Zadania dla Klasy V na 14 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

J. Angielski

Lesson

Topic: Vocabulary.

W DOMU: otwórz link quizlet i ucz się słówek z działu 8 https://quizlet.com/pl/406447662/junior-explorer-5-unit-8-flash-cards/

Przepisz do zeszytu i przetłumacz wyrażenia:

  1. travel by-
  2. Go by-
  3. Catch (a train, plane, bus…)-
  4. Miss (a train, plane, bus…)-
  5. Get in (a car) -
  6. Get out of (a car)- Get on (a bus, tram, train, plane, boat, the underground)-
  7. Get off (a buss, tram, train, plane, boat, the underground)-
  8. Go on foot –

Zadanie 7/97 pdr. 5,6,/95 ćw.

-

Język polski

Karta pracy 5.32.

Temat: Komu i dlaczego – według starożytnych Greków  udało się sprowadzić  nieszczęścia i śmierć na ludzi?.

Podręcznik s. 274.

  1. Samodzielnie przeczytaj tekst z podręcznika pt. Puszka Pandorys. 274.
  2. Sprawdź, w jakim stopniu zrozumiałeś tekst, który przeczytałeś. Odpowiedz ustnie na poniższe pytania.
  • Kto rozkazał Hefajstosowi ulepić z gliny i wody postać pięknej kobiety?
  • Jakie imię bogowie nadali kobiecie, którą stworzyli?
  • Jak miał na imię brat Prometeusza?
  • Dlaczego Epimeteusz pojął Pandorę za żonę?
  • O co Pandora codziennie  prosiła Epimeteusza?
  1. Zdecyduj, które ze zdań są prawdziwe, a które- fałszywe. Patrz  ćw. 1 s. 276. Tylko prawdziwe zdania przepisz do zeszytu!
  2. Związek wyrazowy puszka Pandory znaczy przenośnie  zbiór, źródło zła, kłopotów, nieszczęść. Ułóż zdanie z tym związkiem.

Mam nadzieję, że umieszczone w karcie pracy zadania, nie sprawią Ci trudności. Powodzenia!

-

Religia

Temat: Jezus na pustyni - idź precz, szatanie!

Przeczytaj w podręczniku temat 44 (str. 100 — 101) . Następnie w ćwiczeniach wykonaj zadanie 4.  

-

Matematyka

-

Whik

-