Zadania dla Klasy VI na 31 marca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Technika
Temat: Elementy elektroniki
Uczeń:
- wyjaśnia, czym zajmuje się elektronika,
- przedstawia podział elementów elektronicznych,
- podaje przykłady elementów elektronicznych,
- rysuje symbole elementów elektronicznych,
- tłumaczy, co to jest obwód elektroniczny,
- tworzy rysunek prostego obwodu elektronicznego
Proszę o przeczytanie tematu z podręcznika str.54-55, następnie wykonanie ćw. 1 ze str.55
(w zeszycie).
Dla chętnych uczniów filmiki: YouTube https://www.youtube.com/playlist?list=PL3YHjGDoidyITw8TkP_2PoYU3B1hqxFzw
Elementy elektroniczne (rezystor, kondensator, dioda).
-
J. kaszubski
Zapoznaj się z tekstem piosenki „Nasza Zemia” w j. kaszubskim i polskim tłumaczeniem tekstu. Naucz się płynnie czytać tekst.
Przydatny link: https://lyricstranslate.com/pl/nasza-zemia-nasza-ziemia.html
-
J. ANGIELSKI
TEMAT: Everyday gadgets – przedmioty codziennego użytku.
- Wprowadzenie słownictwa, podręcznik, ćw. 3, str. 91 i 4, str. 93.
- Czytamy tekst z podręcznika, str. 90 i odpowiadamy na pytania z ćw. 2.
- Oglądamy film z youtube https://www.youtube.com/watch?v=qe89QiG_B5E&t=201s
Uzupełniamy słownictwo o nowe słówka, która pojawiają się w filmie.
-
Historia
Temat:Pierwszy rozbiór Polski.
Uczeń powinien umieć:
- zna datę I rozbioru Polski,
- podaje datę koronacji na króla Stanisława Augusta Poniatowskiego,
- zna przyczyny i skutki I rozbioru Polski.
- Przeczytaj tekst ze str. 158 Pierwsze reformy nowego króla i odpowiedz na pytania:
- kogo i w którym roku szlachta wybrała na króla?,
- jakie reformy przeprowadził król?
- Przeczytaj tekst ze str. 160 Tragedia I rozbioru i odpowiedz na pytania:
- w którym roku i jakie państwa dokonały I rozbioru Polski?,
- wymień przyczyny i skutki I rozbioru Polski.
-
Język polski
Temat: Zawisza Czarny – niezapomniany rycerz.
Co uczeń powinien umieć:
- opowiada o wydarzeniach fabuły oraz ustala kolejność zdarzeń,
- charakteryzuje bohatera Zawiszę Czarnego,
- wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach,
- wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohatera.
Polecenie:
Przeczytaj tekst z podręcznika ze str. 237 – 241 Czarny rycerz. Zawisza Czarny
Odpowiedz na pytania:
- skąd rycerz pochodził?,
- dlaczego przewodniczący turnieju kazał rycerzowi udać się w dalekie kraje?,
- dlaczego ciężko było Zawiszy porzucić ojczyznę?,
- dlaczego młody rycerz odrzuca łaskę księżnej (wieniec ze złotą wstęgą)?,
- dlaczego Zawisza odmówił walki z Janem z Aragonii i powrócił do Polski?,
- dlaczego Zawisza ponownie opuszcza kraj?
- wyjaśnij powiedzenie: Polegać jak na Zawiszy
-
Nauczanie indywidualne
Karta pracy 6.2.in.
Temat: Związki wyrazów w zdaniu – ćwiczenia.
Podręcznik s. 232
1.Przeczytaj zdania
Średniowieczni rycerze tworzyli ważną grupę społeczną.
Rycerze bronili dóbr swego pana.
- Przepisz je do zeszytu.
3.W każdym zdaniu odszukaj orzeczenie a następnie wyraz, który odpowiada na pytanie Kto? Podkreśl te wyrazy ołówkiem. Zastosuj pojedynczą linię.
- Wyrazy, które podkreśliłeś pełnią w tych zdaniach funkcję PODMIOTU.
- Sprawdź, czy podkreśliłeś wyrazy: RYCERZE. Zapisz pod każdym z nich słowo PODMIOT.
Proszę samodzielnie przeczytać tekst p. s. 237
Powodzenia!
-
WF
Witajcie dzisiaj gra on-line.
Zagrajcie z całą rodziną czy rodzeństwem :-D
I poproszę o krótki filmik jak wykonujecie jedno z tych ćwiczeń i prześlijcie do mnie albo na grupę klasy :-P
https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia