Zadania dla Klasy VI  na 19 marca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

Źródła energii elektrycznej mogą być odnawialne i nieodnawialne.

  1. Podkreśl nazwy odnawialnych źródeł energii elektrycznej

węgiel, energia wiatru, energia jądrowa, biomasa, energia geotermalna, energia wody, energia słoneczna, ropa naftowa, gaz ziemny

  1. W Polsce najwięcej energii elektrycznej uzyskuje się z elektrowni (podkreśl na kolorowo)
  • wodna  b) wiatrowa                 c) cieplna            d) słoneczna

 

  1. W Islandii najwięcej energii elektrycznej uzyskuje się z elektrowni:
  • geotermalna b) cieplna                c) wiatrowa           d) wodna

 

  1. W Danii 45% energii elektrycznej uzyskuje się z elektrowni:
  • cieplna      b) wiatrowa           c) geotermalna       d) wodna

 

  1. W państwach Unii Europejskiej 50% energii elektrycznej jest wytwarzana w elektrowni:
  • słoneczna b) wiatrowa                 c) wodna            d) cieplna

 

  1. Energię jądrową w największym stopniu wykorzystuje się w kraju:
  • Szwajcaria b) Francja                c) Austria                d) Niemcy

Sposób wytwarzania energii elektrycznej w dużym stopniu zależy od warunków środowiska przyrodniczego (klimat, położenie na granicy płyt tektonicznych, występowanie rzek)

Film: „Odkrywając wielkie marki PGE - wytwarzanie energii” ( obejrzyj go na youtube)

Pytania do filmu:

  1. Gdzie w Polsce znajduje się największa na świecie elektrownia opalana węglem brunatnym.? ……………......
  1. Co który Polak korzysta statystycznie z energii wykorzystywanej w Bełchatowie?...................

-

BIOLOGIA

Temat: Płazy – kręgowce wodno-lądowe

To powinieneś umieć:

–    potrafisz wskazać miejsce bytowania płazów

–    wskazujesz sposoby przystosowania płazów do życia w wodzie i na lądzie

–    wymieniasz części ciała płaza

–    znasz i opisujesz stadia rozwojowe żaby

–    omawiasz wybrane czynności życiowe płazów

–    opisujesz w jaki sposób przebiega wymiana gazowa, wykazując związek z ich życiem w dwóch środowiskach

 

Potrzebne informacje zdobędziesz w: podręcznik szkolny (strona 93-96) lub na stronie internetowej  https://epodreczniki.pl/a/plazy---zwierzeta-wodno-ladowe/DbCyM1YnM lub https://sklep.wsip.pl/uploads/litb/1583_litb.pdf

Aby utrwalić zdobyte wiadomości wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania nr 1, 2, 3, 4, 6, 7 str. 77-79 oraz przeanalizuj doświadczenie biologiczne pt” Badanie, czy niska temperatura otoczenia spowalnia tempo wykluwania się larw żaby trawnej” str. 80.

-