Zadania dla Klasy V na 22 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

J. Angielski

Lesson

Topic: Be going to – GRAMMAR- mieć zamiar coś zrobić.

+dokańczamy zadanie 5/ 99 pdr.

Przed nami ostatnia struktura gramatyczna w tym podręczniku … to BE GOING TO J - zamierzać coś zrobić

  1. Otwórz podręcznik na stronie 99.
  2. Zapisz w zeszycie wzór, wielkimi literami na kolorowo

OSOBA + to be (odmienione) + going to + CZASOWNIK

Np. I am going to + verb (czasownik)

He, she, it is going to + verb…

We, you, they are going to + verb…

 

I am going to see an art exhibition.

You are going to see a show.

She is going to have a picnic.

  1. Przeczytamy informacje z ćwiczeń 8b/130
  2. Wykonamy zadanie 3/99 pdr.
  3. Oraz ćwiczenie (ćw.) 5/97

W DOMU OBEJRZYJ FILMIKI DO UTRWALENIA WIADOMOŚCI Z LEKCJI :

  1. https://www.youtube.com/watch?v=JjmKwB-QRP8
  2. https://www.youtube.com/watch?v=Sc5CV5VzMqk
  3. https://www.youtube.com/watch?v=juhyvurt6Jw
    PRZEJRZYJ STRONKI Z INFORMACJAMI NA TEMAT „BE GOING TO” :
  4. https://www.ang.pl/gramatyka/formy-wyrazania-przyszlosci/to-be-going-to
  5. https://www.e-angielski.com/gramatyka-going-to

 -

Język polski

Karta pracy 5.38

Temat: Jak uniknąć piekła na ziemi?

Podręcznik s. 295.

  1. Dopasuj do podanych związków wyrazowych ich wyjaśnienia. Patrz p. s. 295. Ćw. 2a. Zadanie wykonaj ustnie.
  2. Przeczytaj po cichu opowiadanie O diabełku, który odważył się śmiać. Patrz p. s. 296.
  3. Streść przeczytaną historię w 5-6 Możesz skorzystać z pytań pomocniczych. Pamiętaj, że w streszczeniu nie umieszczamy dialogów. Można też pominąć akapity.
  • W jakim celu Lucyfer zwołał zebranie?
  • Co zaproponowała pierwsza poczwara?
  • W jaki sposób diabeł-elegant chciał zniszczyć człowieka?
  • Dlaczego mały, niepozorny diablik wyśmiał propozycję, którą wszyscy oklaskiwali?

Mam nadzieję, że umieszczone w karcie pracy zadania, nie sprawią Ci  trudności. Powodzenia!

-

J. Kaszubski

Jan Paweł Drëdżi

Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=tOJBMoZ0BRk

Wykonaj zadanie: https://learningapps.org/12385550

Jakie prawdy przekazał Jan Paweł II Kaszubom?

-

historia

Temat: Unia polsko - litewska.

Uczeń powinien umieć:

- poprawnie posługuje się terminami: unia personalna, dynastia Jagiellonów, wielka wojna, sobór, 

- charakteryzuje sytuację polityczną w kraju po śmierci Kazimierza Wielkiego,

- wyjaśnia, w jaki sposób członkowie dynastii Andegawenów objęli rządy w Królestwie Polskim,

- przedstawia przyczyny i skutki zawarcia unii polsko – litewskiej w Krewie,

- wie, jakie było znaczenie bitwy pod Grunwaldem.

Polecenie:

  1. Przeczytaj temat ze str. 208 – 212.
  2. Wykonaj zadanie: 1,2,3 i 4 ze str. 213.

-

Geografia

Temat: Krajobraz śródziemnomorski.

Cele lekcji:

- poznasz cechy klimatu strefy śródziemnomorskiej i charakterystyczne dla niej rośliny.

- dowiesz się, jakie są atrakcje turystyczne rejonu Morza Śródziemnego, i poznasz cechy tradycyjnej zabudowy na tym obszarze

Pytania do ostatniej lekcji:

  1. Położenie Arktyki i Antarktyki ? Gdzie występują lądolody?
  2. Cechy klimatu pustyń gorących i pustyń lodowych? (temperatura, wiatr, opady)

Przeczytaj temat w podręczniku (136-141)   

Wykonaj ćwiczenia ze str. 80-81

https://wordwall.net/play/810/195/2394

Wordwall : Krajobraz śródziemnomorski

-

WF

Challenge dla Was na ocenę 6

Wykonaj 6 żonglerek tak jak ten chłopak z filmu i nagraj to. Przęśli mi a dostaniesz 6 :-D

  https://www.youtube.com/watch?v=_XNSEZZMlC4

-