Zadania dla Klasy VI na 10 maja 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

W-f

Gimnastyka: ćwiczenia przygotowujące do stania na rękach 

https://www.youtube.com/watch?v=Q5uFQDsK4to&ab_channel=MartaWitecka

 -

J.polski

Karta pracy 6.100.

Temat: Magia teatru w Dębowym Lesie.

Praca z podręcznikiem s. 333.

Przeczytaj fragment powieści p.333.

Wykonaj ćw. 1,2 s. 338.

-

Matematyka

TEMAT: Graniastosłupy proste.

Przypomnij temat z podręcznika na stronie 222 - 223.

 Następnie wykonaj zadania z podręcznika:

- zadanie 5 str. 224,

- zadanie 7 a,b,c str. 225.

Praca domowa: zadanie 3 str. 224, podręcznik. 

 -

Muzyka

ttps://moje.epodreczniki.pl/a/anonymous/DuCOFjVVq/51sQS1t5

-

Plastyka

TEMAT: Sztuka użytkowa.

Przebieg lekcji:

podręcznik str. 94 – 98,

https://epodreczniki.pl/a/wazne-dziela-polskiej-sztuki-stosowanej/DwGx7pWKx

-

Historia

TEMAT: W Rzeczpospolitej szlacheckiej – podsumowanie.

Przebieg lekcji: podr., str. 80,

https://wordwall.net/pl/resource/6831316/historia/w-rzeczpospolitej-szlacheckiej

-

Godz. wychowawcza

Temat: Emocje i radzenie sobie z złością.

  1. Każdy uczeń otrzyma w wiadomości prywatnej nazwę EMOCJI, którą będzie miał, inni odgadują.
  2. Opowiedz na pytanie „Co ułatwiało a co utrudniało rozpoznawanie uczuć?”
  3. Każda osoba otrzyma nazwę uczucia. Zadaniem jest określenie reakcji ich organizmu w sytuacji przeżywania tego uczucia, swoich zachowań w wyniku przeżywania danych emocji a także podanie przykładu z własnego życia sytuacji, kiedy pojawia się dane uczucie (np. emocja: wstyd; reakcja organizmu: ból brzucha, uczucie gorąca, ściskanie w gardle, zarumienienie się, poczucie napięcia ciała; zachowanie: nie odzywam się, uciekam, tłumaczę się, przepraszam; sytuacja: zostałem przyłapany na kłamstwie).
  4. Uczestnicy wypisują konkretne przykłady sytuacji ze swojego życia, kiedy odczuwają złość
  5. Uczeń dmucha balon (symbol nerwów w ciele). Co się stanie jak mamy za dużo negatywnych emocji w sobie?

-