Zadania dla Klasy VI na 1 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język polski
Temat: Zawisza Czarny – niezapomniany rycerz – piszemy charakterystykę bohatera.
Co uczeń powinien umieć:
- tworzy spójne wypowiedzi w formach gatunkowych: charakterystyka,
- charakteryzuje bohatera Zawiszę Czarnego,
- wyraża własny sąd o rycerzu,
- zna zasady budowania akapitów,
- dokonuje selekcji informacji,
- tworzy logiczną, semantycznie pełną i uporządkowaną wypowiedź.
Polecenie:
1. Wykonaj z podręcznika zadanie 3a), b), c) ze str. 242
2. Napisz charakterystykę Zawiszy Czarnego według schematu.
Charakterystyka:
Wstęp – ogólne informacje o bohaterze.
Rozwinięcie – opis charakteru, osobowości na podstawie postawy i zachowania bohatera.
Zakończenie – ocena bohatera.
Pamiętaj o zastosowaniu akapitów!
-
Nauczanie indywidualne
Karta pracy 6.3.in.
Temat: Polegać jak na Zawiszy.
Podręcznik s. 232
- Przeczytaj fragment tekstu o Zawiszy p. 232.
- Na podstawie wypisanych cytatów nazwij cechy Zawiszy.
Cytat |
Cecha |
1. Walczy tak, jakby zęby zjadł w turniejowym boju. |
|
2. Wysadza przeciwnika z siodła silnym pchnięciem kopii. |
|
3. Ciężko Zawiszy porzucić Ojczyznę. |
|
4. Moje słowo nie dym … |
|
- Przepisz podane poniżej zdania do zeszytu przedmiotowego. Podkreśl w nich podmiot i orzeczenie.
- Zawisza służył na dworze Zygmunta Luksemburskiego.
- Rycerz zawsze dotrzymywał słowa.
- Praca domowa. Czytanie p. s.233 (połowa strony).
Powodzenia!
-
Muzyka
-
Matematyka
Temat: Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych.
Uczeń: - wykonuje proste rachunki pamięciowe,
- zna zasadę ustalania znaku iloczynu i ilorazu,
- obliczyć iloczyn i iloraz liczb całkowitych,
- obliczyć kwadrat i sześcian liczb całkowitych,
- ustalić znak iloczynu i ilorazu kilku liczb wymiernych.
Przeczytajcie temat od str. 172-173 w podręczniku.
Wykonajcie zadania: zad. 1 str.173 podręcznik, zad 1 str. 84 ćwiczenia
Uczniowie z dostosowaniami: zad. 1 podpunkty: a, b, c, g, h, i str. 173 podręcznik i zad. 1 str. 84 ćwiczenie
Indywidualne
Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych – ćwiczenia.
Uczeń : - wykonuje proste rachunki pamięciowe,
- ustala znak sumy i różnicy dwóch liczb całkowitych,
- oblicza prostą sumę i różnicę liczb całkowitych
Wykonaj zadanie 12 str. 82 ćwiczenie
-
Język angielski
Lesson
Topic: Powtórzenie słownictwa.
Co uczeń powinien potrafić:
- Słownictwo związane z przedmiotami codziennego użytku.
- Odpowiednio używać czasownika WAS/WERE (być w czasie przeszłym)
ZADANIA
- Podczas lekcji online wykonamy zadanie 1 i 2 z załączonej kserówki.
- Przepisz do zeszytu wyrazy wraz z ich tłumaczeniem:
Headphones – słuchawki
Torch- latarka
Scissors – nożyczki
Stapler- zszywacz
Bottle opener- otwieracz
Envelope- koperta
-
WDŻ
Temat: Czasami pod górkę. Trudności w okresie dojrzewania
-
Religia
Temat: Denar - hojna sprawiedliwość.
Przeczytaj temat w podręczniku (str. 94- 95) następnie wykonaj zdanie 3 i 5 w zeszycie ćwiczeń (str. 61).
-
Biologia
Temat: Przegląd i znaczenie płazów
To powinieneś umieć:
- zwracasz uwagę na zróżnicowanie budowy i trybu życia płazów
- wymieniasz gatunki płazów występujących w Polsce
- przedstawiasz znaczenie płazów w przyrodzie i dla człowieka
- wymieniasz sposoby ochrony płazów
Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 97-102) lub na stronie internetowej
https://epodreczniki.pl/a/plazy/Db2taTFhK
https://epodreczniki.pl/a/plazy---zwierzeta-wodno-ladowe/DbCyM1YnM
Zadanie do wykonania: w zeszycie ćwiczeń zad. 6 str. 84
Temat: Różnorodność płazów
Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 97-102) lub na stronie internetowej
https://epodreczniki.pl/a/plazy/Db2taTFhK
https://epodreczniki.pl/a/plazy---zwierzeta-wodno-ladowe/DbCyM1YnM
Zadanie do wykonania:
Pracę wykonaj w dokumencie tekstowym. Wklej w dokumencie jedno zdjęcie ( wyszukane w internecie) dowolnego płaza np.: żaby, salamandry lub ropuchy i napisz o nim pięć zdań.
Wykonaną pracę proszę wysłać do nauczyciela biologii lub do wychowawcy ( komunikator - Messenger)
-
WF
Kolejna gra
Zapraszam do zabawy
https://wordwall.net/pl/resource/1109509
-