Zadania dla Klasy VI na 12 kwietnia 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

W-f

Ćwiczyć jak Spiderman:

https://m.youtube.com/watch?v=DB_5XI4gP4U&feature=youtu.be

 -

J.polski

 Karta pracy 6.86.

Temat: Kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat .

Praca z podręcznikiem s. 287

Korzystając z linku, obejrzyj fragment filmu dokumentalnego W imię ich matek. Historia Ireny Sendlerowej. https://www.youtube.com/watch?v=eiYM5eomhBs

Przeczytaj fragment powieści pt. Ucieczka p.s.287.

Wykonaj ćw. 1 s. 291.

Jak rozumiesz następujące słowa: Kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat. W jaki sposób te słowa można odnieść do historii Stelli i Rafała? (zapisz odpowiedź w zeszycie przedmiotowym)

 -

Muzyka

 -

Plastyka

Temat: Architektura.

Przebieg lekcji: zaprezentowanie i omówienie Waszej architektury. Zapoznanie z nowoczesną architekturą.

Zagadnienia:

Pojęcia: urbanistyka, architektura krajobrazu, mała architektura, architektura wnętrz

Architektura jako dziedzina sztuki- cechy charakterystyczne

Środki wyrazu architektury

Materiały stosowane w architekturze

Podział architektury pod względem funkcji na: mieszkaniową, reprezentacyjną, użyteczności publicznej, komunikacyjną, sakralną

Analiza przykładowego dzieła architektury

Architektura

-- dziedzina sztuki zajmująca się projektowaniem, wznoszeniem, nadawaniem określonego kształtu i budowlom i wnętrzom; bryła posiada określoną funkcję, czyli przeznaczenie.

Architektura sakralna

- religijna - świątynie tj. kościoły, cerkwie, meczety, synagogi, grobowce faraonów – piramidy.

Architektura świecka

- domy, sklepy, muzea, teatry, kina.

Praca dla chętnych:

Odszukaj w swojej miejscowości ciekawą budowlę i spróbuj ją krótko opisać. Czym się ona wyróżnia? Z czego jest zbudowana?

-

Historia

TEMAT: Romuald Traugutt i powstanie styczniowe.

Przebieg lekcji: https://www.youtube.com/watch?v=somBqp6J6ZM, https://epodreczniki.pl/a/tesknota-za-wolnoscia-polacy-i-powstanie-styczniowe/DlnY5m0jY

-

G. Wych.

Temat: Rozpoznawanie emocji i panowanie nad nimi.

  1. Prosta metoda na emocje:

Jeśli chcemy nauczyć się rozumieć emocje,  powinniśmy zacząć je analizować, żeby wiedzieć, jakie sytuacje wywołują w nas konkretne odczucia.

Jak oswajać emocje:

  • Zauważ – nie uciekaj przed emocjami, zauważ, co się z Tobą dzieje. Zauważ, czy to są myśli czy może uczucia w ciele.
  • Nazwij – spróbuj nazwać to, co właśnie odczuwasz: radość, smutek, szczęście, wściekłość, coś innego. Nie musisz tego nazywać precyzyjnie, możesz to opisać lub użyć metafory. Nazwij też to, ci czujesz w ciele – ucisk w piersiach, coś się przewraca w żołądku. Bardzo często silnym emocjom towarzyszą odczucia w ciele. Naucz się, jak reaguje Twoje ciało
  • Poczuj – pozwól sobie przez chwilę zatopić się w tym, co czujesz. Pobyć z tym. To pozwoli zrozumieć Ci lepiej swoją emocję, a także da Ci czas na jej stopniowe uspokojenie lub oswojenie się z nią.
  • Wyraź – ukrywanie emocji i udawanie, że nic nas nie rusza, to prosta droga do kłopotów emocjonalnych i życiowych. „Zamiatanie” emocji pod dywan niczego nie rozwiązuje, nie przynosi ulgi. Może natomiast przynieść depresje czy kłopoty z funkcjonowaniem takie jak np. kłopoty ze snem.  Postaraj się wyrażać swoje emocje adekwatnie do tego czujesz. Jeśli czujesz wściekłość, złość czy smutek – pozwól sobie na to. Wykrzycz to, uderz w poduszkę, idź pobiegać lub na siłownię. Znajdź swój sposób na to. To samo dotyczy innym emocji, także tych pozytywnych.
  • Działaj – chodzi o to, by wyciągnąć wnioski z przeżywanych emocji, uczyć się siebie. By tworzyć swój własny elementarz zarządzania swoimi emocjami. Jeśli jest coś, co możesz zrobić, co sprawi, że Twoja emocja zostanie szybciej oswojona lub głębiej przeżyta, to warto to zrobić. Możesz też skupić się na działaniach, które pomogą Ci w przyszłości, np. jeśli już wiesz, że coś konkretnego wywołuje w Tobie niepokojącą Cię emocję, to może możesz się do Tego przygotować.

Pamiętaj, że emocje towarzyszą Ci przez całe życie. To jest część człowieczeństwa, więc im lepiej poznajemy siebie pod tym kątem, tym lepiej umiemy sobie radzić z emocjami.

  1. Zapoznaj się z grafiką: https://pl.pinterest.com/pin/588564245047387861/
  2. otwórz kartę pracy i zastanów się nad odpowiedziami: https://emocjedziecka.pl/to-jestem-ja-materialy-do-pracy-z-dzieckiem-emocje/ , https://emocjedziecka.pl/kiedy-czuje-potrzebuje-materialy-do-pracy-z-dzieckiem-emocje/
  3. termometr złości: https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Femocjedziecka.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fsketch-1508869487104.png&imgrefurl=https%3A%2F%2Femocjedziecka.pl%2Ftermometr-zlosci-materialy-do-pracy-z-dzieckiem-emocje%2F&tbnid=ezgEiaxs2QwL0M&vet=10CBEQxiAoAmoXChMI2OX2yKDM7wIVAAAAAB0AAAAAEBM..i&docid=uRInM761BtMnRM&w=1646&h=1080&itg=1&q=emocje%20%C4%87wiczenia%20dla%20m%C5%82odzie%C5%BCy&ved=0CBEQxiAoAmoXChMI2OX2yKDM7wIVAAAAAB0AAAAAEBM

-