Zadania dla Klasy VI na 1 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski

 Temat: Zawisza Czarny – niezapomniany rycerz – piszemy charakterystykę bohatera.

 Co uczeń powinien umieć:

- tworzy spójne wypowiedzi w formach gatunkowych: charakterystyka,

- charakteryzuje bohatera Zawiszę Czarnego,

- wyraża własny sąd o rycerzu,

- zna zasady budowania akapitów,

- dokonuje selekcji informacji,

- tworzy logiczną, semantycznie pełną i uporządkowaną wypowiedź.

 Polecenie:

1. Wykonaj z podręcznika zadanie 3a), b), c) ze str. 242

2. Napisz charakterystykę Zawiszy Czarnego według schematu.

 

Charakterystyka:

Wstęp – ogólne informacje o bohaterze.

Rozwinięcie – opis charakteru, osobowości na podstawie postawy i zachowania bohatera.

Zakończenie – ocena bohatera.

Pamiętaj o zastosowaniu akapitów!

-

Nauczanie indywidualne

Karta pracy 6.3.in.

Temat: Polegać jak na Zawiszy.

Podręcznik s. 232

  1. Przeczytaj fragment tekstu o Zawiszy p. 232.
  2. Na podstawie wypisanych cytatów nazwij cechy Zawiszy.

Cytat

Cecha

1. Walczy tak, jakby zęby zjadł   w turniejowym boju.

 

2. Wysadza przeciwnika z siodła silnym pchnięciem kopii.

 

3. Ciężko Zawiszy porzucić Ojczyznę.

 

4. Moje słowo nie dym …

 

 

  1. Przepisz podane poniżej zdania do zeszytu przedmiotowego. Podkreśl w nich podmiot i orzeczenie.
  • Zawisza służył na dworze Zygmunta Luksemburskiego.
  • Rycerz zawsze dotrzymywał słowa.
  1. Praca domowa. Czytanie p. s.233 (połowa strony).

Powodzenia!

-

Muzyka

-

Matematyka

Temat: Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych.

Uczeń:  - wykonuje proste rachunki pamięciowe,

- zna zasadę ustalania znaku iloczynu i ilorazu,

- obliczyć iloczyn i iloraz liczb całkowitych,

- obliczyć kwadrat i sześcian liczb całkowitych,

- ustalić znak iloczynu i ilorazu kilku liczb wymiernych.

 

Przeczytajcie temat od str. 172-173 w podręczniku.

Wykonajcie zadania:  zad. 1 str.173 podręcznik, zad 1 str. 84 ćwiczenia

Uczniowie z dostosowaniami:  zad. 1 podpunkty: a, b, c, g, h, i str. 173 podręcznik i zad. 1 str. 84 ćwiczenie

 

Indywidualne

Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych – ćwiczenia.

Uczeń : -  wykonuje proste rachunki pamięciowe,

- ustala znak sumy i różnicy dwóch liczb całkowitych,

- oblicza prostą sumę i różnicę liczb całkowitych

Wykonaj zadanie  12 str. 82 ćwiczenie

-

Język angielski  

Lesson

Topic: Powtórzenie słownictwa.

Co uczeń powinien potrafić:

  1. Słownictwo związane z przedmiotami codziennego użytku.
  2. Odpowiednio używać czasownika WAS/WERE (być w czasie przeszłym)

ZADANIA

  1. Podczas lekcji online wykonamy zadanie 1 i 2 z załączonej kserówki.
  2. Przepisz do zeszytu wyrazy wraz z ich tłumaczeniem:

Headphones – słuchawki

Torch- latarka

Scissors – nożyczki

Stapler- zszywacz

Bottle opener- otwieracz

Envelope- koperta

-

WDŻ

Temat: Czasami pod górkę. Trudności w okresie dojrzewania

-

Religia

Temat: Denar - hojna sprawiedliwość.

Przeczytaj temat w podręczniku (str. 94- 95) następnie wykonaj zdanie 3 i 5 w zeszycie ćwiczeń (str. 61).

-

Biologia

Temat: Przegląd i znaczenie płazów

To powinieneś umieć:

  • zwracasz uwagę na zróżnicowanie budowy i trybu życia płazów
  • wymieniasz gatunki płazów występujących w Polsce
  • przedstawiasz znaczenie płazów w przyrodzie i dla człowieka
  • wymieniasz sposoby ochrony płazów

 Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 97-102) lub na stronie internetowej

https://epodreczniki.pl/a/plazy/Db2taTFhK

https://epodreczniki.pl/a/plazy---zwierzeta-wodno-ladowe/DbCyM1YnM

Zadanie do wykonania: w zeszycie ćwiczeń zad. 6 str. 84

Temat: Różnorodność płazów

Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 97-102) lub na stronie internetowej

https://epodreczniki.pl/a/plazy/Db2taTFhK

https://epodreczniki.pl/a/plazy---zwierzeta-wodno-ladowe/DbCyM1YnM

Zadanie do wykonania:

Pracę wykonaj w dokumencie tekstowym. Wklej w dokumencie jedno zdjęcie ( wyszukane w internecie) dowolnego płaza np.: żaby, salamandry lub ropuchy i napisz o nim pięć zdań.

Wykonaną pracę proszę wysłać do nauczyciela biologii lub do wychowawcy ( komunikator - Messenger)

-

WF

Kolejna gra

Zapraszam do zabawy

https://wordwall.net/pl/resource/1109509

-