Zadania dla Klasy VI na 15 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język Angielski

LESSON

Topic: Life in the future (Życie w przyszłosci)

 

  1. Rozmawiamy o życiu w przyszłości

Przed lekcją obejrzyj dwa filmiki:

https://www.youtube.com/watch?v=9Z2KNDGNnlc

https://www.youtube.com/watch?v=7zhdanccUvs

 

Podręcznik strona 74/75

1/74

Shuttle-

Satelite-

Astronaut-

Rocket-

Space-

  1. Questions: Would you like to be an astronaut? Do you think it’s interesting/dangerous?
  2. Uzupełnij tekst wyrazami z ramki.

Gravity , difficult, strange

 

Living in space is very __________ for astronauts. There isn’t any __________ so objects and people move slowly. It makes life more _____________.

 

  1. Co jest najtrudniejszą czynnością do wykonania w kosmosie? reading a book, drinking hot tea, brushing teeth, drying hair
  2. Fiszki ze słownictwem związanym z kosmosem: https://wordwall.net/pl/resource/1077299/angielski/je-6-unit-6-space

-

Język polski

Temat: Przydawka i sposoby jej wyrażania.

Co uczeń powinien umieć:

- rozpoznaje w wypowiedzeniach części mowy,

- nazywa części zdania i rozpoznaje ich funkcje składniowe w wypowiedzeniach.

Polecenie:

1. Zapoznaj się z informacjami na temat przydawki (podręcznik str. 261).

2. Wykonaj ćwiczenia gramatyczne – wskaż przydawki w zdaniu (zad. 2,3, 4 str. 262 - 263).

3. Wykonaj wykresy zdań pojedynczych (zad.5,6 str. 263).

Nauczanie indywidualne

Karta pracy 6.7

Temat: Każdy się czegoś boi – czytamy wiersz Joanny Kulmowej.

Podręcznik s. 249

1.Przeczytaj wiersz. P s. 249

  1. Wysłuchaj jeszcze raz głośnego czytania wiersza przez nauczyciela.
  2. 3. Zapisz na kartce wyrazy, które zapamiętałeś.
  3. Odszukaj te wyrazy w wierszu.
  4. Z rozsypanki wyrazowej ułóż wyjaśnienie  słowa ANAFORA

1.TO

POWTÓRZENIE

TEGO

NA

POCZĄTKU

SŁOWA

SAMEGO

KOLEJNYCH

LINIJEK

10.WIERSZA.

X

X

 

  1. We fragmentach utworu wyszukaj anafory.
  •  Rozmawiając z gwiazdą, rozmawiasz ze sobą.
  •  Rozmawiając z wiatrem, rozmawiasz ze sobą.

Mam nadzieję, że umieszczone w karcie zadań ćwiczenia, nie sprawią Ci trudności!

Powodzenia!

-

Religia

Temat: Msza Święta - uobecnieniem ofiary krzyżowej.

Przeczytaj w podręczniku temat 32 (str. 105 - 107) i odpowiedz w zeszycie na pytanie: co to jest przeistoczenie?

Biologia

Temat: Przegląd i znaczenie gadów

To powinieneś umieć:

  • zwracasz uwagę na zróżnicowanie budowy i trybu życia gadów
  • wymieniasz gatunki gady występujących w Polsce
  • przedstawiasz znaczenie gadów w przyrodzie i dla człowieka
  • wymieniasz sposoby ochrony gadów

Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 107-111) lub na stronie internetowej

https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc

https://epodreczniki.pl/a/gady/D1AaUku0v

Zadanie do wykonania: w zeszycie ćwiczeń zad. 9, 10 str. 92

-

Matematyka

Temat:  Obliczanie wartości wyrażeń algebraicznych.

Uczeń:  - oblicza wartość prostych wyrażeń arytmetycznych, stosuje reguły dotyczące kolejności wykonywania działań,

-  rozumie pojęcie wartości wyrażenia algebraicznego.

 

Zapoznaj się z tematem na str. 185 -186 w podręczniku.

Wykonaj  zadanie  3 str. 186 podręcznik.

Dla uczniów z dostosowaniami: zadanie 1 str.186 podręcznik.

 

Nauczanie indywidualne

Temat: Zapisywanie wyrażeń algebraicznych.

Uczeń

- stosuje oznaczenia literowe nieznanych wielkości liczbowych i zapisuje proste wyrażenia algebraiczne,

- zna zasady tworzenia wyrażeń algebraicznych,

- zna pojęcia: suma, różnica, iloczyn, iloraz, nieznanych wielkości liczbowych,

 

Zapoznaj się z tematem na str. 178-179 w podręczniku.

Wykonaj zadania:  2 i 3 str. 87 w ćwiczeniu

-

Muzyka

-

WDŻ

-

WF

Kolejny filmik moi drodzy :-D. Zapraszam. Jeśli macie ochotę możecie nagrać filmik i przesłać do mnie. Może coś z tego stworzymy :-P

https://www.youtube.com/watch?v=JxeOYGpiMCI&feature=youtu.be