Zadania dla Klasy VI na 15 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język Angielski
LESSON
Topic: Life in the future (Życie w przyszłosci)
- Rozmawiamy o życiu w przyszłości
Przed lekcją obejrzyj dwa filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=9Z2KNDGNnlc
https://www.youtube.com/watch?v=7zhdanccUvs
Podręcznik strona 74/75
1/74
Shuttle-
Satelite-
Astronaut-
Rocket-
Space-
- Questions: Would you like to be an astronaut? Do you think it’s interesting/dangerous?
- Uzupełnij tekst wyrazami z ramki.
Gravity , difficult, strange |
Living in space is very __________ for astronauts. There isn’t any __________ so objects and people move slowly. It makes life more _____________.
- Co jest najtrudniejszą czynnością do wykonania w kosmosie? reading a book, drinking hot tea, brushing teeth, drying hair
- Fiszki ze słownictwem związanym z kosmosem: https://wordwall.net/pl/resource/1077299/angielski/je-6-unit-6-space
-
Język polski
Temat: Przydawka i sposoby jej wyrażania.
Co uczeń powinien umieć:
- rozpoznaje w wypowiedzeniach części mowy,
- nazywa części zdania i rozpoznaje ich funkcje składniowe w wypowiedzeniach.
Polecenie:
1. Zapoznaj się z informacjami na temat przydawki (podręcznik str. 261).
2. Wykonaj ćwiczenia gramatyczne – wskaż przydawki w zdaniu (zad. 2,3, 4 str. 262 - 263).
3. Wykonaj wykresy zdań pojedynczych (zad.5,6 str. 263).
Nauczanie indywidualne
Karta pracy 6.7
Temat: Każdy się czegoś boi – czytamy wiersz Joanny Kulmowej.
Podręcznik s. 249
1.Przeczytaj wiersz. P s. 249
- Wysłuchaj jeszcze raz głośnego czytania wiersza przez nauczyciela.
- 3. Zapisz na kartce wyrazy, które zapamiętałeś.
- Odszukaj te wyrazy w wierszu.
- Z rozsypanki wyrazowej ułóż wyjaśnienie słowa ANAFORA
1.TO |
POWTÓRZENIE |
TEGO |
NA |
POCZĄTKU |
SŁOWA |
SAMEGO |
KOLEJNYCH |
LINIJEK |
10.WIERSZA. |
X |
X |
- We fragmentach utworu wyszukaj anafory.
- Rozmawiając z gwiazdą, rozmawiasz ze sobą.
- Rozmawiając z wiatrem, rozmawiasz ze sobą.
Mam nadzieję, że umieszczone w karcie zadań ćwiczenia, nie sprawią Ci trudności!
Powodzenia!
-
Religia
Temat: Msza Święta - uobecnieniem ofiary krzyżowej.
Przeczytaj w podręczniku temat 32 (str. 105 - 107) i odpowiedz w zeszycie na pytanie: co to jest przeistoczenie?
Biologia
Temat: Przegląd i znaczenie gadów
To powinieneś umieć:
- zwracasz uwagę na zróżnicowanie budowy i trybu życia gadów
- wymieniasz gatunki gady występujących w Polsce
- przedstawiasz znaczenie gadów w przyrodzie i dla człowieka
- wymieniasz sposoby ochrony gadów
Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 107-111) lub na stronie internetowej
https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc
https://epodreczniki.pl/a/gady/D1AaUku0v
Zadanie do wykonania: w zeszycie ćwiczeń zad. 9, 10 str. 92
-
Matematyka
Temat: Obliczanie wartości wyrażeń algebraicznych.
Uczeń: - oblicza wartość prostych wyrażeń arytmetycznych, stosuje reguły dotyczące kolejności wykonywania działań,
- rozumie pojęcie wartości wyrażenia algebraicznego.
Zapoznaj się z tematem na str. 185 -186 w podręczniku.
Wykonaj zadanie 3 str. 186 podręcznik.
Dla uczniów z dostosowaniami: zadanie 1 str.186 podręcznik.
Nauczanie indywidualne
Temat: Zapisywanie wyrażeń algebraicznych.
Uczeń:
- stosuje oznaczenia literowe nieznanych wielkości liczbowych i zapisuje proste wyrażenia algebraiczne,
- zna zasady tworzenia wyrażeń algebraicznych,
- zna pojęcia: suma, różnica, iloczyn, iloraz, nieznanych wielkości liczbowych,
Zapoznaj się z tematem na str. 178-179 w podręczniku.
Wykonaj zadania: 2 i 3 str. 87 w ćwiczeniu
-
Muzyka
-
WDŻ
-
WF
Kolejny filmik moi drodzy :-D. Zapraszam. Jeśli macie ochotę możecie nagrać filmik i przesłać do mnie. Może coś z tego stworzymy :-P
https://www.youtube.com/watch?v=JxeOYGpiMCI&feature=youtu.be