Zadania dla Klasy VI na 31 marca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Technika

Temat: Elementy elektroniki

Uczeń:

-    wyjaśnia, czym zajmuje się elektronika,

-     przedstawia podział elementów elektronicznych,

-     podaje przykłady elementów elektronicznych,

-     rysuje symbole elementów elektronicznych,

-     tłumaczy, co to jest obwód elektroniczny,

-     tworzy rysunek prostego obwodu elektronicznego

Proszę o przeczytanie tematu z podręcznika str.54-55, następnie wykonanie ćw. 1 ze str.55

(w zeszycie).

Dla chętnych uczniów filmiki: YouTube https://www.youtube.com/playlist?list=PL3YHjGDoidyITw8TkP_2PoYU3B1hqxFzw

Elementy elektroniczne (rezystor, kondensator, dioda).

-

J. kaszubski

Zapoznaj się z tekstem piosenki „Nasza Zemia” w j. kaszubskim i polskim tłumaczeniem tekstu. Naucz się płynnie czytać tekst.

 Przydatny link: https://lyricstranslate.com/pl/nasza-zemia-nasza-ziemia.html

-

J. ANGIELSKI

TEMAT: Everyday gadgets – przedmioty codziennego użytku.

  1. Wprowadzenie słownictwa, podręcznik, ćw. 3, str. 91 i 4, str. 93.
  2. Czytamy tekst z podręcznika, str. 90 i odpowiadamy na pytania z ćw. 2.
  3. Oglądamy film z youtube https://www.youtube.com/watch?v=qe89QiG_B5E&t=201s

Uzupełniamy słownictwo o nowe słówka, która pojawiają się w filmie.

-

Historia

Temat:Pierwszy rozbiór Polski.

Uczeń powinien umieć:

- zna datę I rozbioru Polski,

- podaje datę koronacji na króla Stanisława Augusta Poniatowskiego,

- zna przyczyny i skutki I rozbioru Polski.

 

  1. Przeczytaj tekst ze str. 158 Pierwsze reformy nowego króla i odpowiedz na pytania:

-  kogo i w którym roku szlachta wybrała na króla?,

- jakie reformy przeprowadził król?

 

  1. Przeczytaj tekst ze str. 160 Tragedia I rozbioru i odpowiedz na pytania:

- w którym roku i jakie państwa dokonały I rozbioru Polski?,

- wymień przyczyny i skutki I rozbioru Polski.

-

Język polski

Temat: Zawisza Czarny – niezapomniany rycerz.

Co uczeń powinien umieć:

- opowiada o wydarzeniach fabuły oraz ustala kolejność zdarzeń,

- charakteryzuje bohatera Zawiszę Czarnego,

- wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach,

- wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohatera.

 

Polecenie:

Przeczytaj tekst z podręcznika ze str. 237 – 241 Czarny rycerz. Zawisza Czarny

Odpowiedz na pytania:

- skąd rycerz pochodził?,

- dlaczego przewodniczący turnieju kazał rycerzowi udać się w dalekie kraje?,

- dlaczego ciężko było Zawiszy porzucić ojczyznę?,

- dlaczego młody rycerz odrzuca łaskę księżnej (wieniec ze złotą wstęgą)?,

- dlaczego Zawisza odmówił walki z Janem z Aragonii i powrócił do Polski?,

- dlaczego Zawisza ponownie opuszcza kraj?

- wyjaśnij powiedzenie: Polegać jak na Zawiszy

 -

Nauczanie indywidualne

Karta pracy 6.2.in.

Temat: Związki wyrazów w zdaniu – ćwiczenia.

Podręcznik s. 232

1.Przeczytaj zdania

Średniowieczni rycerze tworzyli ważną grupę społeczną.

Rycerze bronili dóbr swego pana.

  1. Przepisz je do zeszytu.

3.W  każdym zdaniu  odszukaj  orzeczenie a następnie  wyraz,  który odpowiada na pytanie Kto? Podkreśl te wyrazy ołówkiem. Zastosuj pojedynczą linię.

  1. Wyrazy, które podkreśliłeś pełnią w tych zdaniach funkcję PODMIOTU.
  2. Sprawdź, czy podkreśliłeś wyrazy: RYCERZE. Zapisz pod każdym z nich słowo  PODMIOT.

Proszę samodzielnie przeczytać tekst p. s. 237

Powodzenia!

-

WF

Witajcie dzisiaj gra on-line.

Zagrajcie z całą rodziną czy rodzeństwem :-D

I poproszę o krótki filmik jak wykonujecie jedno z tych ćwiczeń i prześlijcie do mnie albo na grupę klasy :-P

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia