Zadania dla Klasy V na 22 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
J. Angielski
Lesson
Topic: Be going to – GRAMMAR- mieć zamiar coś zrobić.
+dokańczamy zadanie 5/ 99 pdr.
Przed nami ostatnia struktura gramatyczna w tym podręczniku … to BE GOING TO J - zamierzać coś zrobić
- Otwórz podręcznik na stronie 99.
- Zapisz w zeszycie wzór, wielkimi literami na kolorowo
OSOBA + to be (odmienione) + going to + CZASOWNIK
Np. I am going to + verb (czasownik)
He, she, it is going to + verb…
We, you, they are going to + verb…
I am going to see an art exhibition.
You are going to see a show.
She is going to have a picnic.
- Przeczytamy informacje z ćwiczeń 8b/130
- Wykonamy zadanie 3/99 pdr.
- Oraz ćwiczenie (ćw.) 5/97
W DOMU OBEJRZYJ FILMIKI DO UTRWALENIA WIADOMOŚCI Z LEKCJI :
- https://www.youtube.com/watch?v=JjmKwB-QRP8
- https://www.youtube.com/watch?v=Sc5CV5VzMqk
- https://www.youtube.com/watch?v=juhyvurt6Jw
PRZEJRZYJ STRONKI Z INFORMACJAMI NA TEMAT „BE GOING TO” : - https://www.ang.pl/gramatyka/formy-wyrazania-przyszlosci/to-be-going-to
- https://www.e-angielski.com/gramatyka-going-to
-
Język polski
Karta pracy 5.38
Temat: Jak uniknąć piekła na ziemi?
Podręcznik s. 295.
- Dopasuj do podanych związków wyrazowych ich wyjaśnienia. Patrz p. s. 295. Ćw. 2a. Zadanie wykonaj ustnie.
- Przeczytaj po cichu opowiadanie O diabełku, który odważył się śmiać. Patrz p. s. 296.
- Streść przeczytaną historię w 5-6 Możesz skorzystać z pytań pomocniczych. Pamiętaj, że w streszczeniu nie umieszczamy dialogów. Można też pominąć akapity.
- W jakim celu Lucyfer zwołał zebranie?
- Co zaproponowała pierwsza poczwara?
- W jaki sposób diabeł-elegant chciał zniszczyć człowieka?
- Dlaczego mały, niepozorny diablik wyśmiał propozycję, którą wszyscy oklaskiwali?
Mam nadzieję, że umieszczone w karcie pracy zadania, nie sprawią Ci trudności. Powodzenia!
-
J. Kaszubski
Jan Paweł Drëdżi
Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=tOJBMoZ0BRk
Wykonaj zadanie: https://learningapps.org/12385550
Jakie prawdy przekazał Jan Paweł II Kaszubom?
-
historia
Temat: Unia polsko - litewska.
Uczeń powinien umieć:
- poprawnie posługuje się terminami: unia personalna, dynastia Jagiellonów, wielka wojna, sobór,
- charakteryzuje sytuację polityczną w kraju po śmierci Kazimierza Wielkiego,
- wyjaśnia, w jaki sposób członkowie dynastii Andegawenów objęli rządy w Królestwie Polskim,
- przedstawia przyczyny i skutki zawarcia unii polsko – litewskiej w Krewie,
- wie, jakie było znaczenie bitwy pod Grunwaldem.
Polecenie:
- Przeczytaj temat ze str. 208 – 212.
- Wykonaj zadanie: 1,2,3 i 4 ze str. 213.
-
Geografia
Temat: Krajobraz śródziemnomorski.
Cele lekcji:
- poznasz cechy klimatu strefy śródziemnomorskiej i charakterystyczne dla niej rośliny.
- dowiesz się, jakie są atrakcje turystyczne rejonu Morza Śródziemnego, i poznasz cechy tradycyjnej zabudowy na tym obszarze
Pytania do ostatniej lekcji:
- Położenie Arktyki i Antarktyki ? Gdzie występują lądolody?
- Cechy klimatu pustyń gorących i pustyń lodowych? (temperatura, wiatr, opady)
Przeczytaj temat w podręczniku (136-141)
Wykonaj ćwiczenia ze str. 80-81
https://wordwall.net/play/810/195/2394
Wordwall : Krajobraz śródziemnomorski
-
WF
Challenge dla Was na ocenę 6
Wykonaj 6 żonglerek tak jak ten chłopak z filmu i nagraj to. Przęśli mi a dostaniesz 6 :-D
https://www.youtube.com/watch?v=_XNSEZZMlC4
-