Zadania dla Klasy VI na 17 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język polski
Temat: Jakie reakcje wzbudzają eksperymenty wielkiego naukowca?
Co uczeń powinien umieć:
- omawia elementy świata przedstawionego,
- charakteryzuje narratora i bohaterów,
- rozróżnia narrację pierwszoosobową i trzecioosobową.
Polecenie:
- Przeczytaj tekst ze str. 264 – 266 „Relacja staruszka”.
- Wykonaj zad. 1,2 ze str. 266.
- Napisz, jakie wynalazki lub idee mogą zrewolucjonizować świat w najbliższej i odległej przyszłości.
Karta pracy 6.8 in.
Temat: Co zrobić, by obudzić śpiących rycerzy?
Podręcznik s. 250
1.Przeczytaj fragment legendy O śpiących rycerzach w Tatrach. P. s. 250.
- Przyjrzyj się ilustracji do utworu. Kogo na niej widzisz?
- Korzystając z przypisów wyjaśnij znaczenie słowa
- Sprawdź, czy dobrze zrozumiałeś teks. Odpowiedz ustnie na zapisane niżej pytania.
- Kto opowiada tę niezwykłą historię?
- W jakim miejscu rozgrywają się wydarzenia?
- Jak wyglądał rycerz wykuty w skale?
- Co zobaczył pastuszek w jaskini?
- Zapisz w zeszycie odpowiedź na dwa pierwsze pytania.
- W zdaniach, które zapisałeś, zaznacz orzeczenie i podmiot. Zapisz odpowiednie pytania nad tymi wyrazami.
- Wybierz właściwe dokończenie zdania i zapisz je w zeszycie przedmiotowym.
Legenda to
a/ mityczna opowieść o bogach i wierzeniach starożytnych Greków.
b/ utwór, który ma morał czyli pouczenie.
c/ opowieść która zawiera elementy historyczne oraz elementy fantastyczne wymyślone dla objaśnienia historii.
- Pamiętaj o czytaniu. Proponuję wybrany akapit ze str. 251.
Mam nadzieję, że umieszczone w karcie pracy zadania, nie sprawią Ci trudności. Powodzenia!
-
Matematyka
Temat: Upraszczanie wyrażeń algebraicznych.
Uczeń: -korzysta z nieskomplikowanych wzorów, w których występują oznaczenia literowe, opisuje wzór słowami,
- stosuje oznaczenia literowe nieznanych wielkości liczbowych i zapisuje proste wyrażenia algebraiczne na podstawie informacji osadzonych w kontekście praktycznym,
- krócej zapisuje wyrażenia algebraiczne będące sumą, różnicą, jednomianów , iloczynem lub ilorazem jednomianu i liczby wymiernej,
- obliczyć wartość liczbową wyrażenia po jego przekształceniu.
Zapoznaj się z tematem na str. 188 – 190 w podręczniku.
Wykonaj zadania: 3 i 4 str. 190 podręcznik
Dla uczniów z dostosowaniami: zad. 1 str. 190 podręcznik
-
Informatyka
Temat: Czar szkolnych lat.
Uczeń: - tworzy obrazy w wybranym programie,
- tworzy warstwy podczas pracy (fotomontaż, kolaż).
Zapoznajcie się z tematem w podręczniku.
Przygotujcie pamiątkową prezentację, która będzie miłą pamiątką wspólnie spędzonych chwil z koleżankami i kolegami. Dobierzcie się w 2-3 osobowe zespoły, przemyślcie co będzie miało się znajdować w tej prezentacji. Porozumiewajcie się poprzez komunikatory. W następnym temacie otrzymacie kolejne wskazówki.
-
HISTORIA
TEMAT: Quiz powtórzeniowy – Upadek Rzeczpospolitej.
- Proszę wykonać quiz podany pod tym linkiem https://www.quizme.pl/q/sprawdzian/sprawdzian-z-historii-klasa-6-dzial-5-upadek-rzeczypospolitej-wczoraj-i-dzis
- Na koniec quizu pojawi się Wasz wynik. Proszę z niego zrobić Print Screen lub zdjęcie i przesłać na mojego Messengera. To będzie podstawa do wystawienia oceny.
-
Whik
-