Zadania dla Klasy V na 16 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

Język polski

Karta pracy 5.14

Temat: Dla tych, którzy poszukują piękna…- Leopold Staff  Czucie niewinne.

Podręcznik s. 216.

  1. Przeczytaj po cichu wiersz pt. Czucie niewinne Patrz p. s. 216.
  2. Wyjaśnij niezrozumiałe wyrazy  i zwroty (Patrz tytuł utworu).

Niewinny w SJP(definicja)

  1. nieświadomy zła, cnotliwy, moralny, czysty (np. niewinne dzieci)
  2. nieszkodliwy, mało ważny, niegroźny (np. niewinny upadek)
  3. niewynikający ze złych intencji (np. niewinny żart)

Winny – będący sprawcą czegoś

  1. Wskazanie podmiotu lirycznego.

- Jak nazywamy osobę mówiącą w wierszu?

-Kiedy i w jakiej sytuacji wypowiada się podmiot liryczny?

-Czy trudno sobie to wyobrazić?

  1. Opisz, co odczuwa podmiot liryczny. Wypisz odpowiednie słowa z wiersza. Patrz p. s.217 ćw. 2. (schemat przerysuj do zeszytu)

- Co widzi?  Łąkę, ……………………

- Co słyszy? Pszczoły, ………………..

- Co odczuwa? Piękno ……………….

- Co mówi o swoim samopoczuciu? Jest mi ………….

      5.Na  podstawie ostatniej zwrotki wiersza napisz wskazówki dla kogoś, kto szuka piękna. Swoją wypowiedź możesz rozpocząć w następujący sposób:  Jeśli poszukujesz piękna …

Mam nadzieję, że umieszczone w karcie pracy zadania, nie sprawią Ci trudności. Powodzenia!

-

J. Angielski

Lesson

Topic: Test Yourself – Sprawdź siebie! J

Na podstawie informacji z poprzednich lekcji wykonaj zadania:

1,2,3 /88

INFORMACJE O PAST SIMPLE:

https://www.youtube.com/watch?v=rdCnmfg2SuQ

https://www.youtube.com/watch?v=0Z87UAoZFfw

KAŻDY W DOMU GRA W QUIZLET, KLIKA OPCJE UCZ SIĘ  I ROBI SCEEN, gdy wszystkie słowka będą w kategorii ZAZNAJOMIONO/lub UMIEM:

https://quizlet.com/pl/491640444/czas-past-simple-przeszly-czasowniki-nieregularne-flash-cards/

-

Religia

Temat: Św. Józef - milczący opiekun.

Przeczytaj w podręczniku temat 36 (str. 82 - 83). Następnie napisz w zeszycie, czyim patronem jest św. Józef?  

-

Matematyka

TEMAT: Mnożenie ułamków dziesiętnych.

To powinieneś umieć:

  • mnożysz ułamki dziesiętne w pamięci (w przykładach najprostszych);
  • stosujesz metodę mnożenia pisemnego ułamków dziesiętnych
  • czytasz ze zrozumieniem tekst zawierający informacje liczbowe

Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 162-163) lub na stronie internetowej

https://epodreczniki.pl/a/mnozenie-liczb-dziesietnych/DJBgIQqCN

https://www.youtube.com/watch?v=wnU2rcWx5EY

 

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń:  ćw. 3 , 6 i 7 str 81-82

Dla uczniów z dostosowaniami:  w zeszycie ćwiczeń: ćw. 3b i 7 str 81-82

-

WHIK

-

Biologia

Temat: Mchy – cz to rośliny?

To powinieneś umieć:

– znasz budowę  mchu

– opisujesz rozmnażanie mszaków na przykładzie mchu płonnika pospolitego

– rozpoznajesz elementy budowy mszaka i wskazujesz je na schemacie

– wiesz jakie jest znaczenie mchów w przyrodzie

 

Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 115-120)

Zadanie do wykonania :  odpowiedz na pytanie 1 strona 120 (podręcznik szkolny)

-