Zadania dla Klasy VI na 8 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język Angielski

-

Biologia

Temat: Różnorodność płazów

Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 97-102) lub na stronie internetowej

https://epodreczniki.pl/a/plazy/Db2taTFhK

https://epodreczniki.pl/a/plazy---zwierzeta-wodno-ladowe/DbCyM1YnM

Zadanie do wykonania:

Pracę wykonaj w dokumencie tekstowym. Wklej w dokumencie jedno zdjęcie ( wyszukane w internecie) dowolnego płaza np.: żaby, salamandry lub ropuchy i napisz o nim pięć zdań.

Wykonaną pracę proszę wysłać do nauczyciela biologii lub do wychowawcy ( komunikator - Messenger)

Temat: Gady – kręgowce, które opanował ląd

To powinieneś umieć:

  • potrafisz wskazać miejsce bytowania gadów
  • wskazujesz sposoby przystosowania gadów do życia na lądzie
  • wymieniasz części ciała gada
  • znasz i opisujesz sposoby rozmnażania się gadów
  • omawiasz wybrane czynności życiowe gadów
  • opisujesz, dlaczego skóra gadów nie może uczestniczyć w wymianie gazowej

Potrzebne informacje zdobędziesz w: podręcznik szkolny (strona 103-106) lub na stronie

https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc

https://epodreczniki.pl/a/gady/D1AaUku0v

Zadanie do wykonania: ćwiczenie 6 i 7 str 87 ( zeszyt ćwiczeń)

Nauczanie indywidualne

-

Język polski

Temat: Rozmawiamy o Mikołaju Koperniku, który „zatrzymał Słońce i ruszył Ziemię”.

Co uczeń powinien umieć:

- zna i rozpoznaje w tekście literackim: epitet, przenośnię, apostrofę,

- określa tematykę oraz problematykę utworu.

Polecenie:

  1. Zapoznaj się z tekstem utworu Kopernik (str. 259).
  2. Wypisz cechy, którymi prawdopodobnie wyróżniał się Mikołaj Kopernik.
  3. Wykonaj polecenie 1, 2, 3 i 4ze str. 260.

-

Religia

Temat: Noc zdrady - z Jezusem w Getsemani.

 Przeczytaj w podręczniku temat z str. 102-103 a następnie wykonaj zadanie 1 i 2 z zeszytu ćwiczeń. ( str.64) Temat pozwala nam wejść w czas Triduum Paschalnego, które rozpocznie się w czwartek.

-

Matematyka

Temat: : Zapisywanie wyrażeń algebraicznych – ćwiczenia.

Uczeń:  - korzysta z nieskomplikowanych wzorów, w których występują oznaczenia literowe, opisuje wzór słowami,

- stosuje oznaczenia literowe nieznanych wielkości liczbowych i zapisuje proste wyrażenia algebraiczne,

- zna zasady tworzenia wyrażeń algebraicznych,

- zna pojęcia: suma, różnica, iloczyn, iloraz, kwadrat nieznanych wielkości liczbowych,

- potrafi zbudować wyrażenia algebraiczne na podstawie opisu lub rysunku.

Wykonaj zadania: 11,12,13 str. 89 ćwiczenie

Dla uczniów z dostosowaniami: zadanie 2 i 5 str. 87 ćwiczenie

Nauczanie indywidualne

Temat: Liczby dodatnie i liczby ujemne – Lekcja powtórzeniowa.

Uczeń:  -  wykonuje proste rachunki pamięciowe na liczbach całkowitych.

-  wykonuje  cztery działania na  liczb całkowitych,

-  ustala znak iloczynu i ilorazu kilku liczb całkowitych.

Zapoznaj się ze str. 175 w podręczniku

-

Zadanie muzyka

Muzyka w  filmie i reklamie

https://www.youtube.com/watch?v=STUkbMPtDtk

https://www.youtube.com/watch?v=dOJ7OHIgne8

https://www.youtube.com/watch?v=Cowy4-77uz4

https://www.youtube.com/watch?v=vaK-JnMIJ6c

  1. Znajdź i wymień 5 najbardziej znanych polskich kompozytorów muzyki filmowej.
  2. Zapisz tytuł filmu, w którym pojawia się najciekawsza – Twoim zdaniem – muzyka. Spróbuj uzasadnić Twój wybór.
  3. Wyjaśnij, jaką rolę odgrywa muzyka w teatrze, filmie i reklamie.
  • Muzyka w teatrze –
  • Muzyka w filmie –
  • Muzyka w reklamie –
  1. Podaj nazwy 5 produktów których reklamy podobają Ci się najbardziej ze względu na muzykę i spróbuj znaleźć tytuły wykorzystanych utworów.

-

WF

Kolejna gra

Zapraszam do zabawy

https://wordwall.net/pl/resource/1109509

ZADANIE

-