Zadania dla Klasy V na 16 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
-
Język polski
Karta pracy 5.14
Temat: Dla tych, którzy poszukują piękna…- Leopold Staff Czucie niewinne.
Podręcznik s. 216.
- Przeczytaj po cichu wiersz pt. Czucie niewinne Patrz p. s. 216.
- Wyjaśnij niezrozumiałe wyrazy i zwroty (Patrz tytuł utworu).
Niewinny w SJP(definicja)
- nieświadomy zła, cnotliwy, moralny, czysty (np. niewinne dzieci)
- nieszkodliwy, mało ważny, niegroźny (np. niewinny upadek)
- niewynikający ze złych intencji (np. niewinny żart)
Winny – będący sprawcą czegoś
- Wskazanie podmiotu lirycznego.
- Jak nazywamy osobę mówiącą w wierszu?
-Kiedy i w jakiej sytuacji wypowiada się podmiot liryczny?
-Czy trudno sobie to wyobrazić?
- Opisz, co odczuwa podmiot liryczny. Wypisz odpowiednie słowa z wiersza. Patrz p. s.217 ćw. 2. (schemat przerysuj do zeszytu)
- Co widzi? Łąkę, ……………………
- Co słyszy? Pszczoły, ………………..
- Co odczuwa? Piękno ……………….
- Co mówi o swoim samopoczuciu? Jest mi ………….
5.Na podstawie ostatniej zwrotki wiersza napisz wskazówki dla kogoś, kto szuka piękna. Swoją wypowiedź możesz rozpocząć w następujący sposób: Jeśli poszukujesz piękna …
Mam nadzieję, że umieszczone w karcie pracy zadania, nie sprawią Ci trudności. Powodzenia!
-
J. Angielski
Lesson
Topic: Test Yourself – Sprawdź siebie! J
Na podstawie informacji z poprzednich lekcji wykonaj zadania:
1,2,3 /88
INFORMACJE O PAST SIMPLE:
https://www.youtube.com/watch?v=rdCnmfg2SuQ
https://www.youtube.com/watch?v=0Z87UAoZFfw
KAŻDY W DOMU GRA W QUIZLET, KLIKA OPCJE UCZ SIĘ I ROBI SCEEN, gdy wszystkie słowka będą w kategorii ZAZNAJOMIONO/lub UMIEM:
https://quizlet.com/pl/491640444/czas-past-simple-przeszly-czasowniki-nieregularne-flash-cards/
-
Religia
Temat: Św. Józef - milczący opiekun.
Przeczytaj w podręczniku temat 36 (str. 82 - 83). Następnie napisz w zeszycie, czyim patronem jest św. Józef?
-
Matematyka
TEMAT: Mnożenie ułamków dziesiętnych.
To powinieneś umieć:
- mnożysz ułamki dziesiętne w pamięci (w przykładach najprostszych);
- stosujesz metodę mnożenia pisemnego ułamków dziesiętnych
- czytasz ze zrozumieniem tekst zawierający informacje liczbowe
Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 162-163) lub na stronie internetowej
https://epodreczniki.pl/a/mnozenie-liczb-dziesietnych/DJBgIQqCN
https://www.youtube.com/watch?v=wnU2rcWx5EY
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: ćw. 3 , 6 i 7 str 81-82
Dla uczniów z dostosowaniami: w zeszycie ćwiczeń: ćw. 3b i 7 str 81-82
-
WHIK
-
Biologia
Temat: Mchy – cz to rośliny?
To powinieneś umieć:
– znasz budowę mchu
– opisujesz rozmnażanie mszaków na przykładzie mchu płonnika pospolitego
– rozpoznajesz elementy budowy mszaka i wskazujesz je na schemacie
– wiesz jakie jest znaczenie mchów w przyrodzie
Potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 115-120)
Zadanie do wykonania : odpowiedz na pytanie 1 strona 120 (podręcznik szkolny)
-