Zadania dla Klasy V na 4 czerwca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski

Karta pracy 5.46.

Temat: O różnych rodzajach głosek.

Podręcznik s. 339.

  1. Przyjrzyj się uważnie ilustracji. P. s. 339. Następnie powiedz w jaki sposób aktorzy przygotowują się do tego, by dobrze i głośno wypowiadać tekst swojej roli.
  2. Zapisz w zeszycie odpowiedź na pytanie, czym jest głoska.            
  3. Wymów delikatnie podane głoski, trzymając palec na krtani.

p-b               k-g            t-d             f-w

  1. Powiedz, co wyczuwasz przy wymowie głosek b, g, d, w. Sprawdź, czy twoje obserwacje są prawidłowe. Patrz tabelka p. s. 340.
  2. Wymów wyrazy i do każdego podaj taki, w którym głoskę dźwięczną zastąpi głoska bezdźwięczna. Zapisz te wyrazy w zeszycie przedmiotowym.

brać-  prać  b:p

bowiem-

był-

tata-

  1. Zapisz w zeszycie informacje o głoskach dźwięcznych i bezdźwięcznych. Patrz p.s.340. tabelka

Głoski

dźwięczne

bezdźwięczne

W jaki sposób powstają?

Przykłady

W jaki sposób powstają?

Przykłady

Mam nadzieję, że umieszczone w karcie pracy zadania, nie sprawiły Ci trudności.

Powodzenia!

-

Religia

Temat: Św. Bernadetta — wybrana przez Maryję. 

Przeczytaj w podręczniku temat 50 (str. 112 — 113) . Następnie w ćwiczeniach wykonaj zadanie 4.  

-

WHIK

Temat: Kaszubi we wspólnocie słowiańskiej. 

www.kaszebsko.com/uploads/historia/Historiô Kaszëbów (1).pdf

-

J. Angielski

Lesson

Topic: Test yourself, part 2.

Dokańczamy powtórzenie na stronie 101: zadania 4,5,6,7

Filmiki dodatkowe *OBEJRZYJ W DOMU*:

  1. BE GOING TO: https://www.youtube.com/watch?v=TPCjxkCYf1s&t=257s
  2. DIRECTIONS: https://www.youtube.com/watch?v=Kfzyc4m9jVk

Powtórz słownictwo z działu 8: https://quizlet.com/pl/403562448/junior-explorer-5-unit-8-flash-cards/

-

Matematyka

-

Biologia

Temat: Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych

To powinieneś umieć:

  • znasz budowę i różnorodność owoców okrytonasiennych
  • opisujesz budowę owocu
  • opisujesz budowę i kiełkowanie nasiona
  • wskazujesz na schemacie elementy budowy kwiatu obupłciowego
  • opisujesz sposoby rozprzestrzeniania się owoców
  • wyjaśniasz na czym polega rozmnażanie wegetatywne roślin

Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 143-147)

Koniecznie obejrzyj film umieszczony pod linkiem:

 https://www.youtube.com/watch?v=SeFlApuH-Vo

-