Zadania dla Klasy V na 8 maja 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Historia
Temat: Polska pierwszych Piastów - sprawdzian wiadomości.
Rozwiąż test (masz do wyboru grupę A lub B), zrób zdjęcie i odeślij do godz. 15 do piątku. Proszę się nie martwić, jeżeli nie macie drukarki, odpowiedzi piszcie w zeszycie przedmiotowym, zaznaczajcie nr zadania.
Powodzenia
-
Język polski
Karta pracy 5.28.
Temat: Minimum słów, maksimum treści, czyli jak streszczać tekst.
Podręcznik s. 263.
- Przeczytaj po cichu utwór Zadanie domowe. Patrz p. s. 263.
- Na podstawie tekstu dobierz słowa lub sformułowania odpowiadające podanym znaczeniom. Patrz ćw. 1 s. 264. Przykład
- Brat matki to
- Rozmowa mająca na celu uzyskanie informacji na określony temat to...
- Osoba udzielająca porad prawnych …
- Praca, którą uczeń ma do wykonania w domu to …
Zapisz zdania w zeszycie. Podkreśl wyrazy, które wpisałeś.
- Ułóż jedno zdanie dotyczące treści przeczytanego opowiadania. Wykorzystaj wszystkie słowa, które wpisałeś w ćwiczeniu 2.
- Przeczytaj fragment czytanki ćw. 3 s. 265. Następnie zapisz jej treść w postaci jednego zdania.
- Przygotuj w zeszycie schemat, na którym umieścisz najważniejsze informacje dotyczące streszczenia. Patrz tabelka s. 265
Mam nadzieję, że umieszczone w karcie pracy zadania, nie sprawią Ci trudności.
Powodzenia!
-
Geografia
Temat: Krajobrazy sawanny i stepu.
Cele lekcji:
- wskazujesz na mapie położenie strefy sawann i stepów
- poznasz cechy klimatu tych stref oraz gatunki roślin i zwierząt
Pytania do ostatniej lekcji:
- Wymień rośliny i zwierzęta strefy wilgotnych lasów równikowych
- Jak żyją mieszkańcy lasów równikowych
- Warstwy w lasach strefy umiarkowanej oraz jakie występują w nich rośliny i zwierzęta
Strefy krajobrazowe
Sawanna (strefa równikowa) |
Step (strefa umiarkowana) |
Klimat: 2 pory roku (sucha i deszczowa) Wysoka temperatura powietrza przez cały rok Opady zróżnicowane (mniej w okolicy pustyń, więcej przy lasach równikowych) |
Klimat: 4 pory roku: wiosna, lato, jesień, zima Duża amplituda temp. powietrza (lato a zima) Niewielkie opady |
Rośliny: pojedyncze drzewa- akacje, baobaby, trawy Mało roślin, bo występuje pora sucha |
Rośliny: brak drzew, trawy Mało roślin przez susze latem i mrozy zimą |
Zwierzęta: stada dużych ssaków roślinożernych np. antylopy, żyrafy, słonie |
Zwierzęta: małe ssaki mieszkające w norach, np. susły, bobaki |
Cecha wspólna: występowanie rozległych obszarów porośniętych trawą, bardzo żyzne gleby |
Przeczytaj temat w podręczniku (120-126)
Wykonaj ćwiczenia ze str. 72-74
https://wordwall.net/pl/resource/539067/geografia/sawanna-i-step
Wordwall : Sawanna i step
-
J. Angielski
Lesson
Topic: The Crystal Ball Mystery.
1,2,4,5/96 podręcznik
1,3/94 ćw.
Przesłuchaj i obejrzyj w domu J J
Song:
https://www.youtube.com/watch?v=biX7NNxw_w8
Film:
https://www.youtube.com/watch?v=NGRYhHduX8o
-
Zadania na kaszubski
Zymk w kaszubskiej Wikipedii.
Przeczytaj informacje, które znajdziesz tu: https://csb.wikipedia.org/wiki/Zymk
Zapisz w zeszycie dwie dowolne informacje o wiośnie na podstawie tekstu.
-
WF
Zapraszam do bardzo fajnych 10 ćwiczeń. Prezentuje studentka z AWF Katowice. Nadal czekam na filmiki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=lzXgFEx_8DI&feature=youtu.be
-