Zadania dla Klasy VI na 19 marca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
Źródła energii elektrycznej mogą być odnawialne i nieodnawialne.
- Podkreśl nazwy odnawialnych źródeł energii elektrycznej
węgiel, energia wiatru, energia jądrowa, biomasa, energia geotermalna, energia wody, energia słoneczna, ropa naftowa, gaz ziemny
- W Polsce najwięcej energii elektrycznej uzyskuje się z elektrowni (podkreśl na kolorowo)
- wodna b) wiatrowa c) cieplna d) słoneczna
- W Islandii najwięcej energii elektrycznej uzyskuje się z elektrowni:
- geotermalna b) cieplna c) wiatrowa d) wodna
- W Danii 45% energii elektrycznej uzyskuje się z elektrowni:
- cieplna b) wiatrowa c) geotermalna d) wodna
- W państwach Unii Europejskiej 50% energii elektrycznej jest wytwarzana w elektrowni:
- słoneczna b) wiatrowa c) wodna d) cieplna
- Energię jądrową w największym stopniu wykorzystuje się w kraju:
- Szwajcaria b) Francja c) Austria d) Niemcy
Sposób wytwarzania energii elektrycznej w dużym stopniu zależy od warunków środowiska przyrodniczego (klimat, położenie na granicy płyt tektonicznych, występowanie rzek)
Film: „Odkrywając wielkie marki PGE - wytwarzanie energii” ( obejrzyj go na youtube)
Pytania do filmu:
- Gdzie w Polsce znajduje się największa na świecie elektrownia opalana węglem brunatnym.? ……………......
- Co który Polak korzysta statystycznie z energii wykorzystywanej w Bełchatowie?...................
-
BIOLOGIA
Temat: Płazy – kręgowce wodno-lądowe
To powinieneś umieć:
– potrafisz wskazać miejsce bytowania płazów
– wskazujesz sposoby przystosowania płazów do życia w wodzie i na lądzie
– wymieniasz części ciała płaza
– znasz i opisujesz stadia rozwojowe żaby
– omawiasz wybrane czynności życiowe płazów
– opisujesz w jaki sposób przebiega wymiana gazowa, wykazując związek z ich życiem w dwóch środowiskach
Potrzebne informacje zdobędziesz w: podręcznik szkolny (strona 93-96) lub na stronie internetowej https://epodreczniki.pl/a/plazy---zwierzeta-wodno-ladowe/DbCyM1YnM lub https://sklep.wsip.pl/uploads/litb/1583_litb.pdf
Aby utrwalić zdobyte wiadomości wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania nr 1, 2, 3, 4, 6, 7 str. 77-79 oraz przeanalizuj doświadczenie biologiczne pt” Badanie, czy niska temperatura otoczenia spowalnia tempo wykluwania się larw żaby trawnej” str. 80.
-