która będzie miłą pamiątką wspólnie spędzonych chwil z koleżankami i kolegami. Dobierzcie się w 2-3 osobowe zespoły, przemyślcie co będzie miało się znajdować w tej prezentacji.  Porozumiewajcie się poprzez  komunikatory. W następnym temacie otrzymacie kolejne wskazówki.

-

HISTORIA

TEMAT: Quiz powtórzeniowy – Upadek Rzeczpospolitej.

  1. Proszę wykonać quiz podany pod tym linkiem https://www.quizme.pl/q/sprawdzian/sprawdzian-z-historii-klasa-6-dzial-5-upadek-rzeczypospolitej-wczoraj-i-dzis
  2. Na koniec quizu pojawi się Wasz wynik. Proszę z niego zrobić Print Screen lub zdjęcie i przesłać na mojego Messengera. To będzie podstawa do wystawienia oceny.

-

Whik

-

Zadania na kaszubski
Zwiérzãta- zwierzęta.
 Poznaj nazwy zwierząt, zapamiętaj je.