Zadania dla Klasy V na 6 kwietnia 2020 roku. Po wykonaniu pracy domowej w zeszycie przedmiotowym, lub na osobnych kartkach chętni uczniowie proszeni są o zrobienie zdjęć zadaniom i wysłanie ich do wychowawcy w celu sprawdzenia poprawności. Niemniej jednak wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.

-

PLASTYKA:
Wykonaj plakat  z okazji Dnia Ziemi. Technika dowolna. Format pracy A3.
Praca na 2 godziny lekcyjne.
-
Matematyka

TEMAT: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10,100,1000

W wolnej chwili zapoznaj się z informacjami zawartymi w podręczniku a na spotkaniu online – zoom porozmawiamy na ten temat i wymienimy się spostrzeżeniami.

To powinieneś umieć:

  • mnożysz ułamki dziesiętne w pamięci (w przykładach najprostszych);
  • stosujesz metodę mnożenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 w życiu codziennym
  • czytasz ze zrozumieniem tekst zawierający informacje liczbowe
  • porównujesz ułamki dziesiętne z wykorzystaniem ich różnicy

 

potrzebne informacje zdobędziesz: podręcznik szkolny (strona 154-156) lub na stronie internetowej

https://epodreczniki.pl/a/mnozenie-i-dzielenie-liczb-dziesietnych-przez-10-100-1000/D1HK0BXpI

https://www.youtube.com/watch?v=7_gFDt9VOeg

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń: 3, 5, 6 str. 76-77

-

Informatyka

Temat:  Nie tylko ilustracje.

Uczeń:  - dodaje do prezentacji muzykę,

 - zmienia moment odtwarzania  dźwięku na automatyczne lub po kliknięciu,

Do przygotowanej wcześniej prezentacji dodaj muzykę.

-

Język polski

Karta pracy 5.10

Temat: Wyrazy dźwiękonaśladowcze.

Podręcznik s. 206

  1. Wypisz z tekstu komiksu wyrazy, dzięki którym można sobie wyobrazić śmiech, płacz, powiew wiatru, okrzyk radości
  2. Jak nazywamy wyrazy, które naśladują jakieś dźwięki czy odgłosy? Patrz tabelka ! s. 206. Zapisz  odpowiedź na to pytanie w zeszycie.
  1. Ćw. 7 s.206. Wskaż w podanych fragmentach  poezji i prozy wyrazy dźwiękonaśladowcze.
  1. Zadanie domowe dla chętnych Nagraj wybrane dźwięki ze  swojego otoczenia.

Powodzenia!

-

HISTORIA:

Temat: Kryzys i odbudowa państwa polskiego.

Uczeń powinien umieć:

- podaje przyczyny i skutki kryzysu Królestwa Polskiego na początku XI w. ,

- podaje przyczynę upadku rządów Bolesława Śmiałego, 

- wymienia ziemie, jakie weszły w skład państwa Kazimierza Odnowiciela.

Polecenia:

1.Zapoznaj się z tekstem ze str. 175 - 177. 

2. Odpowiedz na pytania:

- wymień przyczyny kryzysu państwa polskiego, 

- dlaczego książę Kazimierz otrzymał przydomek "Odnowiciel"?, 

- podaj przyczyny i skutki kryzysu Królestwa Polskiego na początku XI wieku. 

-

WF

Witajcie,

Dzisiaj chciałbym a byście obejrzeli film  sportowy "110". 

https://vod.tvp.pl/video/110,110,43823823

Oraz wykonali zestaw ćwiczeń:

2 serie po 15 powtórzeń każdego ćwiczenia

s_900_600_16777215_00_images_sample_WF2.jpg