Zadania dla Klasy VI na 8 marca 2021 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

W-F

Lekkoatletyka: ćwiczenia w podporach:

  • rozgrzewka w truchcie w miejscu,
  • rozciąganie dynamiczne

Zadanie główne- planki:

Wszystkie bloki ćwiczeń ( 1,2,3)wykonujemy po dwa razy razy ciągiem( 8 ćwiczeń)- czas ćwiczenia 40 sek., przerwa pomiędzy ćwiczeniami 10 sek. a między seriami - 180 sek.

  1. W podporze na przedramionach:
  • przodem
  • na lewym boku ( lewe przedramie)
  • na prawym boku( prawe przedramie)
  • tyłem
  1. W podporze przodem( rr proste)
  • zasada j.w
  1. W podporze przodem ze wznosem rr i nn ( czas j.w)
  • przodem ze wznosem LN i PR na zmianę z PN i LR ( wytrzymać ok.2 sek)
  • na lewej ręce ze wznosem PN I PR ( wytrzymać 2 sek)
  • na prawej ręce ze wznosem LN I LR ( wytrzymać 2 sek)
  • tyłem ze wznosem LN I PN na przemian ( wytrzymać 2 sek) ( czas i powtórzenia j.w)

Podsumowując- 3x 8 ćwiczeń ( dwie serie po 4 )

  • na koniec rozciąganie

 -

J.POLSKI

Karta pracy 6.68.

Temat: Życie Marii Skłodowskiej -Curie i Piotra Curie jako obraz poświęcenia się dla nauki.

Praca z podręcznikiem s. 267.

Przeczytaj tekst p. s. 267.

Na podstawie tekstu zredaguj notatkę o Marii i Piotrze Curie.

Wyjaśnij w kilku zdaniach, jakie było stanowisko Marii i Piotra Curie wobec pieniędzy i orderów. W wypowiedzi wykorzystaj słownictwo Patrz p. s. 271. ćw. 3

Przygotuj się do dyskusji na temat:

Czy naukowcy powinni pracować mimo braku należytego wynagrodzenia oraz dobrych warunków ?

-

MATEMATYKA

TEMAT: Zapisywanie wyrażeń algebraicznych.

Uczeń:

- korzysta z nieskomplikowanych wzorów, w których występują oznaczenia literowe, opisuje wzór słowami;

- stosuje oznaczenia literowe nieznanych wielkości liczbowych i zapisuje proste wyrażenia algebraiczne na podstawie informacji osadzonych w kontekście praktycznym.

Przypomnij temat z podręcznika na stronie 178-179.

Następnie wykonaj zadania 10, 12, 14, 15 str. 181–182, podręcznik.

Zadanie domowe 11, 13 str. 181-182, podręcznik.

 -

MUZYKA

-

PLASTYKA

Temat: Rzeźba.

Przebieg lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=72rGpC7v1j8

Wykonamy ćwiczenia: https://wordwall.net/pl/resource/9948564/plastyka/rze%c5%baba-kl-5

https://wordwall.net/pl/resource/1715133/polski/rze%c5%baba

https://wordwall.net/pl/resource/10014690/rze%C5%BAba-edit

-

HISTORIA

TEMAT: Upadek Rzeczpospolitej – podsumowanie.

Przebieg lekcji: podr., str. 182,

https://wordwall.net/resource/984260/historia/upadek-rzeczypospolitej

-

GODZINA WYCHOWAWCZA

Temat: Depresja, jakie są objawy i jak sobie z nią radzić?

  1. Obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=cqM1HSckt5s
  2. Dyskusja
  3. https://www.terapiapoznan.pl/depresja-jak-ja-rozpoznac-czy-mozna-walczyc-z-chronicznym-smutkiem/

PAMIĘTAJ, JEŻELI MASZ JAKIEŚ PROBLEMY LUB DOPADŁ CIĘ SMUTEK ZAWSZE MOŻESZ POROZMAWIAĆ Z RODZICAMI, NAPISAĆ/ZADZWONIĆ DO WYCHOWAWCY LUB DO PANI PEDAGOG! NIE JESTEŚ SAM :)

-