Zadania dla Klasy VI na 9 kwietnia 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

J. polski

Karta pracy 6.85.

Temat: Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte w wierszu Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego

Praca z podręcznikiem s. 285

Korzystając z linku, obejrzyj zwiastun filmu Tajemnica Westerplatte.

https://www.youtube.com/watch?v=EVt0RKYRYRE

Przeczytaj wiersz Pieśń o żołnierzach z Westerplatte p.s.285.

Wykonaj ćw. 1,2 s. 286.

-

w-f

Koszykówka: piwot i krok wyprzedzający.

https://alternatywnelekcjewf.pl/learning_videos/32/jak-grac-w-miejscu-uczymy-sie-koszykarskiego-piwotu

 -

J. angielski

Topic: Present perfect vs. Past Simple.

  1. Powtarzamy informacje na temat czasów.
  2. Czytamy tekst z strony 90.
  3. Wykonujemy zadania:  2, 3/90 pdr. , 8.91 pdr.
  4. Zadania w ćwiczeniach dla chętnych: 6,7/65.

 -

Matematyka

Temat; Rozwiązywanie zadań tekstowych

Zadania do wykonania na lekcji 2,3,4 str. 205

 -

Technika

Temat: Rzuty aksonometryczne.

Przebieg lekcji: podręcznik str.46 – 47, https://www.youtube.com/watch?v=rXSyu5BJb1U

Wykonamy zadania: https://wordwall.net/play/2605/907/469

https://learningapps.org/4974894

https://learningapps.org/10431861

 -

whik

Temat: Kaszubskie symbole.

Zapoznaj się z tematem (skopiuj i wklej link)

http://kaszebsko.com/uploads/historia/Histori%C3%B4%20Kasz%C3%ABb%C3%B3w%20(16).pdf

http://skarbnicakaszubska.pl/symbole/

http://www.kaszebsko.com/symbole-narodowe.html

Wykonaj prezentacje lub plakat „Symbole Kaszubskie”


Rewalidacja

Na dobry początek:

https://drive.google.com/file/d/1pMEcBsA93-w4cNOuXxzIYCGl-ZfOTjWG/view?usp=sharing

W naszej pracy wykorzystamy :

  1. Poćwicz pisownię wyrazów z literą ż oraz rz.

https://eduzabawy.com/cwiczenia-online/ortografia/cwiczenie-ortograficzne-online-z-czy-rz-wpisz/

  1. Zapoznaj się z wydrukowanym biletem PKP.

https://drive.google.com/file/d/17bJjPg7MXOCmOHhZucbMUiHhRwRhH_AT/view?usp=sharing

Odnajdź następujące informacje:

W jakim dniu jest zaplanowany wyjazd?

Z jakiej miejscowości wyjeżdża pociąg?

Dokąd jedzie pociąg?

O której godzinie wyjeżdża pociąg i o której dociera do miejsca docelowego?

Jaką odległość ma do pokonania pociąg?

Czy osoba wykupiła bilet normalny czy ulgowy?

Ile trzeba zapłacić za przejazd tym pociągiem na trasie wskazanej na bilecie?

Podaj numer wagonu, w którym znajduje się wykupione miejsce siedzące?

Jaką klasą pociągu będzie podróżować posiadaczka tego biletu?

Jak nazywa się osoba posiadająca bilet?

  1. Zaplanuj swoją podróż pociągiem. Zastanów się gdzie chciałabyś pojechać. W tym celu wejdź na stronę https://www.intercity.pl/pl i wyszukaj odpowiednie połączenie. Otwórz blankiet biletu umieszczony w poniższym linku. Następnie wypełnij według wzoru, który poznałaś wcześniej. https://drive.google.com/file/d/1w1f7fOB4bufqFr4VKSbfoy4U7Uij1qXL/view?usp=sharing
  1. Znajdź kilka informacji o miejscu,w które chcesz pojechać.

Na zakończenie:

https://drive.google.com/file/d/15Ns7-AwEgp9rTc5vlkBUCVmLU8lOGfev/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1XN4_F_t7PqLtywRJXg1JvtloIRLUfitp/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1LJ6OwmD5ME_TYZ7PyCjZKCOUZ4oQdxFq/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Hs_12Vrdw7i5oe0uK2FlvHqNO4iAJBI2/view?usp=sharing

-