Zadania dla Klasy VI na 6 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język Kaszubski
-
Matematyka
Temat: Zapisywanie wyrażeń algebraicznych.
Uczeń: - korzysta z nieskomplikowanych wzorów, w których występują oznaczenia literowe, opisuje wzór słowami,
- stosuje oznaczenia literowe nieznanych wielkości liczbowych i zapisuje proste wyrażenia algebraiczne.
Zapoznaj się z tematem ze str. 178-179 podręcznika.
Wykonaj zadanie 2 str.179 podręcznik i zadanie 10 str. 181 podręcznik
Dla uczniów z dostosowaniami: zadanie 1 str. 179 podręcznik
Nauczanie indywidualne
Temat: Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych - ćwiczenia.
Uczeń: - wykonuje proste rachunki pamięciowe,
- zna zasadę ustalania znaku iloczynu i ilorazu,
- oblicza iloczyn i iloraz liczb całkowitych,
Wykonaj zadanie:
2 ● (-1) = 8 : (-4) =
3 ● (-1) = 9 : (-3) =
(-2) ● 4 = (- 12) : 6 =
(-5) ● 3 = (- 15) : 5 =
( -4) ● (-2) = (-10) : (-2) =
-
Język polski
Temat: Rodzaje orzeczeń w zdaniu.
Co uczeń powinien umieć:
- rozpoznaje w wypowiedzeniach części mowy,
- nazywa części zdania i rozpoznaje ich funkcje składniowe w wypowiedzeniach,
- rozpoznaje w tekście typy wypowiedzeń: zdanie pojedyncze,
- rozpoznaje w wypowiedzeniach rodzaje orzeczeń.
Notatka (przepisz do zeszytu)
Rodzaje orzeczeń:
- czasownikowe – wyrażone czasownikiem w formie osobowej,np.
Uczniowie czytają.
- imienne (złożone) - składa się z łącznika i orzecznika,np:
Uczniowie będą czytali.
Funkcję łącznika pełnią czasowniki: BYĆ, STAĆ SIĘ, ZOSTAĆ w formie osobowej. .
Orzecznikiem oprócz przyimka, spójnika, wykrzyknika i partykuły może być każda część mowy.
Polecenie:
- Wykonaj zadania: 5, 6, 7 ze str. 256
Nauczanie indywidualne
Karta pracy 6.4.in.
Temat: Poznajemy legendę o św. Jerzym oraz wskazujemy podmiot i orzeczenie.
Podręcznik s. 232
1.Przeczytaj fragment legendy o św. Jerzym. P. s. 247.
- Przyjrzyj się ilustracji przedstawiającej świętego. W jakich okolicznościach go przedstawiono?
- Sprawdź, czy dobrze zrozumiałeś teks. Odpowiedz ustnie na zapisane niżej pytania.
- Gdzie św. Jerzy spotkał rozpaczającą kobietę?
- Dlaczego płakała?
- Kto następnego dnia pojawił się przy pieczarze?
- W jaki sposób św. Jerzy pokonał smoka?
- Dlaczego to wydarzenie uznano za cud?
- Zapisz w zeszycie odpowiedź na dwa pierwsze pytania.
- W zdaniach, które zapisałeś, zaznacz orzeczenie i podmiot. Zapisz odpowiednie pytania nad tymi wyrazami.
Powodzenia!
-
Geografia
-
WF
Witajcie,
Dzisiaj chciałbym a byście obejrzeli film sportowy "110".
https://vod.tvp.pl/video/110,110,43823823
Oraz wykonali zestaw ćwiczeń:
2 serie po 15 powtórzeń każdego ćwiczenia.