Zadania dla Klasy V na 4 czerwca 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język polski
Karta pracy 5.46.
Temat: O różnych rodzajach głosek.
Podręcznik s. 339.
- Przyjrzyj się uważnie ilustracji. P. s. 339. Następnie powiedz w jaki sposób aktorzy przygotowują się do tego, by dobrze i głośno wypowiadać tekst swojej roli.
- Zapisz w zeszycie odpowiedź na pytanie, czym jest głoska.
- Wymów delikatnie podane głoski, trzymając palec na krtani.
p-b k-g t-d f-w
- Powiedz, co wyczuwasz przy wymowie głosek b, g, d, w. Sprawdź, czy twoje obserwacje są prawidłowe. Patrz tabelka p. s. 340.
- Wymów wyrazy i do każdego podaj taki, w którym głoskę dźwięczną zastąpi głoska bezdźwięczna. Zapisz te wyrazy w zeszycie przedmiotowym.
brać- prać b:p
bowiem-
był-
tata-
- Zapisz w zeszycie informacje o głoskach dźwięcznych i bezdźwięcznych. Patrz p.s.340. tabelka
Głoski |
|
dźwięczne |
bezdźwięczne |
W jaki sposób powstają? Przykłady |
W jaki sposób powstają? Przykłady |
Mam nadzieję, że umieszczone w karcie pracy zadania, nie sprawiły Ci trudności.
Powodzenia!
-
Religia
Temat: Św. Bernadetta — wybrana przez Maryję.
Przeczytaj w podręczniku temat 50 (str. 112 — 113) . Następnie w ćwiczeniach wykonaj zadanie 4.
-
WHIK
Temat: Kaszubi we wspólnocie słowiańskiej.
www.kaszebsko.com/uploads/historia/Historiô Kaszëbów (1).pdf
-
J. Angielski
Lesson
Topic: Test yourself, part 2.
Dokańczamy powtórzenie na stronie 101: zadania 4,5,6,7
Filmiki dodatkowe *OBEJRZYJ W DOMU*:
- BE GOING TO: https://www.youtube.com/watch?v=TPCjxkCYf1s&t=257s
- DIRECTIONS: https://www.youtube.com/watch?v=Kfzyc4m9jVk
Powtórz słownictwo z działu 8: https://quizlet.com/pl/403562448/junior-explorer-5-unit-8-flash-cards/
-
Matematyka
-
Biologia
Temat: Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych
To powinieneś umieć:
- znasz budowę i różnorodność owoców okrytonasiennych
- opisujesz budowę owocu
- opisujesz budowę i kiełkowanie nasiona
- wskazujesz na schemacie elementy budowy kwiatu obupłciowego
- opisujesz sposoby rozprzestrzeniania się owoców
- wyjaśniasz na czym polega rozmnażanie wegetatywne roślin
Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 143-147)
Koniecznie obejrzyj film umieszczony pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=SeFlApuH-Vo
-